17 september 2008

Suzy siger: Hvordan

Hvordan andre kommer igennem tilværelsen fatter jeg ikke.

Lyspunkt: Jeg har de sidste 2 dage skrevet og sendt 4 fakturaer. Det var rart. Hvad der ikke var rart var, at jeg var så træt at jeg lavede fejl i to af dem. Men hey, den ene er allerede betalt (!) De overførte bare pengene, ikke så meget pis, bare BUM. Sådan nogle kunder kan man li'.

Resten: Jeg vågner hver dag og er træt. Så slæber jeg mig igennem dagen, sådan medium-agtig. Når jeg kommer hjem om aftenen er jeg sukkerkold og dermed træt. Så laver en af os aftensmad (oftest mig, og her skynder jeg mig at sige DET ER OKAY, for det er altid ham der vasker gryder op bagefter). Så går resten af aftenen med at prøve at holde sig vågen. Så går jeg i seng.

Hvordan folk får børn og dyr og sport og venner og sunde interesser og dybsindig litteratur og sex i verdensklasse til at passe ind i dén er mig fuld.stændigt. ubegribeligt.

Sig hvordan I gør. Sig det - nu.

Når jeg læser om folk på min egen alder er de altid lige blevet forfremmet til "relations manager" eller også er de opvokset i et venstreorienteret miljø i Århus og har siden lige boet lidt i Berlin og skrevet 3 romaner og sådan lidt forskelligt.

Hvad skal der ske med børn af et reaktionært vest-sjælland der kun skriver til skuffen og aldrig er blevet forfremmet til noget som helst. Spørger jeg bare.


Suzy Q
- jeg har flere gange efterlyst en manual til denne tilværelse og jeg står fast ved den efterlysning.

10 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Du ringer bare og spørger mig Tulle.

Jeg har din ryg, det ved du.

Audio Video Disco sagde ...

Coke

Pedrsn sagde ...

. . . Elefantøl og en bænk nede i parken virker sku næsten altid. . . . . En Manual! Blah . . Vi vinger den bare og ser hva' der så sker ! :) . . . Og så lige lidt ole henriksen, ik' at forglemme!

Suzy Q sagde ...

Moffe: Okay, kommer du og gir en tur i lastbilen? 18 gange rundt om blokken?

AVD: Der er noget håndgribeligt og praktisk over dine løsninger, som du aldrig må slippe :)

pedrsn: Madøre. Du tænker KUN på orale løsninger!

Cirkus Rank & Freydi' sagde ...

Hold op med at sammenligne dig med andre. Og gør hvad DU har lyst til - ikke hvad andre synes du bør gøre.

Sådan klarer jeg mig.

Jeg blir da osse "ARGH!", når jeg hører om folk, der er født i 1990, der tjener millioner og milliarder. Så så man mig, der nu sidder på bøh-landet med strækmærker, 100 års søvnunderskud, ingen nævneværdig indkomst og synes jeg selv er for vild, hvis jeg har fået hængt vasketøj op.
Men alt-i-alt synes jeg jo mit liv er ret godt. Der er mange små eventyr indimellem :-) IK´?!!

Pedrsn sagde ...

Det er ik' engang løgn. Jeg er ellers, i øjeblikket - så oralt udfordret - qua tand'u'åtræk ik'å, at jeg kun knapnap kan åbne kæften højt nok til lige at klemme en banan ind (thöhö) !! Og en spand jåghurt - så jeg sir hurra :D . Behøver man virkelig en livsmanual - når man har en freakin' ajepjhone! Troede sku da den kom med indbygget livsbarometer og evigt givende glædesinjektor . . Jou jou :)

Søren og Katrines Bryllupsblog sagde ...

bare fordi man får børn betyder det ikke at man har overskud....det er ligesom bare noget der sker når man ikke beskytter sig ordentligt. DU har sgu da hus og en nogenlunde ordentlig økonomi, er lige blevet færdig med uddannelse og alle på din mands arbejde sidder og klapper i deres små fede hænder når du fremlægger OG den nye Iphone!

Maria sagde ...

Sig lige til når du finder manualen! Ku os godt bruge den.
Det hjælper når børnene bliver store.. sådan 10-11 år og ikke gider en alligevel + man kan tvinge dem til at tømme opvasker/skrælle gulerødder/lægge vasketøj sammen.
OK. Her kommer en lille bitte hemmelighed..sssh. Jeg sover nogen gange tilmiddag, så jeg er i stand til at fungere bare en lille smule om aftenen. Ligger mig sådan en halv time - hader når uretvækker mig, drikker kaffe og skumler ca 15 minutter efter, og så bliver jeg frisk(ere). Og kan gå til forældremøder eller lave mad eller læse eller sådan noget man skal..

Suzy Q sagde ...

Cirkus: Så blir man lige sat på plads af en delmængde af arveanlægene ;D
Sådan noget kunne jeg jo SELV finde på at sige. Og så siger du det. Tak. Eller SPEJL!

pedrsn: Sådan! der skal ikke gå en DAG uden du får guffet! og nåhhhhjo... iPhonen... nej den gør mig ikke lykkelig. Den er alt for stor.

Bryllupsmanden: De havde irriterende SLANKE hænder!
Men det er rigtigt... jeg er ret glad for mit hus. Mmmmm. Hus. Så skal jeg være alene hjemme i aften og så siger manden: "skal du ikke ud og se nogen?" "Næh." sagde jeg " jeg vil bare være hjemme i mit HUS".
:)

Pedrsn™ sagde ...

U got that right girl! ;)

OG ja. . det er sku da en stor fætter! Men jeg har jo også tilbudt at lufte den nede på pubben - og bruge den som BordtennisBat, bare en gang imellem! !!