03 april 2009

Suzy siger: Nederen mærkedag

Influenza. Og alt det solskin udenfor. Både roserne og jeg får knopper af det vejr.

Jeg sidder her og trykker næsen flad, mens snotten render ned ad ruden, og fører en deprimerende telefonsamtale, med et menneske, der (forhåbentligt midlertidigt) har fået lagt sit liv i grus.

Og jeg trænger noget så eftertænksomt til en smøg, men halsen er for tyk. Overvejer seriøst at gøre mig selv kvalmesyg for lidt nikotin i solskin.

Så ringer det på døren.

Der står Postdanmarks Agent på Gaden - det uskyldige offer for corporate vanrøgt - og rækker mig gudhjælpemig en pakke.

Den er fra mig selv. Hvem ellers. Fyldt med dvd'er og een bog.
Pjat (til barnerøven i mig), grufuld gys (til kynikeren) og endnu en managementbog (til det lysegrønne håb). Barnerøven og kynikeren vinder indpas - dvderne fylder mest.

Og så sker det.

Jeg ser. Tror jeg ser forkert, tror det bare er lyset. Drejer hovedet. Fører vantro hånden op. Tager fat.

Hiver: *dink*

Beviset mod skrivebordets sorte plade er umiskendeligt:
Det første grå hår.

Suzy Q
- jeg er gået i influenza-jeg-ønsker-KUN-at-dø-lejr på sofaen, hvor jeg ser Wallace & Gromit og Børnehjemmet - og jeg kommer ALDRIG ud igen.

10 kommentarer:

Sifka sagde ...

Hårfarve eller hængning?

Sifka sagde ...

Arj strengt af mig, jeg glemte, at ønske dig god bedring.

Inanna sagde ...

Anbefaler DENIAL, DENIAL & DENIAL. Et sygt hår gør ikke en kvinde gråhåret!
Og så god bedring, alt ser bedre ud uden snot.

MasSøren sagde ...

God bedring. Du får først grå hår NU??? Not fair, har du set mine tindinger?? Had 'em for years

Anne/Undreland sagde ...

God bedring.
Jeg er holdt op med at hive dem ud.
Hellere gråhåret end skaldet.

Suzy Q sagde ...

Sifka: heheheheeeeee.. skal lige vænne mig te'ed.. og tak :)

Inanna: HA! Dén kan jeg li! ET SYGT HÅR!

MasSøren.. det er noget andet for en daaameeee... *pivpiv*

anne/Undreland: Hehe.. ja jeg kunne hurtigt få nogle lidt tomme pladser dér i tindingen..

Det Forkromede Overblik sagde ...

Jeg går ud fra at panikken der spores gælder trykkende alder?

Men slap af SQ - du er først gammel, når du er bitter, doven, gnaven, svag, overvægtig, har appelsinhud på albuerne og ens joggingtøj med Sukkermåsen!

Bestil joggingtøjet til udbringning med Post Danmark, så kommer den dag højst sandsynligt aldrig;-D

God Påske

Audio Video Disco sagde ...

The Wild Hope.

Jeg har masser af grå hår. Altså MASSER er måske lidt meget sagt. Men der er ihvertfald præcis så mange at man ikke kan benægte at jeg helt sikkert "har grå hår", men dog så få at man ikke rigtig kan se det.

MEN! Mit første - der blev hevet ud på samme måde som dit første - kom altså for 5-6 år siden eller noget. Så det kan trods alt også bare være et enkelt hår der har givet op.

Get well VERY soon my friend.

Uden Relevans sagde ...

Jeg ordinerer to fulde sæsoner af lost på sofaen med pizzaer og cola.

god bedring

Fie sagde ...

Jeg må tilslutte mig min kære broder, MasSøren og fortælle at jeg fik mit første grå hår som 25årig - dårlige gener på det punkt:)....Så vær du glad for at du har haft lidt længere tid at løbe på!