21 maj 2009

Suzy siger: Left to my own devices

Endnu engang er tingene faldet sådan ud, at han sidder ved en pool i Spanien, lidt uden for Barcelona, og jeg arbejder non-stop OG vader rundt i optagne betonfliser og styrer håndværkere. (Dvs modtager deres meldinger om, at de heller ikke kommer i dag, men helt sikkert kommer i morgen. Hver dag.)

Han ringede i går aftes og jeg kunne høre poolen klukke i baggrunden. Jeg gik direkte til barskabet og drak 2 x 2 cl mørk rom fra Havana og tog mig et slaw poker og et par smøger på bagtrappen. 10 min. senere væltede jeg døddrukken, slingrende og stiv som en allike i seng. (Der skal ikke så meget til, når man er vænnet fra og i øvrigt godt slidt). Det var næsten som en hel nat i byen, bare overstået på et kvarter og med sengen belejligt lige ved siden af. Og jeg kom endda ind helt gratis.

I morges havde jeg egentlig lidt tømmermænd. Men jeg har haft en ufatteligt tiltrængt fridag, som jeg har tilbragt i jeans, t-shirt og klipklappere, mens jeg har skurret og skrubbet hele huset. Jeg har også fået en morfar og en hjemmelavet slankeburger og om lidt skal jeg se "Sagen Genåbnet". Græsenke-standen har sine fordele.

Suzy Q
- og så er de formastelige rhodonner fra sidste år endelig sprunget ud.

3 kommentarer:

SHA sagde ...

Aj, hvor er de fine! Ælsker rhodhodhendhronher! De er bare svære at stave til. Tør næsten ikke spørge om de står mål med sidste års anstrengelser?

Suzy Q sagde ...

SHA: To år med gode blomstringer mere - så er vi ved at være der ;)

Talnørd sagde ...

Arj, hvor er dine pæne!

Jeg fi kogså lavet tricket med at åbne sphagnum-pose først og vande bagefter. BIG mistake.

Så læste jeg din post fra sidste år om dine sphagnum-kvaler og grinte min røv i laser.

Mine rhododendron er ikke sprunget ud endnu. Så jeg er MEGET spændt på, om det var besværet værd.

MVH Talnørden