02 december 2008

Suzy siger: Samtale fremmer forståelsen

.. er det ikke rigtigt?

Så i dag har jeg brugt AL tiden fra kl. 10 til 14.30 på at tale med lavpriskøkken.dk, der har solgt mig et komfur; med Witt, der importerer komfuret til Danmark; med min VVS'er; og med Sikkerhedsstyrelsen, der står for sikkerheden af gasapparater og -installationer her i landet.

Sjovt nok siger dem, der har solgt mig komfuret at alt er i orden. De andre siger, at det ikke er i orden og at jeg aldrig får godkendt det komfur af BP-gas. Og det skal jeg. I midten står jeg, der har 7000 kr ude at svømme og ikke ved meget om regler for certificeringer af hårde hvidevarer.

På et tidspunkt SKREG jeg i mit hjem "SÅÅÅÅ HJÆÆÆÆLP MIG DOOOOOOG!" og møflede rundt med kameraer og pis og papir, for at dokumentere, hvordan tingene rent faktisk forholder sig. (PS: iPhone'en har et lortekamera og mit digi-kamera var fladt. Og flashede alting hvidt. Se for dit indre øje Suzy Q på køkkengulvet iført slåbrok og hvidt raseri).

Så sendte jeg en mail til dem allesammen, vedhæftet de samme billeder. Nogen påstår, at de har rykket nogle andre "flere gange", mens andre påstår, at de først har hørt om det her til formiddag... *syde* Jeg ved ikke hvem der har ret.. men jeg bli'r sindssyg af, at ingen GØR noget.

Nå. Men verdens sødeste mand arbejder altså inde i Sikkerhedsstyrelsen og ham vil jeg tale med igen i morgen.

Jeg sendte den officielle, skriftlige reklamation til lavpriskøkken.dk
d. 21. nov.

Suzy Q
- har det været advent?

18 kommentarer:

Pedrsn™ sagde ...

kæft hvor langt ude!!

er de ikke klar over - at vi er nogen der skal bage kage i netop dén frakin' lorte ovn!!!!!!

der blir jo ALDRIG nogen KøkkenIndWarmning !!!!

Suzy Q sagde ...

Præcis, Pedrsn. Og behøver jeg at sige, at vi skal have julefrokost i køkkenet på lørdag? uden ovn? Det GÅR jo nok alt sammen, som Morfor ville sige, men hold KÆFT hvor er det bare frustrerende.

Pedrsn™ sagde ...

. . .

Ahaha - jaaa, det sir' han jooo..


Men VI to ved, at det går jo ikke og en skid!!

Så på lørdag, I alle står omkring primus, og koger løs i den lille gryde - alt imens der bare skules surt over på lorte ovnen, der bare står og ser lækker og smækker ud!

Anna sagde ...

aiii det er da til at få pip af!
medlidenheds hep herfra!

Regitze sagde ...

når man googler lavpriskøkken, ligger dette indlæg allerede som nr seks på listen.

det kan vi gøre endnu bedre.
alle bedes gå en tur herind mindst tyve gange i løbet af i aften.

tænk, at branchen som sådan finder sig i sådan nogle rådne bradepander.

brugtvogns- og hvidevareforhandlere.. *himler det hvide ud af øjnene*.

denne her trænger til en justering.

Suzy Q sagde ...

Pedrsn: ehhh.... arrrjjj

Tak Anna :)

Regitze: Jamen faktisk så har alle være SÅ søde og jeg VED ikke hvem der har ret. Jeg tror at folk er i god tro - virkelig - men jeg er SÅ SLIDT AF at ingen GØR noget..
Så.. det gør jeg så selv :))

Suzy Q sagde ...

Jeg får skyld med skyld på over at være hård.

Uden Relevans sagde ...

Bare giv dem tørt på!

Tak for advarslen angående lavPISkøkken der.

Det skal nok gå! ;)

visitsen sagde ...

Øv, øv ... og endnu mere øv. Det er så træls når de ting der bare skulle være klar, færdig og parart - bliver ved med at trække i langdrag ... øv.

Det er lidt ligesom at være på slutningen af en marathon, lægge alle kræfter i og så få at vide at der lige er 5 km mere...

Suzy Q sagde ...

visitsen: lige præcis. jeg er udmattet.

morfar: Lavpriskøkken.dk er glimrende når alt går godt. Når noget imidlertid ikke går efter bogen kan man GLEMME at få noget service fra dem. Og det er SIMpelthen ikke godt nok. Jeg har selv skullet ligge og ringe til Sikkerhedsstyrelsen og Importøren Witt - og hvorfor i alverden er det mig, KUNDEN, der skal ligge og lave Lavpriskøkkens arbejde? I øvrigt har de på INTET tidspunkt ringet tilbage, når de sagde, at de ville ringe tilbage.

anetq sagde ...

Er det ikke altid sådan med køkkenfirmaer? Går det godt er det fint. Gør det ikke, så er er ingen hjælp at få, og ingen forstår noget, det er ikke deres skyld og de ringer liiiige om lidt med en løsning...
Har I betalt?

HenrietteB sagde ...

Jeg ville skynde mig at rejse sagen i forbrugerklagenævnet - købeloven må da være overtrådt, når Lavpriskøkken sælger jer en vare, som ikke kan anvendes i Danmark?

Arj, den går sgu ikke, Granberg!

styx sagde ...

Hvis du har købt på almindelige vilkår, så har de det fulde ansvar. Du kan bare lade handlen gå tilbage, ikk?

Uden Relevans sagde ...

Er der noget nyt?

Suzy Q sagde ...

Sagen har nu antaget groteske proportioner og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Pedrsn sagde ...

Smid komfuret om bag i Suki'en og kør hen til biksen og refundér lortet? . . . Crap altså, for en irriterende frustrerende og latterlig situation at stå i! ! Æv. Vi krydser og håber det bedste :) .. . . .

Uden Relevans sagde ...

PS Det er advent nu og god bedring.

Marina sagde ...

Jeg ser for mig det hvide raseri og slåbrokken. Jeg håber de kunne mærke din vrede tilstrækkeligt i den anden ende til at det hjalp. Sådan noget hvor man er kastebold mellem alle mulige ligeglade butikker er bare for MEGET.