27 maj 2009

Suzy siger: Nye opgaver

Med en passende mængde modstand vokser man. Det ved alle fitness-folk.
(Okay, jeg har betalt i 4 mdr og først lige opdaget, at min adgangskort ikke virker, men det betyder jo ikke, at jeg ikke kan tænke lidt fitness-agtigt, vel. Fake it till you make it osv.)


Ved siden af mit "normale" arbejde, arbejder jeg for tiden også som projektleder på mine fridage. Det er selvfølgelig hårdt, men det er ufatteligt givtigt for mig at få noget udfordring.

Jeg er lige igang med at læse Gladwells nye og dér kan man læse, at alle studier viser, at 10.000 timers øvning er dét, der skal til, for at "mestre noget" til fulde. At spille violin, springe stangspring, lægge asfalt eller speake i fjernsynet. Mit normale job har jeg bestridt i 9 år og det gi'r omtrent 12.000 timers øvning. Hvilket måske forklarer, at jeg er ret god til det jeg laver, men som også forklarer, at jeg længes efter at prøve noget nyt. Især efter, at jeg sidste år fik en ny master-grad, har jeg i dén grad trængt til at komme af med noget viden (I ved hvad jeg mener) og prøve kræfter og få praktisk erfaring og rive i noget nyt.

Oh. Så kom projekt. Fik jeg kam til mit hår? Ja. Men klarer jeg den? Ja det kan I eddermame tro jeg gør. Og det er bare sådan en uFATTElig god fornemmelse, at have arbejdet hårdt og se tingene glide. Der var nul sekunders oplæring. Bagdelen er, at man skal opfinde alting selv. Fordelen er klart, at jeg kan gøre alting på min måde. Og det lader til, at folk godt kan lide min måde :) (hvilken usigelig lettelse, for det er den eneste måde jeg kender. Phew.)

Opgaverne består mest i at koordinere og styre et stort antal for hinanden totalt fremmede interessenter hen mod samme mål, med et stykke "nye medier" lige i midten og i harmoni med et større juridisk/strategisk benspænd. Sagde du "samarbejde og nye medier"? Ja, det gjorde jeg. Fårk, den sidder lige i skabet.

Havde modstanden været mindre, havde jeg kedet mig. Havde den været større, var jeg knækket. Jeg er så heldig, at den har været liiiige tilpas på den hårde side. Jeg er vokset lidt.

Suzy Q
- det var bare for at sige, at jeg er glad og træt, spændt, bekymret, og mere glad og træt.

5 kommentarer:

Torben BoP sagde ...

nice! - High five til Suzy :-)

(4 mdr! tsk tsk)

Søster Æblekind sagde ...

Skidegodt, Guldlok ;-)

Suzy Q sagde ...

Ja inden troldene kommer farende og siger "ahh hvad, hvor god tror du lige selv du er" må jeg hellere sige, at man jo altid kan lære mere. Men det jeg mener er bare, at det også er rart at lære noget NYT :)

Pedrsn™ sagde ...

life is . . . how do'ya say . . . good!!

;D

Uden Relevans sagde ...

VI er glade for at du er glad.