09 december 2008

Suzy siger: Jeg drømte mig en drøm

Hold nu op.

Jeg drømte noget i nat - vågnede op og havde den smukkeste verden i hovedet.

Jeg havde skabt noget. Jeg indså at jeg var en stor kunstner og at min sjæl var meget større end jeg troede. Jeg skulle bare dykke ned i det og gøre det.

Jeg halv-vågnede med et gisp i natten og vidste, at hvis jeg forsøgte at skrive noget ned eller endsige tænde telefon og bakse en diktafon frem, så ville alt gå tabt. Så med mit hjertes største krampetrækning svor jeg, at jeg ville huske overskriften, der når jeg vågnede, ville forklare mig alt.

Jeg vågnede her til morgen. Og tilbage stod:

SUBJEKTIVITETENS MODULERINGER.

Jeg forstår ingenting.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad fanden det betyder? Eller har et bud?

Drømmen sidder stadig og klinger i mig og ind i mellem, i et splitsekund, blafrer noget krystalklart og uendeligt smukt forbi. Men det er for flygtigt til tanker og ord.

Suzy Q
- nu med stor kunst (!?)

12 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Måske du kiggede lidt for dybt i akvavitten igår?= :D

Cirkus Rank & Freydi' sagde ...

Det er sjovt, når man kan huske sætninger fra drømme. Det gir sjældent mening i vores parallel-univers ;-)
Jeg drømte forleden, at jeg kunne rappe; "I love the sandwiches from the New Jersey Deli." En kendt Master ét eller andet var MEGET imponeret!

Suzy Q sagde ...

HAHA

moffe: nej det var i lørdags

carina sagde ...

Er det ikke først stor kunst når du kan frembringe det i vågen tilstand?
Lige nu er det vel kun kunst for dig ;-)

Pedrsn™ sagde ...

du skal tuffe dig op . .

rokér rundt i dig selv, hva . .

helt klart, at det er køkkenunderbevidstheden der fortæller - at du skal gøre noget drastiskt :0)

hehee

Suzy Q sagde ...

carina: JO! jeg forstår ingenting!

pedrsn: Ih du skulle bare vide.. det er gået helt op i hat og briller

Torben BoP sagde ...

Prøvede noget lignende engang (for mange år siden). Vågnede brat med en helt unik, smuk, indsigtsfuld og enkel metode til at løse integraler, overbevist om at jeg var genial fandt jeg søvndrukkent papir og blyant og skrev guldkornene ned inden jeg igen kollapsede. Næste morgen huskede jeg straks på drømmen og fandt papiret med genistregen frem. Og det var naturligvis komplet volapyk uden nogen mening overhovedet.

Søren og Katrines Bryllupsblog sagde ...

Jeg har så i vågen tilstand indset hele verdens rette sammenhæng, at det vi normalt ser selvfølgelig kun er p.g.a. vores minimale fatteevner. Desværre vendte de minimale fatteevner ret hurtigt tilbage og jeg ved ikke hvordan noget hænger sammen. Skal lige siges at jeg nok har været en 11-12 år på det tidspunkt

styx sagde ...

Tror du ikke at det har noget med bygas-brændere at gøre? =)

Lynn sagde ...

Det er frygteligt som alt er så lysende klart lige inden man vågner, og alt giver fuldstændig mening, men når man så småt vågner og prøver at holde fast forsvinder det. Jo mere man prøver at holde fast, des do mere er det kviksand mellem fingrene.. Hmm.. Og findes der noget værre end at vågne med intet andet end et brudstykke når man ved, at der hører en hel historie til.. SKIDE irriterende!

Jammermand sagde ...

Subjektivitetens moduleringer betyder, at du har travlt med dig selv.

Men det er godt og givtigt at inddrage natten og drømmetilstanden til sine tanker og produktioner. Paul McCartney skrev som bekendt 'Yesterday' i en drøm (i hvert fald musikken). Der er en webside dedikeret til ting, folk har fundet på i drømme, men jeg kan ikke finde den lige nu.

Ignorer drømmetilstanden under eget ansvar!

Suzy Q sagde ...

Men jeg har ALTID travlt med mig selv