30 oktober 2008

Suzy siger: Jeg, en mega spade

Nåmen. Jeg har altid, ALTID ønsket mig et mormorkøkken. Da vi for snart 4 år siden boede til fremleje i Vanløse, havde lejlighedens køkken præcis sådan et køkken. Jeg tog 100 billeder af det, da vi blev tvunget til at flytte. *snift*. Her er to af dem:



Det var en snedker der havde lavet det, og der var glasskuffer under de skrå overskabe og ekstra spisepladser i form af hemmelige små bordplader, som man kunne trække ud.

Nu hvor jeg er igang med at lave køkken, forsøger jeg at rekonstruere. -ish. Jeg HAR faktisk sådan et mormor-køkkenskab liggende - det har ligget i min udestue i vel omtrent 2 år og ventet på at jeg skulle lave køkken. Det er 102 cm bredt.

Så skulle man tro, at det var muligt at fremskaffe 102 cm i bredden, når nu HELE køkkenet skal laves om. Men sådan former mit liv sig jo ikke, det VED vi jo.

Hvis vinduet skulle sidde LIGE i midten, så ville der blive 93,5 cm på hver side. Dvs. hvis man så rykkede det, så der var 102 cm på den ene side, så ville det være så asymmetrisk, at man ville kunne SE det.

Men så fandt jeg et skab, magen til, men kun 95 cm bredt, på nettet. Så vi fik bygget vinduet ind, så der var 95 cm til den ene side, og så 92 cm til den anden side. Det kan man ikke se med det blotte øje OG så var der plads til skabet.

Så skulle jeg købe skabet i går.......

Så var det solgt. Til en anden.

Min kollega kommenterede: "Ja jeg ville jo have købt skabet først".

Well you don't say!

Suzy Q
- alt-mulig-mændene smutter i eftermiddag og kommer først tilbage onsdag i næste uge, så kan ellerterne komme til i mellemtiden. Og jeg kan få mit hjem for mig selv-ish. Bare lidt.

6 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hvad med at få en tømrer til at bygge et nyt skab?

mariahønen sagde ...

Hvor ER det bare surt... Men jeg ville da også sige, at det ville være en smal sag for en snedker? Og nok ikke så dyrt - så kan du også få de mål der passer bedst :)

Audio Video Disco sagde ...

Eller købe det næste der er til salg. De findes i 7 ud af 10 dødsboer.

manna sagde ...

og jeg vil stadig gerne smide nogle penge efer dig, for det der skab. Jeg har intet mormor køkken og ingen mormor. Men hvis jeg nu tager lille forklæde på og bager en sandkage, så vil mit ikea køkken i det mindste lugte lidt af mormor. Altså på den gode måde.

Uden Relevans sagde ...

*klik* Mormor kære Mormor

Uden Relevans sagde ...

*klik* Mormor kære Mormor