14 september 2008

Suzy siger: iPhreak

Det er en hel uge siden jeg har blogget! Gæt engang hvad jeg har lavet... *HOHOHOHO*

Jeg ved godt at det er små-latterligt.. men ja: Jeg sover med min iPhone under kinden. Jeg har været nødt til at købe sådan et gummi-skind til den, men den havde brug for beskyttelsen, for jeg var ved at dimse den helt op. Når jeg vågner ta'r jeg den med ud på badeværelset og når jeg spiser morgenmad ligger den ved siden af kaffekoppen.

Måske fordi jeg professionelt beskæftiger mig med branding, så synes jeg det er vildt sjovt hvad en dims kan gøre ved én: Jeg havde track'et og trace'ed pakken på lortepostdanmarks hjemmeside og ringede så ind og blev talt ned til, afbrudt og ikke-hjulpet af en af deres "service"medarbejdere (klassisk! De skuffer aldrig på den front) og derfor sjussede jeg mig selv frem til, at den ville komme tirsdag.

Ville jeg acceptere, at nogen smed en seddel i postkassen, så jeg selv skulle hente den? Nej. Så jeg blev hjemme fra arbejde for at modtage den! JO jeg gjorde. Nå - men LIGE da jeg havde indset, at det måske var. lidt. langt. ude .- så kom pakkeposten. Jeg løøøøb ud til ham (også fordi jeg var lettet over, at min ventetid ikke havde været forgæves) og jeg sværger: Med hænderne flagrende over hovedet "HUURRAAAAAAA - PAKKEPOSTEN!" vrælede jeg - og dér stod en meget ung pakkepostmand af eksotisk herkomst og så pænt overrasket ud - sådan var han nok aldrig blevet modtaget før. Jeg vælger at tro, at jeg har beriget hans dag?

Jeg galoperede ind i huset, flåede pakken op og sad feberhed med alle løsdelene i hånden og savlede manisk rundt - og lige dér slog min selvdisciplin til: Lad den ligge hjemme. Du kan ikke have den med. Du skal arbejde. Og lige bagefter skal du til middag og være sammen med mennesker. Nærværende, du ved. Jeg pakkede den nidkært væk i en hemmelig skuffe og fræsede af sted på arbejde. Uden.

Min mand Sukkermåsen og jeg kom så sent og trætte hjem efter en dejlig middag og jeg ved ikke hvorfor, men vi var meget trætte. Vi var lige kommet ind ad døren - jeg havde ikke engang fået jakken af: "Hvor er den iPhone så?" sagde han, med et begærligt Gollum-blik i øjnene (jeg SÅ det!).

Og her er det så, at jeg blev Suzy 4 år. Min storebror ville tage mit legetøj INDEN jeg selv havde leget med det!!!

"Jeg har altså ikke nået SELV at sidde med den endnu" sagde jeg. Her blev HAN så Mås 6 år: "ÅHHrrrrr JA, hvis jeg ikke må SE den, så er det da også bare i orden!" Og så gik vi uvenner i seng - på grund af en telefon!!!! Er det ikke bare - fuldstændigt vidunderligt!?!?! Jeg skreg af grin over det da jeg vågnede næste morgen.

Nå, men VIRKER den så? Er den virkelig så helt psyko-fantastisk som den burde være, til dén pris!? Er den Jesus-fonen som kan det hele og bare siger FJONG og ding-dong-dynamolygte?

For mig er det superfedt at den smelter telefonen og iPod'en sammen - de 16 GB er rigeligt til mig og den musik som jeg har trang til at slæbe rundt, og nu slæber jeg så kun én dims. Det er rart. Det er da også meget sjovt at man kan gå på nettet osv. men jeg mangler lige at forstå det dér 3G-edge-dataoverførsel i dybden: Jeg har 300 MB inkl i iOn-abonnementet pr måned - og jeg har brugt 42 MB på 3 dage? Hvorfor det? Den er jo næsten permanent på wifi* med 3G slået fra? Nå. Mysterium, hvis nogen ved det, så svar venligst.

Som telefon? Tja... jeg synes fx. at det er dybt belastende, at den ordner alle kontakter efter efternavn - og det kan (så vidt jeg kan se) ikke laves om. Man kan vælge, om navne skal stå med efter- eller fornavn først, men den ordner dem alligevel efter efternavn. *Skrig* Selv om jeg laver min adressebog i Mac'en efter fornavne (for det kan man godt i 'puteren) og synkroniserer med 'fonen, så bliver de stadig ordnet efter efternavn i iPhonens katotek. Og dét synes jeg er svært irriterende, for jeg kan sgu ikke huske folks efternavne, så jeg kan pt. ikke finde nogen som helst. Men måske er det bare noget man skal vænne sig til..?

Kalenderen er jeg rigtig glad for at have ved hånden: Stor var lykken da jeg to gange i træk blev ringet op af business og bedt om at flytte aftaler: Sætter manden på højttaler, går i kalender, ind på dagen, retter datoen - BUM. "Hejhej". Genialos.

Det dér touch-screen skal man lige vænne sig til, men jeg lærte det hurtigt på den hårde måde. Sad på arbejdet og guffede aftensmad med tomatsovs, telefon lige ved siden af tallerken. Så tabte jeg et stykke kød fra gaflen *PLASK* ned i tomatsovs, der på 1 sek havde fregnet alting - og det var allevegne - og især på telefonen. Jeg sprang hylende op, greb telefonen og tørrede den ivrigt og hårdt af i trøjen (I know) - og slettede prompte 4 kontakter, eller noget i den stil. Åh.. touchscreen. Gør det aldrig mere uden aktiveret tastaturlås.

Ellers har jeg promte købt Texas Hold'em i app-storen og allevegne man ser mig, ser man mig med iPhonen foran snotten, øjnene rettet stift mod skærmens sindssygt flotte grafik og lyden af chips, bifald og flaprende kort flyver om ørene på mig: På ryggen i sofaen. På maven i dobbeltsengen. Med benene oppe ude i udestuen. I smug i metroen. Ornlig sygt spil *stort smørret grin*.

Og så er der alle de nye iVenner man får: Var ude og lave nebengeschäft og da jeg hev dyret frem stod der bare stjerner i øjnene på den mandlige samarbejdspartner: NØØØØØJ.. og så dimsede og nørdesnakkede vi ellers bare, så vi næsten glemte at arbejde. Tror nok lige jeg har smurt vejen til hans hjerte med tippet om et link til nogen, der kan noget med at hjælpe med at iKøbe-ind i udlandet.

Okay, I orker ikke at høre mere. Fair nok. Ud over dét, så har det også været en rimeligt travl uge. Men mere om det i et andet indlæg.

Suzy Q
- *dimse*


* Wifi: Glemte jeg at fortælle, at når man skal have en iPhone, så skal man jo også have wifi hjemme, ikk. Det er nærmest nødvendigt. Ish. Så jeg blev tvunget til at installere en Time Capsule. Stakkels mig. Det er hårdt. Jeg må en tur i Skelbækgade og lave lidt mønt. Og nu er jeg endelig løs på tråden - i eget hjem! :)

3 kommentarer:

Pedrsn sagde ...

Åh suzy - du bar total retardo teknisk pap'kas! . . I love! Og . . . . Vi er så stolte af dig og den lille ny. . .

Torben BoP sagde ...

Du er satme underlig...
me like..

Uden Relevans sagde ...

JEg er ved at køwe den nye isnob klassik
120 gb min anden isnob er død nemlig.