22 august 2009

Suzy siger: Er folk sindssyge!?

Jeg kom igennem arbejdsugen med hiv og sving, men det kostede en fredag aften i usselt joggingtøj på fifaen med ikke-krævende fjernsyn.

Og dog: Da en flok bredrøvede danskere stillede sig op på scenen i Talent09 (DR1 kl 20), med bare ben i cowboystøvler og bevægede sig intetsigende og uinspirerende til dårlig musik, (de magtede lige med nød og næppe at trampe i flok)ja, da krævede det faktisk en del af mig.

Heldigvis var jeg alene hjemme i min sump, så jeg skreg ud i stuen: "Er folk sindssyge!?"

Ligeledes er jeg fuldstændigt fortvivlet over dansk politik. Nu er jeg jo ikke et politisk væsen som sådan, men mere komisk, men jeg KAN ikke forstå hvorfor vi skal have politikerene helt ind og blande sig i vores hunde og vores tøj. Hvis det er hovedreglen, så vil jeg da til at gå ind i politik, så jeg kan få lavet nogle sjove regler. Fx. at hunde skulle parre sig på tværs af racer. Jeg har lige set en hundesjov blanding af en gravhund og en gul labrador. Seriøst: Det var en gul labrador med 10 cm lange ben. Den lignede en rullepølse på fire tændstikker.

Er folk fuldstændigt sindssyge med regler, eller hvad!? Har vi ikke nok i forvejen? Jeg prøver at starte et firma, men indtil nu står jeg i stampe ved "branchekoden". Dét jeg laver har åbenbart et nummer - bortset fra, at det har det så ikke alligevel - for der er sgu ikke rigtig noget der dækker.

Jeg indtaster "indtaling" og så får jeg "fejl". Så indtaster jeg "voice-over" og får


Blandet drift
  • Kombineret produktion af afgrøder og dyr

Den er næppe korrekt, assholes. Men det er da rart at vide, at reglerne er lavet så snævre, at man er tvunget til at tillempe, hvis ikke ligefrem snyde, for at bevæge sig i systemet. Christ!

Og hvad med det dér med at kigge ned ad næsen på andre mennesker og kalde dem "uanstændige" og andre selvretfærdige, hjemmebryggede moralske udspyelser. Hallo. Systemet på denne her planet er totalt random - intet er GIVET "rigtigt" at gøre og alle har ret til at mene noget om, hvordan vi skal gøre det dér med at leve op og ned ad hinanden, uanset hvor hjernedødt det så end er. Begynder man først at mene at man har patent på "det rigtige", så er vi da for alvor ude i noget, jeg ikke kan lide.

For min skyld på folk pålægge sig selv og hinanden de underligste krav. Der er nogle der lever i S/M-forhold, hvor M'en ikke må gå på toilettet, men kun gøre ting i en spand, så S'en kan inspicere det bagefter. Det - om noget - burde da kraftedme være ulovligt førend nogen blev forbudt at bære lyseblå heldragter. Men selv S/M'erne skal ha lov til at leve med mærkelige regler. Gu er det da undertrykkende, men hvis vi forbyder det gør de det bare i smug.

Grænsen går for mig ved ham kannibalen, der havde en skriftlig aftale om frivillighed med sin bøf. Egentlig burde de have lov, hvis det var dét, de ville. Men her vurderer jeg, at folks liv er i fare, hvis der er snyd involveret og så er sagen en anden. Så kannibaler - desværre. I er sgu stadig forbudt. Også fordi I er super creepy og SINDSSYGE.

Suzy Q
- indlægget er skrevet til minde om Bitter Blog.
Men jeg har også herremeget PMS og nu skrider jeg på arbejde.

9 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Og inden jer, der kender mig privat, begynder at skrive private ting i mit offentlige kommentarfelt, så brug min mailadresse. I har den jo.

Bloggerella sagde ...

Måske hører din virksomhed under nogle af disse?

59.20.00 Indspilning af lydoptagelser og udgivelse af musik

eller

59.12.00 Aktiviteter, der udøves efter produktion af film, video- og tvprogrammer

og sidst men ikke mindst...

90.03.00 Kunstnerisk skaben

Spørgsmålet er så, om det giver frit lejde til også at være skabagtig ;)

Suzy Q sagde ...

Bloggerella: Hahaha... tak for indsatsen :)Det er et godt spørgsmål, egentlig. Det kunne være dem alle tre.

Hvor ER det sjovt! 59.12.00 kan jo være HVAD SOM HELST!?

-"hvad lavede du efter produktionen af tv-programmet?"
- "Åhr du ved, jeg gik hjem og spiste og sov"

BING! branchekode 59.12.00

Bloggerella sagde ...

Ja, branchekoder er noget mærkværdigt noget :D

Mener også at der er én som hedder noget med: fremstilling af tvebakker, kiks og... (det sidste kan jeg ikke huske)

I øvrigt plejer man at kunne finde en pdf-fil med samtlige branchekoder i DK på Danmarks Statistiks hjemmeside, hvis den der søgefunktion driller alt for meget...

Uden Relevans sagde ...

verdens klogeste læsere :)

Er Bitter død?

Suzy Q sagde ...

Seriøst. Det er som om cremen af alle læsere lige suser forbi engang imellem her hos mig. Hvorfor de gør det, er stadig en gåde. Men jeg er glad! Jeg får svar på ALT! :))

Pedrsn™ sagde ...

folk ER sindsyge - men jeg syns DU er den klogeste OG darjligste!!

og Bitter har jo bare flyttet kanal. han skal nok blive bitter igen . . . selvom det var så hård en beslutning for ham, at stå ved den skillevej ;D

Jennie sagde ...

Er ikke helt creme. Højst en skefuld sojayoghurt rørt op med noget birkesukker.

Enig om beklædning. Så enig!

Men, det der med hunde. Synes i det mindste vi skal have hundekørekort nu. Jeg skælver hver gang jeg går tur med mine to (mundrette for en kamphund) små størrelser og må passere en 16 årig dreng der vejer mindre end sin staffordshire, og er tilsyneladende også svagere. Bare fordi dét skulle være på moden.

Er i gang med at udarbejde pointsystem for rappere der anvender myndere og dalmatinere i deres musikvideoer. Præmien er en guldtand.

Spladi sagde ...

Det der med spanden bør efter min vurdering faktisk helst ske i smug...