22 april 2009

Suzy siger: Op på hesten - igen!

Ingen ved det bedre end en (een-gang-altid-selv-om-det-er-længe-siden) hestepige: Når du er blevet smidt af, er landet på hovedet og blevet trådt på ryggen og ligger dér med grus mellem tænderne og ser din kød-scooter vise dig et par baghove i det fjerne - så er der kun een ting at gøre:

På benene, i løb, fang kræet igen, aflevér en ORNlig verbal sviner så bæstet kan få tørret det smørede grin af mulen, og selvom det er det sidste man har lyst til i hele verdenshistorien lige nu... så er det altså bare venstre fod i stigbøjlen, sving højre over og så OP i den saddel igen, dame!

F**k hvor har jeg siddet dér mange gange og stor-tudet fordi det gjorde så herre-naller og jeg var så rædselsslagen, groggy, uskarp og nedslået. Og så skulle jeg bare blive ved. Med risiko for, at det hele skete igen.

Følelsen af det totale nederlag og en ordentlig omgang bank.. kan kun forvandles af anvendelsen af en stålsat vilje, vedholdenhed og ro.

Men det mest kritiske øjeblik indtræffer, når man skal huske at TRO på, at det nytter at blive ved. Jeg glemmer det altid. Jeg ser ingen BEVISER her og nu! Og det gør ondt! Men først videreformidlet og siden egen erfaring har vist, at ting og sager kan lykkes, hvis man bliver ved.. lige lidt længere.

Så man står der på Herrens stubbemark og der er ingen hjælp at hente, kun dig og et tilsyneladende uoverstigeligt problem, noget du VIL så meget og som øjensynligt hader dig, og så skal man tro på, at det her - en dag, ikke engang lige nu, men om lang tid - kan ende godt? Ja, det skal man. Og der er ingen der skal undervurdere hvor elendigt man kan have det, lige dér. Hvor ensomt, smertefuldt og håbløst det virker, men man prøver, famler, ved at man SKAL... Og pludselig en dag...

.. sidder du i sadlen, galopperer ud over stepperne og det hele spiller og klikker og du smiler og mærker hvor meget du har lært når folk kigger og siger "Aj hvordan gør du" så er der kun ét at svare: "Jeg har knoklet" med den meget vigtige tilføjelse: "Og jeg blev ved."

Suzy Q
- Total Forvirring burde man egentlig hylde noget mere - for det er jo tilstanden lige inden ti-øren falder.

Update: Inden alle troldene overfalder mig og siger "HA! Tag dog din egen medicin" og "det er du sguda ikke særlig god til" og andre "jegharkundårligetingatsige-ogvilgernehakkepådigifuldoffentlighed"-trolde-agtige ting, så JA.

5 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Du er en sand helt! altså.

Suzy Q sagde ...

moffe: Tar du pis? Jeg er jo rigtig dårlig til det. Men jeg øver :)

Kagekonen sagde ...

Den der oppåhestenigen leg er bare en røvdårlig leg... Jeg hader den leg, men livet er jo ikke lutter lagkage så måske jeg bare skulle bide i det sure æble og hoppe med op igen-igen-igen...

visitsen sagde ...

Nyd det!

Det siger, at succes smager sødt, jeg siger at det er en acquired taste .. og indtil man lærer den ordentligt at kende, smager den underligt i munden.

Jeg håber selv på, at det på et tidspunkt opleves som naturligt (selvom man har knoklet for det!)

Suzy Q sagde ...

Kagekone: Ja, jeg synes også at det er en dum leg. Men jeg SKAL blive bedre til det. Og de gange jeg gør det, gir det som regel resultater.

visitsen: Succes vil aldrig blive en vane for mig. Måske er det netop dér problemet ligger.... *grr*