29 juli 2009

Suzy siger: Tour de Ferie

Jeg er slet ikke i form til det her.

Etaperne er forløbet således, at efter den første bjerg/nydelses-etape på Sicilien var gennemført med en tretrinsraket af stram-stole, statuer og en hjembrungen bid af himlen:

Ved 35 grader er der kun ét sted der dur



bag os faldt en mand i søvn i solen og sov så tungt, at vennerne uden problemer kunne tage tonsvis af billeder af ham, optage snorkelyde, køre hans Vespa ned ved siden af ham, spille høj musik i hans øren og til sidst - smide en kold spand vand i hovedet på ham.
En ældre stout dame i en stor badedragt betragtede optrinnet og sagde til ham
- da han vågnede af vandet:
-"Hvad mener du om det, de gør ved dig!?"
hvortil han roligt svarede:
"- Vi er ved stranden!"

Jeg trak vejret roligt med udsigt til ægtefælle og andre badejern


Statuer. Nu slapper I lidt af inde i Palermo.
Både spaniere, arabere, grækere og romere
og jeg véd ikke hvad har rejst de vildeste bygningsværker.




For filan da, hvor var det varmt at gå rundt inde i alt det sten i 35 stive grader. Så er det godt, at de har fuldstændigt styr på at lave is i Italien. To gelatto a day keeps the [indsæt whatever] away.



værtinden mente ikke at vi kunne overleve i DK uden lidt Siciliansk konfekture.
Så hjembragt i kufferten var en bid af Sicilien - nu på vest-amager.


Jeg har nu gladeligt ofret min figur på macipanens oplyste alter.


Mandag efter hjemkomst var der tildelt os 1 hviledag, som blev tilbragt i en døs med tøjvask og gaveindkøb til Nevø 1.0, der nåede den fremskredne alder af FIRE ÅR.

Og så gik det løs igen. 1. familieetape blev afviklet i går. Ruten bød på 2 x 150 km tilbagelagt i Suzuki og høj syng-med-attitude. Vild på varme brede dæk straffede vi sydmotorvejen og ankom i Vesterborg på Lolland et kvarter før tid.

Her begavede vi den næsten granvoksne nevø med behørig LEGO, sej t-shirt ("Thor 4 år") og - det bedste må jeg indrømme - en stemmeforvrænger! Udført som en rød plasticmegafon og med tre indstillinger: Robot, rummand og rumvæsen! Wha-haha-håhhrrr!

- "og jeg har købt ekstra batterier til den!" vrælede jeg og gik igang med at brøle robot-ting i megafonen og lære nevøen, at man ikke kun skulle sige "waaaaaaaaaaaaa" ind i den, men at man bare kunne tale almindeligt. Moderen til nevøen bemærkede rutineret hvor jeg lagde de ekstra batterier, og senere på dagen var de på mystisk vis forsvundet!?!

Nå.

I dag står etapen på en nordlig retning. Et lille stykke svigerfamilie skal nedlægges til aftensmad i Helsingør.

Og så har kusinen i Odsherred forlangt at vi snart indfinder os til grill. Yes Ma'am.

Og søsteren i Ebeltoft.

Og vennerne i Haslev.

Og forældre med sommerhus i Sverige.

Og svigerforældre med sommerhus i (er det Hornbæk?)

Jeg er ikke i form til det. Og jeg ville jo så gerne også have læst lidt og lavet lidt på huset.

Suzy Q
- så er det af sted.

2 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Stakkels stakkels dig, jeg må hellere klikke lidt på dine ads så du har råd til alle de værtindegaver :D

Audio Video Disco sagde ...

AHERM!!!!

"Og vennerne på Frederiksberg, som vi brænder af uden gode nok undskyldninger"