18 februar 2009

Suzy siger: Himlen ned på jorden

Er jeg den eneste der synes, at det er dybt spirituelt at leve et jordnært liv?

  • Når jeg roder i jorden og måske putter et frø derned.
  • Når jeg siger nejtak, for jeg er nødt til at tage hjem.
  • Når jeg laver noget i ovnen der ta'r tid.
  • Når lige hér er det bedste sted at være - i verdenshistorien.
  • Når jeg med møje og besvær slæber nogle sten frem og tilbage og lægger dem som en sirlig sti ingen nogensinde vil bemærke. Ud over mig, der glædes hver gang.
  • Når jeg danser som et vildt dyr.
  • Når jeg bruger fire år på at fantasere om og tålmodigt vente på en træbeklædt facade, og ikke helmer før jeg når mit mål.
  • Når jeg går efter kvaliteten af de 360 dage om året og ikke de fem.
  • Når jeg bandende holder møjet nede, så jeg ikke en dag overvældes og gi'r op.
  • Delayed gratification - den langsigtede skaberkraft.
  • Og den lynhurtige! når jeg svinger mit intellekts samurai-sværd og skærer igennem *swush* - og finder guld i noget så modigt som tale før tanke. På den "hvor-fanden-kom-dét-fra?"-agtige måde, efterfulgt af et smil fra sjælens bund.

Så bemærker jeg det store.
  • Jeg hører vingesus fra mennesker der i årtusinder før mig har drømt, knoklet, glædet og bekymret sig på samme måde.
  • Jeg mærker hvordan jeg for hver gang opdager en ny facet i min sjæl.
  • Jeg sammenligner den ydre opgave, med den indre.
  • Så kan jeg pludselig sige: "På grund af min erfaring var jeg faktisk så lidt nervøs, at jeg nåede at nyde både processen og mig selv i den, i fulde drag, mens det stod på".
  • Jeg mærker min opgivenhed - gider jeg overhovedet gå i gang med de sten? - overvinder den, gør det og opbygger derved et bedre mønster.
  • Underet er lige foran os og inden i os.
  • Jeg tænker "En dag vil det være Suzy Q i kisten i kirken - og ikke en anden". Alle skal herfra mutters alene og vi kan ikke tage en skid med. Intet.
  • Men det er også lidt som hvis man kom til en fest i høje hæle, frakke og taske på armen og nogen sagde: "Nu holder jeg lige dine sko, din frakke og din taske her i indgangen. Du skal bare gå ind og gøre dét du nu skal, uden at bekymre dig om hvor noget som helst er henne, eller om at få ømme fødder, eller om hvor du skal lægge frakken - jeg har det hele lige her. Der er kun dig og det, du har lyst til at gøre." Friheden.
  • Jeg overrasker mig selv - det troede jeg-1 faktisk ikke, at jeg-2 ville klare. Jeg skynder mig at bemærke, hvad der gjorde udslaget.
  • Jeg grunder over tingene. Jeg indser, at det også var min fejl.
  • Jeg mærker, at vi ikke har andet at lave her på kloden end at leve og leve og leve.

Altså nogle gange, ikk.

Andre gange skriger jeg bare fuuuuckkk jeeeeeeeeeeerrrrrr
og render ind i junglen mens jeg affyrer maskingeværsalver bagudrettet, og kravler op i et træ og krøller mig sammen som en kugle, fordi jeg er så lille og magtesløs, at jeg aldrig kan blive glad igen.

Før næste gang.

Suzy Q
- jeg skrev det så, for at minde mig selv om det.
For i dag er jeg rendt ind i junglen.

10 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Har du kigget for dybt i krukken med portvin? Nej seriøst du kunne tjene kassen på at skrive selvudviklingsbøger. :)

Suzy Q sagde ...

El kassi?

Jeg går straks igang.

Suzy Q sagde ...

Hov jeg glemte at sige tak :)
TAK (og ingen alko når man går til diætist *grrr*)

Berit sagde ...

Åh. Det er så meget mig, det der. Det hele.

Em... sagde ...

Skift den diætist ud og få det vin indenbords - så skyder man nemlig med maskingevær hver dag ;-)

Pedrsn™ sagde ...

. . . i lååve ju suuuzy! ;0)

ratatatata!!

Steen B sagde ...

Holdaop. Du er da psykologberettiget...


...eller også er du et meget spændende menneske! :)
Jeg vælger at tro det sidste...

Suzy Q sagde ...

Berit: Åh tak :o)

Pedrsn: det er jo gengældt, din tosse

Steen B: Tak for tilliden - og måske har du ret i begge dele :)

Anne/Undreland sagde ...

Så har jeg været alt for lidt rundt og kigge på andres blogs da, når der skulle gå seks dage før jeg kom forbi DET.
...
Hold da f..kæft hvor er det GODT.

Som i 'jeg fik sådan et læsekick, som jeg ikke har fået længe'. Du skriver så det giver genlyd helt ind i stamcellerne, wherever they are. Tak!

Suzy Q sagde ...

Anne: Tusind, tusind tak. Din kompliment svulmer mit hjerte helt op!