10 december 2008

Suzy siger: Komfur-update

Ja. Så blev det d. 10. december. Har jeg fået tilsluttet mit splinternye gaskomfur? Nej.

Men man orker jo ikke at læse hele mareridtet, så her er blot en status:

Sendte e-mails: Ca. 40 stk.
Modtagne e-mails: Knap så mange.
Udgående opkald: Ca. 15 stk.
Modtagne opkald: 2 stk.
Med post modtaget: Manglende bageplade, et sæt dyser, en manual på dansk, en CE-typegodkendelse på italiensk og et udprintet mærkat.

Tid gået siden jeg føste gang oplyste forhandleren om, at produktet manglede lovlig mærkning: En måned.

Aktører:

Lavpriskøkken.dk der har solgt mig komfuret.
Status: Bouncer siden i fredags mine e-mails, dvs. jeg kan ikke længere kommunikere skriftligt med deres kunde"service". Det orker jeg så heller ikke længere, da det ikke er lykkedes mig at gøre deres kundeservicemedarbejder begribeligt, hvad der er denne sags kerne. Har sendt os en kuvert med 4 nye dyser i - ikke vedlagt mærkat til ommærkning af komfur (hvilket er påbudt ved dyse-skift).

Witt, importør af Smeg i Danmark. Status: Oplyser via 1 telefonopkald og flere e-mails, at de korrekte dyser allerede sidder i komfuret. Har printet mærkat ud, som de vil komme og sætte på i morgen, hvilket de har fået lov til af..

Dansk Gasteknisk Center. Status: Er iflg. Witt godkendt af Sikkerhedsstyrelsen til at udstede godkendelser på gasforbrugende apparater.

Sikkerhedsstyrelsen. Status: Her arbejder Verdens Flinkeste Mand, der af al sin magt forsøger at få alle aktører til at forstå, at komfurer, der kommer til Danmark og bliver stillet om til danske standarder via nye dyser og/eller intern omstilling i komfuret SKAL om-mærkes ved konverteringen med et mærke, der viser at det nu er godkendt til brug i Danmark.

Og det er mit komfur så ikke blevet. Og KUN producenten, dvs. Smeg, eller dennes forlængede arm, dvs. importøren (dvs. Witt) må om-mærke gasapparatet.

Fordi: Et gaskomfur, der modtager mere gas end det forbrænder, belastes. Og det er farligt.

Karsbæk Service. Det firma som Witt sender ud til mig i morgen for at sætte et nyt mærkat på komfuret og tilslutte gassen.

BP-gas: Gasleverandøren, som skal komme og syne installationen når den er færdiggjort.

You do the math.

Hvis alt klikker.. så siger Sikkerhedsstyrelsen ja til, at dét, som Dansk Gasteknisk Center siger er i orden, og at Witt derfor gerne må sende Karsbæk Service ud til mig i morgen for at om-mærke komfuret og færdiggøre installationen.

Spørgsmålet er så bare:

1) Hvad siger jeg til BP-gas når de skal syne?

2) Hvor mange komfurer står der rundt omkring i landet med ukorrekt mærkning og måske bliver belastet af for meget gas?

Suzy Q
- nu er mit mål, at det skal være i orden til min fødselsdag d. 22. dec. 2008

3 kommentarer:

Linda sagde ...

For satan. Er alle folk idioter?! Skal man gøre alting selv?! Din stakkel. Jeg bliver helt træt på dine vegne bare af at læse om det.

Jeg er ved at være ude i, at det letteste ville være at brænde hele lortet ned og starte forfra.

Linda
- du kommer bare til Århus, hvis du trænger til et måltid mad.

Uden Relevans sagde ...

Ditto! Jeg vil gerne smide nogle bøffer på panden :). klik

Pedrsn™ sagde ...

nu kan du godt komme ud af busken og fortælle folket, at du har GAS!!

de ka' ta' det!

huhej

:0)