04 februar 2009

Suzy siger: Nye tider

Jeg kunne seriøst snart blive grebet i at dyrke en eller anden slags motion.

Ja, jeg ved det. ToTALT out-of-character. Jeg har også været hos diætist.
* et sus går igennem den chokerede forsamling *
Jo. Den er god nok.

Hun puttede mig op på en forvokset badevægt og klaskede alle tallene direkte i hovedet på mig. U-behagelig oplevelse. Men desværre ikke overraskende.

Det startede med, at jeg sidste onsdag steg op på vægten for første gang i fire år og opdagede, at 4 års konstante vægtspekulationer og mad-skyld havde givet 10 ekstra kilo på sidebenene. Jeg. fik. et. chok. af. de. vildeste. dimensioner.

Tilbage til diætist-konsultationen: I fitness-verdenens udgave af numerologien "Body-Age" er jeg rundt regnet omkring de 104 år. Jeg burde have været død forlængst. "Er der ikke noget med at du tænder på ældre kvinder?" sagde jeg til Sukkermåsen "så er der sgu ikke noget at sige til, at du er så glad for mig" *hehe* alt har sine fordele.

Nåmen. Et eller andet sted derinde ER der faktisk muskelmasse at bygge videre på. "Dit skelet vejer omkring 2,2 kg" sagde den ultra-slanke diætist til mig "så faktisk er du spinkel bygget".
Jeg har aldrig grinet så hårdt og så længe i mit liv.

Da jeg var færdig fortsatte hun: "..men taget i betragtning, at du ikke dyrker nogen form for motion, så er det faktisk forbløffende hvor meget muskelmasse du faktisk har".
Tell me about it - i vores familie bliver hveranden faktisk født som mursten. Min far, mig og den ene af mine tre nevøer (nevø 2.0). Vi er alle lavet af sort stof ude fra universet, og selvom vi måske ser nogenlunde normale ud, så får andre altså meget lange arme, hvis de forsøger at løfte os.

Ja så jeg får en kostplan og så skal jeg ellers igang med at gå. Og gå og gå og gå. Det er det bedste, hvis man vil tabe sig. "Hvad nu hvis jeg begynder at jogge lidt?" spurgte jeg, opildnet af tanken om et utopisk liv, hvor jeg bare er sådan en frisk type, svinger med håret og lige løber lidt, bare for sjov. "Uhhh ha, nej, du må eeendelig ikke løbe. Nejnej, det duer slet ikke" sagde hun, med store bange øjne.

I LÅRVE HER! Jeg ikke løbe!

Nåmen så har jeg fået en ny kollega, som sagde "nåmen jeg har jo været instruktør i det der concept 1010, så.. vi kan jo gøre et eller andet". Lige dét har jeg jo gået og luret på!

Så nu præsenterer jeg * ta-dahhhhh * ....

Suzy Q
- medlem af virksomhedens idrætsklub

(jeg føler allerede at det pynter på min Body-Age. Nu mangler jeg bare rent faktisk at røre mig.)

14 kommentarer:

Julie sagde ...

Men hvor MEGET skal man gå? Og skal man have pulsen op? For jeg vader rundt med den barnevogn og har gjort det i et år snart, og der sker ikke en skid! OG jeg ammer også, og alle siger at det burde gøre det. Tror også jeg er bygget af sort stof. Og noget om den der lov med at mere vil have mere?

Regitze sagde ...

skal vi ud og gå lidt på øerne?
check også lige om du må cykle.
denne her tøserunde er faktisk hyggelig - og man kan jo altid snydetræne lidt for hyggens skyld.

Det Forkromede Overblik sagde ...

Synkroniteten slår til igen... Jeg var på bibleren med Kridt-Iglen i går for at slå tid ihjel. Lånte en masse godt, og et par Chicklit til SHM, bl.a. en der hedder God I Sengen, af Jennifer Weiner, og modsat titlens løfter handler den mere om kvinder, kost og selvbillede... Vil du føle dig sylfideslank og godt tilpas, så kryb under dynen med den. Den er nemlig god i sengen. Selv kom jeg til at skimme det første kapitel i går, og har nu læst små 400 sider i dag. Har været småsyg i sengen, og grinet med under dynen hele dagen... Absolut et kig værd i de mørke tider

Søster Æblekind sagde ...

Sådan! Skidegodt, Moster. :-)

Uden Relevans sagde ...

