15 oktober 2008

Suzy siger: Paris tur/retur på minus een dag

Nu skal I den ondehylme ha en god historie. Hæng på, jeg lover at du tænker: Det var liggodt sat'ns. (Eller noget tilsvarende nordsjællandsk eller jysk. Men på vestsjællandsk tænker man altså "det var liggodt sat'ns". Det er fordi vi er så sofistikerede).

Pludselig ringer Sukkermåsens iværksætterpartnere til mig og siger, at han har knoklet mere end alle andre og at de gerne vil demonstrere værdsættelse ved at forære os en weekend i Paris.

Jubel! HURRA. Vi sætter os ned med kalenderen og det .. er lidt svært. Vi har tralvt og der er ikke mange flyafgange tilbage pga. efterårsferie. Men vi finder da en weekend - den kommende. Afgangene bli'r nøje udvalgt.. af sted torsdag kl. 13 (jeg har aftenvagt dagen før - i dag) og hjem søndag formiddag.

Så skal vi pludselig ha lavet køkken. Det sjak vi plejer at bruge har pludselig tid alligevel. Vi slår til. Og stormer rundt og finder køkkener og hvidevarer og tæller knapper og måler op. De kommer nu på mandag, så nu er vi virkelig glade for, at vi valgte den tidlige afgang hjem fra Paris.

Men der skal findes VVS og elektriker. Tricky business. Det ta'r tid. Og pludselig er det ikke længere så fedt at skulle af sted til Paris.

Så jeg skriver til flybillet.dk og spørger, om man evt. kan ændre rejsedatoerne. Hvis det nu VAR.

De skriver tilbage (som forventet), at det kan man ikke, så vil alle pengene være tabt. "Vil I stadig annullere?" spørger de. Nejnej, svarer jeg hurtigt. Det var bare en forespørgsel.

Godt. Morgenkrisemøde i Casa Suzy. Vi kigger hinanden dybt i øjnene og siger, at vi kan GODT nå det hele. Og vi skal NOK komme til at nyde vores weekend i Paris. Og vi kan GODT nå at pakke hele køkkenet ned og væk når vi kommer hjem søndag, så håndværkerne kan komme igang mandag morgen. Godt så.

Så får jeg en mail fra flybillet.dk: "Hvis nu I alligevel ville ændre datoerne, hvornår ville I så af sted? Hvis jeg kunne overtale airfrance?"
Jeg svarer: Jamen vi VIL af sted. Vi glæder os! Vi skal ha' crêpes med nutalLA og banaNA. (Det sidste skriver jeg jo ikke, vel. Men det tænker jeg).

Så bliver jeg promte ringet op af flybillet.dk: "Ehm.. Jeg kan lige så godt sige det som det er: Jeg er kommet til at annullere jeres rejse. Der var nogle andre der skulle have annulleret, men jeres data var stadig i maskinen [god forklaring!?] og så kom jeg til at slette jeres rejse i stedet. Ved en fejl".

Mig: Den skal jeg lige ha een gang til!? I har slettet vores rejse? Jamen så må I jo booke den igen.
Flybillet: "Det kan vi ikke - billetterne er røget. Men I kan få nogle andre afgange."
Mig: "Nej tak. Vi vil gerne af sted som vi havde planlagt".
Flybillet: "Ja. Altså nu er det så at jeg gerne vil overtale jer til at tage en mellemlanding i Amsterdam på vejen hjem, så".
Mig: "NEJ. Vi gider lige præcis ikke mellemlandinger og havde derfor betalt ekstra for billetten for at undgå den slags".

Og så kommer Dette Års Olympiske Mester i Manglende Kundeservice:
Flybillet i et bebrejdende toneleje: "Nej - NU må du altså prøve at hjælpe mig lidt her! Jeg har lavet en fejl. Du må altså virkelig prøve at hjælpe mig, det er min bøn til dig."

Mig: [Hiver min vatpind frem og renser mine vantro øren: ] Hørte jeg rigtigt?

Flybillet.dk har annulleret min ferie - og det er MIG der skal hjælpe dem?

"Jeg må lige ha fat i min mand" siger jeg som nødløsning, da jeg ellers vil begynde at skrige af det stakkels pigebarn i den anden ende, hvis IQ og evne til at tage personligt ansvar tydeligvis ikke belaster budgettet.

Ringer til Sukkermåsen:
"Hallo - nu skal du høre. Flybillet.dk har sgu slettet vores rejse. Vi kan ikke få den igen."
Sukker: "Jeg er faktisk lidt lettet".
Mig: "Nå? Jeg er kraftedme sur! Jeg sku ha crêpes og hvad ved jeg."
Sukker: "Jeg vil ha hver en krone igen. Lad mig ringe, jeg har lige trænet og er ret krigerisk".
Mig: "BE my guest!"

Nå. Så får vi alle pengene retur fra Flybillet.dk. Hvilket vel er det mindste de kunne gøre.

Så - inden jeg brokker mig alt for meget, - okay, helt ærligt, jeg nåede faktisk at brokke mig HELT VILDT - så indser jeg pludselig, at jeg er et heldigt svin:

Først ville jeg gerne annullere, men kunne ikke fordi jeg så ville miste alle pengene for billetten.
Så annullerer DE, og så får vi pludselig alle pengene tilbage alligevel. Det er vel okay?

OG jeg kan alligevel komme til koncert med DR Big Band, som jeg havde glædet mig til i flere måneder. Juhuuuuu.

