23 februar 2009

Suzy siger: Undertøjs-fatalisme

Når jeg har fri (som jeg har i dag), ta'r jeg ofte min jeg-har-fri-bh på. Godt gættet, den er ret comfy og ikke særlig pæn.

Det betyder selvfølgelig, at jeg også har nogle mindre komfortable, men meget klædelige såkaldte ikke-fri-bh'er (ordet "arbejds-bh'er" giver bare for mange grimme billeder), som jeg bærer ved andre og minimalt mere officielle lejligheder end fridage.

Lige for lidt siden slog det mig: Hvorfor egentlig? Det burde jo være omvendt.
Jeg mener: Det er jo ikke fordi jeg ligefrem regner med, eller håber på, at blive klædt af på arbejdet? Den eneste, der rent faktisk har Autorisation til at se mig i mit undertøj, ser jeg jo som oftest her hjemme. Det er heller ikke fordi jeg har et arbejde, hvor jeg er synlig og SKAL tage mig godt ud, tværtimod, heldigvis.

Min mor sagde altid og ofte til mig, at rent og pænt undertøj var meget vigtigt - for tænk hvis man blev kørt ned af en bil og havnede på sygehuset, hvor fremmede mennesker skulle tage tøjet af een. Seriøst. Så ville det være dødbringende pinligt at have grimt og ikke-helt-rent undertøj på. Hvilket betyder, at hvis man ikke døde af sine kvæstelser, så ville man med sikkerhed dø af skam.

Siden har jeg levet i rædsel for både at blive kørt ned og at have ikke-pænt og hvinende nyvasket undertøj på.

Bortset fra på mine fridage, hvor jeg så desværre er nødt til at holde mig indendøre og væk fra vejene for at minimere dødsrisikoen og den efterfølgende totale blamering.

Suzy Q
- jeg har også en grim fridags-trøje. Faktisk er jeg et rigtigt fridags-skod.

(Og I skal ikke begynde at få ondt af Sukkermåsen - hans fridags-fleece er heller ikke just et stykke pirrende festbeklædning, men jeg elsker den fordi den lægger et udholdeligt niveau).

13 kommentarer:

Anden sagde ...

Oh my - jeg kender det godt.
Men har alligevel ændret vaner. Eller dvs. jeg har prøvet at finde pænt og comfy bh'er - og jeg nægter i al fald at have de ikke comfy på når jeg jobber :-P

Mette B. sagde ...

Åhhh det er 800 år siden jeg har været inde på din blog - og du er jo stadig lige så underholdende :-)

Har aldrig tænkt over det med undertøj. Overhovedet. Kan godt se dine pointer... hmm, men behagelighed er alfa og omega for mig, men nu har jeg heller ikke rigtig noget valg ud fra de attributter jeg nu engang er udstyret med fra naturens side...

carina sagde ...

Aldrig i livet vil jeg gå med en BH som ikke er rar at have på.
Er du sikker på at dine BHer er den rette størelse??? BHer som ikke er rare at have på er ofte en forkert størelse.
(du skulle se mine fridagsbukser -de er så også lige to-tre numbre for store og hænger så langt nede at de er liiige ved at falde af -ingen problemer med lækkerheden lige der ;-)

Uden Relevans sagde ...

Jeg har altid mine festbher på. :)

eh..

Søren og Katrines Bryllupsblog sagde ...

Ok...jeg har mine ManuVision-weekend-underbukser...det går jo ikke at der hænger ting ud når man ligger på briksen vel...og de må jo gerne være lidt støttende så "tingene" sidder rigtigt...var det for mange detaljer?

Berit sagde ...

Jeg går virkelig helst uden bh når jeg er hjemme. Det er det allermest afslappede, og helst natbukser også! Jeg synes alle bh'er er ucomfy.

Men jeg har faktisk en veninde der synes det er synd for min kæreste med mit grimme hjemmetøj. Men helt ærligt, han kan jo bare tage det hele af mig -no problemo.

Steen B sagde ...

Pardon me. Men det er eddermame' svært ikke at "lave billeder" inde i mit stakkels hovede :)

Nå. Men jeg kan da trøste med at jeg altid render rundt i (kun) lange underdrenge når jeg har fri og bare er hjemme og bare ikke gider noget. Naboerne HAR vænnet sig til det :)

Vita sagde ...

Jeg læste for ikke så længe siden om en undersøgelse der viste at kvinder der går med uniform, kitler eller lignende på arbejdet, er dem der som oftest har det frækkeste undertøj indenunder.
Måske for at gøre op med den anonymitet de er nødt til at have på arbejdet.


