27 marts 2009

Suzy siger: Amager - Borup - Amager

Min mand skulle til Århus for at undervise fredag, lørdag og søndag. Aufwiedershein.

Jeg skulle til 40 års fejring af Wolla-min-kuZIN på fremmed territorium: Borup, 4140 Sjælland.
Chauffør & Stifinder i Århus. Okay. Get a grip, kælling, you can do this! Bilkørende ædru ville faktisk være en fordel i denne sammenhæng, for jeg skulle rejse til Prag dagen efter. Pakning og flyvning fungerer bedst i frisk tilstand.

Overskudsagtig, udhvilet, lørdag kl. 12, med en ret under armen, (som jeg havde stegt hele formiddagen) og en times smuksering - afgang. Suzy Q med pænt tøj, alene i Suzuki og med en Krak-vejledning knuget i en svedig næve. Den Visse Død lige foran motorhjelmen. Fremad!

(Øjeblik, nu skræver naboens kat IGEN på min græsplæne "KA DO SÅ KRAFT-PETER-VÆLTME !!!")

Efter en time i overlevelsesbanen parkerede jeg dyret (bilen, ikke naboens kat), åndede ud og gik ind til fest, med en splinterny stolt følelse af sejr, lettelse og et helt tindrende miligram uvant selvtillid svulmende op gennem halsen.

Så var det, at min onkel åbnede døren og svarede mit smil og mit "hej!" med:
"Hvad FANDEN har du lavet!? HA! Har du været ude hele natten!? [vrængede] Du ser KRAFTedme fuldstændigt SMADRET [sø-MAD-rad] ud!!"

Det forventes naturligvis at jeg ler og gir ham ret. Og det forventes MAX at jeg moderligt irettesætter den frække dreng på 73 år, måske med et "Hooold da op. DU ser til gengæld rigtig godt ud!" eller at jeg - og så har han vundet - bliver irriteret og kigger ned i jorden og ryster på hovedet af ham.

I stedet kiggede jeg ham i øjnene og sagde: "Hold KÆFT hvor er du egentlig LED" og gik forbi ham og ind til fødselaren.

(Mind mig lige om at jeg skal have skrevet nogle postkort til familien:

"Kære blodbeslægtede. Jeg er kravlet ned af den "hun-er-jo-stærk!"-piedestal I har stillet mig op på, for jeg brød mig ikke længere om at være bulls eye for stenkastnings-konkurrencer. Skulle enkelte endnu engang komme til at forveksle mig med en statue, så beklager jeg på forhånd den meget menneskelige knytnæve, der havner i vedkommendes tænder.
Kærlig hilsen S". )

Herefter var jeg pivende ædru til fest i 9 timer, mens resten af selskabet fyrede op under de små grå, de lidt større sorte og de meget store med gyldent brus. Der blev råbt & skreget og grædt & grint, og der blev danset igennem til både Justin og Mormors kolonihavehus.

Først senere, efter omtrent 1000 nej-takker til drikkevarer, fandt jeg tilfældigt ud af, at regionaltoget gik lige til døren *DOH* og hjem igen *TRIPLE-DOH* men jeg bed tænderne sammen og glædede mig over, at jeg både kunne være noget for min kuzin OG være noget for mig selv - ved at holde mig ædru. For jeg skulle ud at rejse dagen efter.

Min kuzin og jeg fik en del hygge-snakke-smøger udendørs i fred. Jeg sagde farvel da fødselarens papfars nye kone ikke længere kunne gå og/eller tale.

På vej hjem sang jeg med på alle Radio 100FM's fremragende all-time-hits i vilden sky.
Og jeg var lige midt i

"R.E.S.P.E.C.T.,
find out what it means to me.
R.E.S.P.E.C.T., AAAAUUUUUUUU
suck-it-to-me-suck-it-to-me
suck-it-to-me-suck-it-to-me
suck-it-to-me-suck-it-to-me
suck-it-to-me-suck-it-to-me"

da radioen eksploderede på vej over motorvejsbroen ved Avedøre og alt i midterkonsollen gik ud med et *poof*.

Jeg var shaken, but not stirred da jeg rullede på plads i carporten. Herefter bællede jeg 3 glas hvidvin, lå søvnløs og vågnede med stride tømmermænd søndag morgen.

Suzy Q
- det gjorde pakningen til Pragturen ret vanskelig.

10 kommentarer:

visitsen sagde ...

Tror jeg snupper den tekst til nogen postkort af mine egne...

...og så er tømmermændsfrie lufttransportering vældigt overdrevet....

Audio Video Disco sagde ...

Ja det er ret interessant det der... For jeg tror ALDRIG jeg har fløjet uden.

Lidt tømmermænd... en skarp eller 3 når man kommer om bord på flyet... BANG!! jeg sover hele vejen til destination.

Vældig smart.

Uden Relevans sagde ...

Som sædvanlig er jeg smadret af grin når jeg læser om dine eventyr med suki ahha

Torben BoP sagde ...

Go tur, der er sgu nok meget fint i Prag ca. nu.

Suzy Q sagde ...

Visitsen: Du snupper bare ;D

AVD: jeg KAN ikke sove i et fly

Morfar: Heheheheeeeeeee..... Hvor mange hvide lyn har du i bilparken i øjeblikket?? :D

BoP: Jeg er kommet hjem igen. De havde møgdårligt vejr. Men det var også arbejde.

AB sagde ...

En hvidvinshangover er ikke at kimse af! Dem skal man tage meget alvorligt :-)

Lækker tekst!

Regitze sagde ...

gid vi var mange, der havde taget dén lede tyr lige midt i hornet.
gåt godet, Suzy!
og velkommen hjem igen, du. (ikke et eneste lillebitte kurbad)?

Uden Relevans sagde ...

ja det slog lige klik der, har afleveret den ene bil nu :)=

Kagekonen sagde ...

Fandeme godt gået, eller sagt! Jeg var flad af grin, kan lige forstille mig onkels ansigtsudtryk *S*

Tømmermænd er noget overvurderet pezz som skulle holde sig for gode, til at belemre smukke kloge kvinder som os ;-)

Suzy Q sagde ...

Ja jeg er jo et eller andet sted ikke stolt af at have talt grimt til min onkel, men jeg er begyndt at bide tilbage. Vold avler som bekendt vold.

Jeg fik ham i øvrigt til bords og vi havde en rigtig hyggelig og venlig og oprigtigt god samtale om alt muligt. Såååhhh ded... :)