21 januar 2009

Suzy siger: Kuk-kuk fra den anden side af dammen

Jeg ved altså ikke, hvorfor jeg kan finde på at sige, at jeg vil blogge lidt fra min ferie. For når man er på ferie, så er det jo ikke for at ligge på hotelværelset og glo på computer, vel?

Nåmen jeg tog jo til Miami - hvor der normalt er 25 grader og sol - for at få sol og sommer. Såååå... det skal man selvfølgelig udfordres på *suk*

Dén dag vi ankom, faldt temperaturen. Til 20-ish. Okay - hvis der bare er sol, så føles det jo ikke køligt. Men sol.. deeeeet var der heller ikke rigtigt. Og så lidt kold vind.

Sidst vi var her, var der så varmt, at jeg jo følte mig helt latterlig over, at have taget en jakke med. Så denne gang havde jeg kun badedragt og klip-klap'ere med.

Så første dag var det bare ned i Gap og køwe ind. Mirakel! Jeg fik 3 par bukser! Og et par totaaaaalt lækre solbriller.

Fredag fik jeg en burger i en klam turistfælde på den store shopping-gå-gade. Den var en halv time om at ankomme og da den kom, var den næsten rå. Jeg var så sulten at jeg åd lidt af den. Fire timer senere var jeg Den Menneskelige Fontæne, der fik en akut og ufrivillig totalt udrensning. Det blev en lang nat.

Dagen efter var selvfølgelig sol. Så jeg lå hundesyg og stædig på stranden og fik en smule soleil - ah. Og åhhh...

Men jeg kunne bare ikke blive rask, (tog lige en runde mere) så så sent som i går (mandag) aftes sad vi på en fancy restaurant, i vores bedste tøj og strittede med lillefingeren. Og så måtte jeg bare lægge panden ned i laksen og sige: "Jeg blir nødt til at sove". Så det gjorde jeg. I dag var jeg endelig lidt bedre.

Inauguration: South Beach er ikke synderligt interesseret i politik. Vi gik op og ned ad Ocean Drive og spurgte: "Do you know of any events on inauguration day? Any big screens, any opportunity to share the experience?" og alle de lår-støvle beklædte restaurant-galeons-figurer så bare vantro ud og rynkede på næsen.

Nå - så måtte man jo online. Det er sguda løgn! Man er i Staterne, og de skal have ny Prez - så vil Suzy altså være med! Min helt reddede mig: Sukkertrutten fandt sgu et sted: Tap Tap. En Haitisk restaurant 300 meter fra hotellet.

Dér gik vi ned i formiddags ved 11-tiden og... havde en fuldstændig magisk dag. Vi blev modtaget som familie, fik stukket champagne i poten og hujede og klappede og flæbede med asiater, afro-amerikanere, haitianere, kaukasere og latinos. Vi blev hængende til frokost - jeg ku spise igen! - og faldt i snak med nogle andre gæster og besluttede at vi ville tilbage. Så vi gik lidt halv-tipsy hjem til hotellet og fik en eftermiddagslur - og så af sted igen.

Her til aften fik vi igen pragtfuld mad på Tap Tap, venskabelige dunk i ryggen, drinks på huset (fordi vi bare var så velkomne) og super-snak med to servitricer, der ikke var på arbejde, men bare hang ud. (Man ved et sted er godt, når personalet kommer der i deres fritid).

Men helt ærligt - selv om vejret ikke har været strandvejr (ud over to dage), så har vi jo været i sandaler hele ugen og der har været gode middage (inden lorte-burgeren). Og der står palmer alle vegne og der var lige Art Deco Festival, med antikke biler på parade - der er nok at lade øjnene feste på.

Så. I morgen bliver rekord-kold for Miami (but of course), så da er jeg desværre nok atter tvunget til at gå ud og straffe visa-kortet. Der skal også købes håndkøbsmedicin (der rent faktisk virker) og t-shirts med fjollede South Beach-slogans og sårn.

Og så ta'r vi hjem torsdag. Og så stiger temperaturen jo, og solen kommer igen, ikk. Men det kunne man jo have sagt sig selv.

Suzy Q
- og jeg sover og sover og sover og sover - så det har jo været en god ferie.

4 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Dejligt at have dig tilbage :)

Linda sagde ...

For fanden. Jeg skulle lige have vidst, at du også var ansat i det firma. Jeg troede, at jeg var alene om at forbande vejret i de lande, jeg rejser til. Måske vi kunne lave noget joint venture? Hvis vi rejser samtidig, så BURDE det være muligt, at vi på skift trak frinummer og rent faktisk fik noget sol. Jeg trænger. Bare lige for at knække den blå tone.

Regitze sagde ...

hm. hooooootmail..... never mind the hooooootmaaaaail:)
Suzy Creamcheese - vi under dig alt det bedste. og summerkåsen med!
jeg er stolt over at kende to DKere, der fejrede inaugurationen i Florida.

Pedrsn™ sagde ...

kære MojitoGirl

køb nu PLENTY of the håndkøbsmedicin, m'kay!!!

Vi ved jo alle at det virker meget bedre end panodil, å såådan! =)

Long live Tap-Tap!!