30 august 2008

Suzy siger: Syg i hovedet II

"Alle de hjernerystelser du har haft?" siger kollega. "Hvor mange er dét?"

Hov? Er det ikke rimeligt normalt? Anyhoots, the list:

1) Barn - vel omkring 6-7 år - skøjter - bundfrossen sø. Ben forsvinder fremad og opad, jeg tager fra med nakken. Med et knusende klask.

2) Barn - nu med hest. Fuld galop lige ud. Hest hører opfarende fasan og springer i en ret vinkel 90 grader til venstre. Jeg fortsætter lige ud og tager fra med panden. På grusvej.

3) Stort barn - nu på fremmed hest. "Kan du ikke lige ride denne her unghest til for min datter?" Ork jo. Hest slår op med røven. Jeg laver en klassisk bue op og fremover og tager fra med dét jeg lander på: Toppen af hovedet. For sat'n den gjorde nas.

4) Langt den sjoveste og mest freakish: Ung voksen, netop udflyttet til storby. Hjemme på besøg på landet, går med far og hund ud på stubmark og står og snakker med naboen. Hund vil lege. Far samler en "pind" op (et stykke brænde fra naboens stak) og i stedet for at kaste pinden på traditionel vis, vælger han at bruge pindens tyngde til at hjælpe ham med at slynge sig selv rundt - for at få rigtig knald på og få "pinden" rigtig langt. Han snurrer som en top og slipper - KLASK. Dér står Suzy mindre end en meter væk og denne gang tager jeg fra med venstre øje, falder om på jorden og kaster op. Køres af dødeligt samvittighedsplaget far til skadestuen og går rundt med mega blåt øje i flere uger.

5) Ung voksen: Karate. Jeg kan, af uvisse årsager, ikke tåle at hænge i armene. Det fandt jeg ud af efter træning en dag, hvor hele holdet var ved at strække ud. Jeg tænker: "Nu skal jeg ORdentligt strække mig" og kravler op i en ribbe og hænger med næsen ind mod ribben - og slipper med fødderne. Det næste jeg husker er, at jeg vågner op med metalsmag i munden og en masse mennesker står og kigger ned på mig: "Suzy. Suzy. Du besvimede. Er du okay?" Jeg var meget elegant drattet ned som en sæk kartofler og denne gang tog jeg fra på betongulvet med mit baghovede.

6) Karate: Sommertræning - alle grader og erfaringsniveauer træner sammen. Jeg er højt gradueret lille kvinde og får stor, mandlig, lavt gradueret makker. Vi skal brydes om pladsen på en 1 x 1 meter måtte. Han bukker sig ned og tager fat i min gi (træningstøj) ved anklerne og hiver brat opad. Jeg tager fra med baghovedet og får 2 uger på langs.

Der er sikkert flere, men det er dem, jeg lige kan huske. Husk på, at jeg har slået hovedet mange gange.

Suzy Q
- rammer sømmet LIGE på... yesyes.

6 kommentarer:

Pernille sagde ...

Ha ha - bliver sgu da nødt til lave min egen liste nu :-D Du er ikke alene, Suzy......

Torben BoP sagde ...

Jeg tror du skal stikkes. Er helt sikker på at en gammel klog kineser ville kunne gøre alting meget bedre med et par velvalgte prik. Du er ikke bange for nåle vel?

Anna sagde ...

Av av av av!

I er da bindegale, tøser! Jeg har været på skadestuen én gang - med en knust tå.

Betina sagde ...

Du har nok ikke taget skade, skade, skade, Suzy Q.

Har også selv prøvet at vælte om til Yoga, slå hovedet direkte i gulvet og vågne op til 20 mennesker, der i en rundkreds gloede ned på mig.

Jeg går ikke til yoga mere ...

Suzy Q sagde ...

torben: Kender du en? jeg er frisk på lidt stikke-terapi

Suzy Q sagde ...

Betina: Jeg stoppede også med at træne karate efter den sidste omgang ;)