27 januar 2009

Suzy siger: Post-ferielt hverdags-traume-syndrom

Nåhhhrrrr.....

... det var bare fordi jeg havde været på ferie. Så var jeg sådan helt "Hvad er meningen med det hele!?" *kaster hænderne i vejret*, fordi.

Når man har været ude og se lidt af verden og siddet på den anden side af dammen og tænkt på, hvor lille en andedam DK egentlig er. Hvor lille København er. Hvor lille ens firma er. Og hvor mikroskopisk eens afdeling er (I ved, dén enhed, som til daglig står for 60% af dramaerne i mit liv)... så bli'r man sådan lidt "detatched" [korrekt stavet: detached, red] hedder det på udenlandsk, og jeg kan sgutte finde et ligeså godt ord på dansk.

Ja. Og så var jeg så på arbejde i dag. Verdens bedste kolleger med generel januar-metalt-træthed. Det var jo MIG der var vildt overskudsagtig! Da jeg gik hjem ved 17-tiden tænkte jeg "hov - man kunne jo også gå ud om aftenen. Man behøver jo ikke at gå hjem.." (Hør lige mig, der har været ude og spise med kniv og gaffel hver aften i to uger - sikken vane). Men hjem gik jeg. For jeg skulle ordne ting og sager.

Men jeg har ikke fået ordnet noget. Til gengæld har jeg set tv.

Jeg synes faktisk at det var pænt drøjt at starte på arbejde igen. Men det var en nådig start.

Derfor kan man vel godt drømme lidt om at komme lidt videre i livet, ikk?

Suzy Q
- marinerer i tanker

11 kommentarer:

Søren og Katrines Bryllupsblog sagde ...

fremmedgjort...er det ikke det ord?

Anna sagde ...

Jo.

(løsrevet/frigjort/.. hmm..)

Per Nitten sagde ...

Godt ord, især hvis man staver det rigtigt - detached.

http://www.merriam-webster.com/dictionary/detached

Sorry, og godt ord igen! ;o)

Suzy Q sagde ...

Per Nitten: Tak! (rettet)

Anna: (hvis det bare var frigjort.. det er nok mere løsrevet)

Bryllupsblog: Fremmedgjort er jeg ikke rigtigt.. mere løsrevet eller "observerende på afstand"
IH!

Suzy Q sagde ...

"ude af forbindelse"

Torben BoP sagde ...

Ved ikke om det er dig eller mig, men "Afsporet" faldt mig umiddelbart ind :-D

Torben BoP sagde ...

Nåe nej det er Derailed eller noget...

Madame sagde ...

Hej Suzy, vil bare fortælle dig, at der er blogtræf igen 28/3, kig evt. ind hos mariannesmening :o)

Donald sagde ...

Når man tænker hvor lille ens verden er, så må du følge op med at tænke, hvor stor den skulle være for at gruppen var selvforsynende. Vi hænger jo på at Danmark kan dyrke gulerødder nok til at ingen behøver at sulte; i overført betydning, så er vi en afdeling i zoologisk have :-) indtil vi beslutter os til at hoppe over hegnet og lave vores egen lille haveforening.

Suzy Q sagde ...

Hej Madame
TAK! Det vil jeg gøre! :)))

Donald: En afdeling i zoologisk have :D

Suzy Q sagde ...

BoP: Afsporet indeed! :)