05 april 2009

Suzy siger: I morgen er jeg rask-ish. Basta!

Jeg når snart op på siden af Mandejammer i ucensoreret klynk, hvis jeg fortsætter denne influenza-føljeton. Jeg vil forsøge at anlægge en nøgtern vinkel.

Jeg er nu nået til det velkendte - men måske ikke så anerkendte - stadie af den banale sygdom, som man måske kunne kalde "fontainen". Denne kendetegnes ved, at kroppen pludselig genererer overskydende mængder af slim og og andre væsker, der finder vej ud af kroppen ved at trænge igennem næse og øjne.

Min næse er næsten pudset AF - ja vi er forbi den hævede, røde, tørre og skællede periode - den er simpelthen så syg og øm, at jeg forventer at min immunsystem permanent afstøder den i løbet af i dag. Jeg regner egentlig med at købe sådan en Tycho Brahe-erstatnings-anordning, som jeg kan spænde på mit ansigt med et nakketræk. Så kan jeg også variere i forhold til anledning: Et stort orange næb til påske og den klassiske røde & runde cirkusversion til arbejde [indsæt selv-sarkasme her]. Og måske på sigt en flexibel lille, hvid Pinnochio-version - det lader til at det er sådan mange mennesker kommer frem i verden.

Kunne jeg så ikke bare være lidt hygge-syg og få læst en masse gode bøger eller se nogle film?
Joda, bortset fra at jeg nærmest er permanent blændet, idet der spontant fosser vand ud af mit højre næsebor OG mit højre øje.

Sidder lige så stille og lader som om jeg ikke laver noget vigtigt (method acting) og så simulerer snuden simpelthen et potentielt nys - det kilder og krabler, men det bliver ikke til noget - og i stedet åbner hornet så for hanerne og lukker en halv liter saltvand ud. Her er det så, at jeg, hurtigere end en blændet og groggy teenage-mutant-ninja-turtle (der lige var kommet til at rulle om på skjoldet), spræller mig til bens og kaster mig af sted efter køkkenrulle, lokumspapir, hvadsomhelst der kan suge, presser det fundne mod mit svulmende ansigt og venter træt på, at det holder op.

Jeg ligner permanent en, der lige har tudet i 4 timer. Fedt.

Samtalerne mellem mig og ægtefællen går mest:

Sukkermåsen: "Og så *mumle-mumle-mumle* det var da meget *mumle-mumle*"
Mig: "HVA!?" "SIG MIG - TALER DU HELT VILDT LAVT!?"

eller

Mig: "Ng. Så bnev han generabdirkzør i nabo"
Sukkermåsen: "Hva!? Generalmajor i Netto!?" [seriøst, det sagde han. Han er jo døv].

Suzy Q
- næste indlæg blir om alt muligt konstruktivt. Wolla jeg swaerwer.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kleenex med balsam forebygger afstødning af næsen :) Den bliver faktisk helt glad!

Uden Relevans sagde ...

Det værste er vel at du ikke kan sniffe coke? :)

Anne/Undreland sagde ...

Altså bortset fra at jeg selvfølgelig ønsker dig den bedste af alle gode bedringer, så behøver du ikke sværge på at skrive konstruktivt næste gang. Eller næste igen. For du skriver sqda guddommeligt morsomt i al din næseafstødende ukonstruktive nød. Trist måske, men sandt. Velformuleret jammer er altid godt.

Karoline sagde ...

Jo mere (mande)jammer på blogspot.com, jo bedre! Bliv hjemme, vær syg - og blog videre!

Anna sagde ...

Din stakkel! God bedring og godt at du så er rask i dag ;)

(og iewwww!)

pedrsn sagde ...

My nose is almost polished AF - yes we are over the swollen, red, dry and scaly period - it is just so sick and sore that I expect that my immune system permanently afstøder it over today.

Google Translate kan brighten up din day anytime!!

kram

Madame sagde ...

Hihi, ja gid han var blevet Generalmajor i Netto!
Åh din stakkel, jeg håber, det er ved at lysne nu ... :-)

Anne/Undreland sagde ...

Q... er du der? Håber ikke, din næse er faldet af, eller noget!

Anonym sagde ...

Er alvorligt bekymret nu...ingen indlæg siden 5 april??? Har du mon lidt influenza-døden???