12 maj 2009

Suzy siger: Bitter Baby

Nå.

Så tre gange om året, så er jeg til sådan noget kællingefrokost-noget, hvor vi er en 8-9 kvinder, der har kendt hinanden i 100 år, der mødes og spiser noget. Det er selvfølgelig bare et påskud for at snakke. Så det gør vi.

Og i flere år har vi fulgt med i den ene kvindes iværksætterprojekt, som er alt for sejt. Hun har startet teatret PLAY på Islands Brygge, sammen med en kollega. "Kom nu og se det!" sagde hun igen. "Vi har lavet vores eget billetsystem" fortalte hun "og vi har gode øl i baren". Så blev jeg jo nysgerrig.

Så jeg røg ind på deres side og bookede billetter til Bitter Baby Comedy Club. Jeg har set stand-up / comedy LIVE to gange før: 1) da Eddie Izzard gæstede Comedy Zoo og 2) Anden på Coke (hvilket vel nærmest var et show). Nåhjo, og så Jonathan Spang til en konferencemiddag af en art. Hård crowd, men han klarede det okay. Ellers har jeg set hele Izzards bagkatalog på dvd flere gange.

Jeg er sådan en der ikke griner. Jeg sidder og vurderer om jokesene er sjove og analyserer HVORFOR de er sjove og i hvor høj grad at leveringens timing sad i skabet. Jeg keder mig ikke - men jeg er meget kritisk. Og jeg griner som sagt næsten aldrig. Okay, indser lige NU, at jeg udefra sikkert ligner en sur kost. Men det er jeg altså ikke. Jeg har imidlertid lyst til at give komikeren "efterkritik" i form af teater-noter, eller noget i den stil. Har dog aldrig gjort det. (Tak, mig.)

Konceptet med Bitter Baby er så, at man aldrig ved hvem der kommer og optræder. Men man ved, at man får kage. (Lagkagehuset sponsorerer). Og jeg fik også høker-pilsner(e). Må man tage øllen med ind? Jaja, hvordan skulle du ellers få den drukket? Rart sted.

Så sidder vi dér i den meget lille sal, omtrent 60 mennesker på 9 rækker med 7 stole i hver. Plus dem der maste sig ind på en "jegsidderpågangen"-agtig groupie-manner. Okay, så var vi 70. Men heller ikke flere.

Casper Christensten trådte ud på scenen og sagde: "Ja. Mandrillen er sgu samlet i aften, venner! Så gør jer klar til at se Lasse Rimmer, Frank Hvam, Lars Hjortshøj og mig selv". Nåja, så havde en storyteller også fået forvildet sig ind i programmet. Hvordan han klarede sig i det selskab, kan I selv gætte.

Jeg havde den ondelynme skudt papegøjen og de grillede os i 3 timer.

Suzy Q
- og jeg måtte overgive mig og le. Le, som man kun gjorde før i tiden.

*Hvam, Rimmer og Christensen - kontakt mig for noter/ efterkritik.

6 kommentarer:

Søster Æblekind sagde ...

ARGH! SÅ heldig, mand!

julie_a sagde ...

DET kan man da kalde held!!

Uden Relevans sagde ...

Jeg glæder mig over din lykke :)

Kagekonen sagde ...

Nøj, for en skøn papegøje at skyde...

Marie sagde ...

Og kan da lige sige at Hvam og Wulff, begge to eller bare én af dem + evt. deres venner, er der hver uge (de næste par måneder). Var dét rodet? Hvam eller Wulff skulle være der hver torsdag.

Suzy Q sagde ...

Marie: Jamen JEG forstår det godt ;))
Som PLAY fortæller det, så er Hvam og Wulff er "ankermænd" og står altså for, hvem der kommer og optræder. Heldigvis er det oplagt at de selv stiller op. Men jeg ved ikke om det er obligatorisk.