Jeg har altid frie bryster hjemme. Og det grimmeste hjemmetøj. Vi snakker faktisk tit om herhjemme om vi ikke burde investere i noget lidt pænere hjemmetøj. Men det sker aldrig. Hjemmetøjet (eller fjørmetøj som vi kalder det) er hos os det tøj, der er blevet for slidt og grimt til at gå på arbejde i!

Det Forkromede Overblik sagde ...

Det værste er ikke at tænke på hvordan det er lige nu, hvor der trods alt er en forskel på arbejde og fritid.

Nej tænk lige på pensionisttilværelsen! Altid fritidstøj! Ens joggingtøj måske? Det er sgu da derfor de går i den der Bilka-habit! For at vise alle os andre at de har fri altid! De er ligeglade om de er ude eller hjemme... Brysterne er blevet så lange at de nemt kan bindes bag nakken inden man går ud af døren, så de ikke falder ud gennembuksebenet og sidder fast i den der svingdør ind til Bilka!

Suzy Q sagde ...

Anden: :) forstår jeg godt. Mine arbejds- (nu sagde jeg det alligevel) er også bare LIDT MINDRE comfy, end de fridags-comfy'e.

Mette B: Tak :)

carina: jaja jeg er blevet målt og alt det der. Men jeg synes bare, at når KLÆDELIGHEDEN går op (fx at bh'en lissom "gør noget" for frontpartiet), så går komfortniveauet lidt ned.
(argh det er alt for kropsnært et emne for mig i virkeligheden. Jeg skulle aldrig ha startet det).

Morfar: Jeg VIDSTE det.

Soeren: Ja det var det egentlig! :D Men nu er jeg jo pænt præpareret hjemmefra - og så er det så, at jeg sidder lige her og håber, at min ægtefælle OGSÅ HAR et par Manu-Værnere!!

Berit: Hvorfor fanden har jeg aldrig tænkt på dét?! Man kan også gå UDEN!? :D
Nåja og så er jeg totalt enig med dig - spurgte min mand om jeg var for slatten i påklædningen - om jeg skulle skaffe noget mere NYDELIGT og så sagde han "næh" og bladrede i avisen. "Jeg flår det jo alligevel af" og læste videre. Romantisk på sin helt egen måde.

Steen B: Du er en meget sund og dejlig Han der reagerer sandfærdigt og fortsætter i en sober og humoristisk tone - we like.
Og så - en mand der drøner rundt i lange underværnere!! HAHAHAHA er du SIKKER på det med naboerne!?!?

Vita: Spændende dét med uniformerne.. det gir mening. og du, endnu en barm i fri dressur på hjemmebane.. Jeg ved alstå ikke om jeg tør. Men det skal jo prøves.
Og det dér med hjemmetøjet.. Hvorfor er det ingen der taler åbent om, hvor UGLY man er bare på en daglig basis!?

Jeg stod engang og snakkede på arbejdet og fik sagt ".. og så kom jeg bare hjem og sprang direkte i joggingsættet og ind på sofaen - AH!" og så blev studentermedhjælpen helt rød i hovedet og sagde "ej hvor er jeg glad for at høre, at jeg ikke er den ENESTE der gør dét".

Hallo! Måske er det dét, vi allesammen gør!? :o)

DFO: Det er rigtigt. Så tar man måske kun Det Pæne på når man er inviteret til fødselsdagsboller (no pun intended). og så sidder man dér i sit fine. Uden nogen ved det.

På den anden side.. når/hvis JEG blir pensionist, så vil jeg jo ha det fine på hver dag.. fordi risikoen for at ende på hospitalet og blive afklædt af fremmede er SÅ MEGET STØRRE.

Passion Popsicle sagde ...

Jamen, hvad nu hvis du bliver kørt over på din fridag???

Sværger også selv til nul-bh herhjemme. Og også tit ude i verden hvis jeg kan slippe af sted med det (helt ærligt, undertrøjer ER bare rarere når det er vinter!) Men jeg er jo også (skabs)rødstrømpe

pedrsn sagde ...

. . Suk. . FORSTÅR ikke dét der tøjafslapnings koncept! Jo jo et par jågginbux og sådan . . Men dét med at skifte tøj - til sådan noget romantik dræber outfit - lige så snart man kommer hjem fra job!! DET fatter jeg ikke at man gider, altså! . . . ;)

pedrsn sagde ...

. . Suk. . FORSTÅR ikke dét der tøjafslapnings koncept! Jo jo et par jågginbux og sådan . . Men dét med at skifte tøj - til sådan noget romantik dræber outfit - lige så snart man kommer hjem fra job!! DET fatter jeg ikke at man gider, altså! . . . ;)