05 juni 2009

Suzy siger: Tak, kære kollega

Så sidder jeg på arbejdet og projekter den. Stilhed i storrumskontoret, hvor jeg har tilkæmpet mig plads ved en af de gamle, udslidte pc'ere. Kolleger taler dæmpet sammen, jeg hakker i det gamle tastatur og forsøger at overskue min egen plan, mens jeg venter oceaner af tid på at programmerne åbner, fryser, crasher og skal åbnes igen.

Så kommer der en mail: * WING * synger computeren fra sit harddisc-ophæng under skrivebordpladen. Stikket til hovedtelefoner er ødelagt og virker overhovedet ikke - jeg har prøvet, for jeg skal faktisk i embeds medfør sidde og lytte til ting og sager. Men det må blive en anden dag, for det larmer alt for meget for dem, der sidder omkring mig, hvis jeg ikke gør det i ørebøffer. Mailen minder mig om, at jeg lige skal have lukket for lyden på maskinen, så den ikke *wing'er* hver gang der kommer en ny besked. Så tilbage til mailen.

Det er fra en kollega. Beskeden lyder: "Her er lyden, Suzy. Jeg fandt den på en LP" og vedhæftet er en mp3-fil. Lyden? Af hvad?

Det kan jeg jo ikke sidde og lytte til her. Så fordi jeg egentlig vil gemme mp3'en til senere, klikker jeg på den og kommer af vane til at dobbeltklikke. Hvorefter et lydafspilningsprogram folder sig ud på et milisekund - helt out of character med computerens evner i øvrigt - og begynder at loade.

Alt dette sker på et enkelt sekund og jeg panikker og klikker tusind steder for ikke at få det til at starte, for lyden på computeren står jo piv-åben og jeg aner ikke hvad "her er lyden" betyder! Panik-klikningen gør selvfølgelig at lorte-PC'en viser timeglas og lader som om den intet kan, hvilket tvinger mig til at klikke ENDNU hårdere, hurtigere og mere - men alt står stille..

UNDTAGEN lydafspilningen. Hvilket betyder, at de arbejdende kolleger i det tyste storrumskontor med et sæt vækkes ved, at Den Seriøst Arbejdende Projektleders computer GJALDER denne "lyd" ud (tryk selv play):

Her er den by Lyden af noget
Fandalism Free MP3 Hosting


Suzy Q
- jeg fik den først stoppet efter alt, ALT for lang tid.. og flygtede mod køkkenet i en haglbyge af tilråb som "Nåhr det er dét du sidder og pusler med" osv osv.

3 kommentarer:

Audio Video Disco sagde ...

Hahahahaaaaa... Hold kæft jeg grinte højt og længe af denne her!

Hva skulle du iøvrigt med den?

Uden Relevans sagde ...

Ak ja The Beatles gode gamle, man kan høre McCartney så tydeligt.

Niels sagde ...

Oh Johnny!