Men jeg har STADIG ikke fundet ud af, om komfuret skal være 60 eller 90 cm bredt.
90'eren har vi stående, med emhætte og alt. Så det er "gratis". Men fylder ad h til.
60'eren koster 7 kilo, men giver meget bedre plads i køkkenet. Meget. Bedre.

Prøv LIGE at regne dén ud! Det er faktisk ret stressende.

Suzy Q
- og 4. sæson af Battlestar Gallactica er ankommet på skinnende dvd-skiver. Hurraaaaa :)

19 kommentarer:

Katrine sagde ...

Det var liggåt satns!
Så ded jo gåt nok, ik?! :-D
Snup 90'eren! I HAR den og det er FEDT at ha' god plads på komfuret. (Ik at jeg kender noget til det, men altså...Jeg forestiller mig det lissom). Hvis I sku' holde jul et år eller nåwet.

Pedrsn™ sagde ...

AII Dame ! SÅ meget plads mere, nægter jeg fanneme at tro - at dét der på de 60 udfrier!!

Hold dig til det du har - og uiiii du vil blive SÅ glad for de 90!istedenfor de usle 60!


og skudda en for langt ude historie med den der sviptur dér!

:0)

Suzy Q sagde ...

Det er TYPISK jer!

Nu havde jeg lige besluttet at det blev 60'eren!

Højskabet kan blive 20 cm bredere og jeg kan få et helt skuffeelement mere.

Der er INGEN underskabsplads hvis jeg vælger den brede model.

Nu er jeg i tvivl igen.

Torben BoP sagde ...

Vælg 90'eren. Underskabsplads er overvurderet.

Skal I så slet ikk til Paris :-(

Suzy Q sagde ...

Ikke også DIG, min søn Brutus!

Jeg havde LIGE besluttet mig. Men vi taler ingen underskabsplads, INGEN. *SUK*

Nå. Jo - vi tar til Paris på et andet tidspunkt. Pengene er låst fast til sådan en tur, for det var en gave.

Regitze sagde ...

se. det var jo et rigtigt eventyr!
du er prinsessen på ærten, Suzy Q. og en ært behøver skutte mere end 60. du får så meget mere daglig glæde af skabspladsen, ing.
det er røvsygt at skulle huske at fjerne al tupperwaren, der er opmagasineret i ovnen inden du propper den der kalkun ind en gang hver 20. år.

tillykke med hele molivitten!

Anna sagde ...

Behold 90. Smeg er for lækkert og for lækkert er fedt at gå og se på!

Tag 60, for du har slet ikke brug for for lækkert - hvor meget mad er det du skal lave og man kan få rimlig lækre dyr i 60.

velbekomme.

lousy sagde ...

Har selv et 60cm Smeg, det er FOR LILLE! Det virker mindre end det 55cm Jubilette som jeg modvilligt smed ud sidste år. Måske sidder blussene tættere. Synes faktisk det er noget elendigt møg sådan i almindelighed, men nu skulle vi ikke diskutere mærker ;-)

BSG rules! Glæder mig som et barn til the finale sæson næste år!

Uden Relevans sagde ...

Listen to da cook

90!!!

Tillykke med at det gik i vasken. :)

Junior sagde ...

Jeg er mest til åbent ildsted og jerngryder. Men I skal ikke spare på emhætten så... Det kan godt ryge lidt under sådan en omgang snobrød.

Audio Video Disco sagde ...

La' nu vær' mand! Jeg har set størrelsen på det køkken!

60. No fucking doubt. Du får ALDRIG brug for mere, og det er bare fucking nederen ikke at have god plads til at mosle rundt i et køkken. I skal kunne være 2 minimum derude, og I skal kunne bevæger jer frit, hurtigt og stressfrit rundt.

Og desuden sælger du bare 90eren for det som 60eren koster.

Ik' nogen diskution. Nej.

Suzy Q sagde ...

Det kan ikk diskuters' - BITCH!
NejnejnejNEJ

:DDD

Der er sagt flere kloge ord herinde om komfurer, end jeg nogensinde har tænkt.

Det er så sjovt, for alle argumenterne her i kommentarfeltet er blevet vendt og drejet. SUPER.

I dag tog vi ud og gloede på 60'eren.

Vi har givet hinanden håndslag.

Linda sagde ...

Jeg troede, at vi havde en helt klar aftale om at tie Johnson ihjel?! Mor er MEGET skuffet!

Dana Watsham sagde ...

Jamn - hvis du nu vælger 60eren vil jeg gerne køve 90eren af dig, ing?

PEDrsn sagde ...

Word. . 60 er sku da sikkert også til at leve med ;) . . . Halter på mit højre ben, og skrider ud i mit eget køkken - hvor der ik' engang er plads til en skide ølkasse . . . Dér. :) sæt SÅ igang mæ dét freakin' køkken!

Audio Video Disco sagde ...

Ingen tier nigger'n i slæden ihjel!

Lene sagde ...

Jeg har haft begge dele, startede med 60´eren og nu har jeg endelig fået halvfemseren. Aldrig om jeg vil tilbage til 60' eren igen.. Halvfemser'n holder orden i mit køkken når jeg laver mad, giver mig overblik og tingene går hurtigere. Så tag halvfemsern i brug og brug de 7 kilo på noget sjovt

*kys*

Suzy Q sagde ...

Dana: Jeg har til-mailet dig.
Lene: Uh.. nu har vi taget 60'eren. Der er simpelthen ikke plads til den store.

Anetq sagde ...

Som indehaver af et køkken med et halvt underskab kan jeg kun tilslutte mig en 60'er-løsning! ...og grue for at jeg snart selv skal have nyt køkken, og beslutte hvordan alt for meget skal være på for lidt plads. Glæder mig ikke.