Undskyld .... ja undskyld.

Jeg SKREG højt af grin da jeg læste det med spinkelt bygget :)

you go girl!!! med din højde må din idealvægt være 12 kilo??? :D

Søren og Katrines Bryllupsblog sagde ...

Så er det jo du skal ud at have købt de der Nike+, ikke at du skal løbe, men sammen med din Iphone så kan du jo konkurrere med dig selv (og andre)...du kan selvfølgelig også bare anskaffe en skridtæller, men det er jo ikke ligeså sjovt, vel?

Madame sagde ...

Wauw, det er flot gjort - pøj pøj med dit projekt!
Og så er jeg ikke så lidt misundelig på det der med idrætsklubben!

Fru Green sagde ...

Nu er jeg blevet nysgerrig ... er der nogen forklaring på hvorfor du ikke må jogge/løbe?

Og til Julie: Det med at trampe gaderne tynde med barnevognen og amme virkede ikke på mig. Det var først en efterfølgende målrettet indsats. Skide irriterende når andre fortalte at man tabte sig af at amme.

Torben BoP sagde ...

Ikke løbe! - det må da være her i starten, indtil dine spinkle knogler og led har lært at bevæge sig...
Tabe sig af at amme, er det ikke lidt lissom at tabe sig af at tisse?

Anna sagde ...

arj, Torben, der er sgu da næring i det der kommer ud, og hvor tror du dén kommer fra?

Linda sagde ...

Og ved du, hvad det bedste er? Du må købe UDSTYR!! *savler*

Motivation er af yderste impotance, når man skal igang med træning efter en længere pause, så tøj, sko og en IPod m tilhørende armbånd er et must. (Seriøst: Det der med at kunne montere sin Ipod på armen er noget af det smarteste, de nogensinde har fundet på.)

God fornøjelse:)

Suzy Q sagde ...

Hej alle - undskyld forsinkede svar, har været forkølet, søvnløs og overdænget af arbejde - men jeg LÆSER kommentarerne hele tiden

Julie: Hun har lagt min kostplan med udgangspunkt i, at jeg IKKE motionerer overhovedet. Men hvis jeg drikker vin skal jeg gå 1,2 km for hver genstand jeg har drukket. (!)

regitze: Jeg har egentlig ikke så meget imod at cykle mere - men jeg vil hellere gå. Så kan man også tale samtidig ;)))

DFO: Hehehe læser du nu chicklit :D Jamen tak for tippet :)

Søster Æble: Tak :) jeg er rigtig glad

UR: Du er tilgivet - for det ER fandme sjovt! :D

Søren: Nejnej skrævtællere, dem stoler jeg overhovedet ikke på. De tikker jo, bare man rusker dem. Jeg blir nødt til at have Nike+, det kan jeg godt se ;))

Madame: Come join us! Det første fix er gratis :)

Fru Green: Diætist/træneren siger, at hvis man vil tabe sig, så er gang LANGT det bedste. Hvis man løber, så kommer forbrændingen op i det område, hvor man tømmer sine sukker-depoter og så blir man hammersulten og sukkertrængende. Og man har ikke forbrændt noget fedt.

Torben BoP: Du er godt nok oppe med enden, hva!? :D Altså, hun siger at hvis MÅLET er vægttab, så er det mere hensigtsmæssigt at gå. Det dér amning, det vil jeg slet ikke gå ind i, aner intet om det.

Anna: Tak :D

Linda: NÅhhhhrr!?!?!? Det er der ingen der har fortalt mig!? Var lige nede i HM og købe en stangfuld træningstøj og i føtex rev jeg to sportsBH'er med. Men der er ikke noget af det, der er fået mig til at *savle*. Sko og iPod mangler jeg :DD og dét gider jeg godt at købe!!

Copenminded sagde ...

hvor er det sjovt, det her. er flad af grin. don't ever stop.

Det Forkromede Overblik sagde ...

@SQ - hånden er oppe - jeg læser meget blandet, men gerne ting der giver et smil på læben eller et grin i munden. Er nu færdig med bogen, og den VAR GOD I SENGEN! Hvis du nogensinde fortivler i dit vægttab, så læs den som motivation. Den får virkelig beskrevet hvor stort et handicap det kan være at have for meget, men samtidig også indgydet håb for at evner, charme og intellekt ikke er at kimse ad!

Jo jo en rigtig feel good bog.