29 oktober 2008

Suzy siger: Køkkensaga 6

Mandag eftermiddag:

Håndværkere: Nåmen i morgen kl. 7 skal vi så bruge en gulvslibemaskine og fliserne.
Os: Okay!?

Ser på uret: 15:30.

Herefter skal du forestille dig to ægtefæller der med hver deres mobiltelefon og google søgemaskine opretter et akut kommandocenter, hvor samtlige potentielle gulvslibemaskineudlejere og flisesælgere blev kontaktet og stillet til ansvar.

Beckmann i Kastrup har gulvsliberen.
Mosaikhjørnet i Husum har fliserne. Det er i hver sin ende af Københavnstrup. Klokken er nu 15:45 og butikker har det med at lukke 17:30. Det er myldretid.

Godt man har en Suzuki på gule pla'er, med en gymnastiksals plads bagi og som kan tage hjørnerne på to hjul *dæk hviner*

Hjemme igen med gulvslibe-udstyr, gulvlak, pensler, tape og det løse sårn 16:45. Et kvarter derud, en halv i butikken og et kvarter hjem igen.

17:15 står vi i Husum og ekspedienten viser os 10x10 hvide med sort bort - lissom i gamle dage.
På vejen har jeg på telefonens lommeregner udregnet hvor meget vi skal bruge. 2,8 kvm.

Vi slår til og betaler og SÅ er det ekspedienten siger: "Ja, vi har jo ikke fliserne HER".
Os: HVOR ER DE SÅ!? HVOR HVOR HVOR HVOR!?

På lageret i Glostrup!? Hvor !"#€%&/( ligger dét henne!!? Han har heldigvis en folder på disken med et lille kort på bagsiden. Vi har 8 min. til klokken er 17.30.

På vej ud mod bilen åbner jeg iPhonens Google Maps og så følger et rædselsridt mod Glostrup, i mørke, hvilket ikke er et godt udgangspunkt for at læse vejskilte, og med to desperat landkort-afkodende tosser i en brandvarm Suzuki på randen af ren hysteri.

17:30 bremser vi så perlestenene flyver til alle sider, uden for Mosaikhjørnets lager. En lagertruck-førende mand peger skødesløst mod de 3 kasser fliser, der er sat frem til os. Vi høvler dem ind i bilen og laver high-five.

Så kører vi lidt vild på vej hjem, men får da noget thai-snask med i en pose.

Da vi senere viser fliserne frem for håndværkerne går det hurtigt op for alle, at 2,8 kvm. fliser er FOR LIDT. Her står der så to håndværkere og glor på mig, mens det i stigende grad går op for os allesammen, at jeg er en FÆ til at regne. Man kunne ligefrem SE æselørene vokse ud gennem hovedbunden på mig.

Så nu får vi kun 3 rækker i stedet for fire. Men det viser sig så at være rigtig pænt.


Suzy Q
- og gulvet er nyafhøvlet (inkl gammel spisestue) og pakket godt ind igen.

8 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Kæft mand! Er der kommet vindue der????

Suzy Q sagde ...

Der er kun eet vindue - det samme som på de andre billeder. Det er bare snuppet fra en position ude i højre side. Ved brændeovnen, du ved.

Pedrsn™ sagde ...

det ska sku nok blive skide godt - alrrlsÅ!! fedt med de tre rækker dér! :0)

Torben BoP sagde ...

Det blir Øhndigt.
Regitze og jeg er tilfredse med jer.

Regitze sagde ...

jep! Torben Bop og jeg klinker og nikker anerkendende. det ser fame godt ud.
det gyldne snit og det.
for fanden I er gode. det tog mig 45 minutter at finde fra Husum til Glostrup, da jeg hentede marmoren til transitbadeværelset hin lørdag kl 46 minutter i weekend.

Uden Relevans sagde ...

Tre rækker er pænt!

Julie sagde ...

Tre rækker ER pænt. Det var da heldigt at I havde for lidt. Lidt vildt med 8 min. fra husum, til glostrup... i må være kommet lige forbi her næsten.

Lizelotte sagde ...

Fnis ... jeg kan se jer for mig, med vilde øjne og rygende suki-dæk og det hele... men er enig, det bliver fint...