04 maj 2008

Suzy siger: Den lidende aggademiker-in-spe

At skrive speciale på en dag som i dag
kan kun gøres under pinsel og ekstremt ubehag.
Uden for mit vindue svulmer sol og grønt i Edens Have
og mine tømmermænd ved godt hvad de hellere ville lave.

Flyde på hvid plasticseng i skyggen med en bog
(til at dække over ansigt - ikke for at blive klog)
et par timer med lidt hvile ville bestemt være go'e
og min hjerne er alligevel flækket som en roe.

I nat svinged' jeg rumpetten for at fejre en fødselar
i dag gynger karusellerne fordi jeg (igen) har været en nar
I nat funked' jeg på stiletter og ku' virk'lig glasset tømme
i dag er glasset bare halvtomt og trædepuderne herre-ømme.

De gamle lærde tog på rekonvalsensrejser i flere måneder ad gangen
jeg fatter ikk hvorn de fik peng'ne og tiden til al lediggangen
En Suzy må slave året rundt for 4 uger på egen grønsvær
så sku da fanden om ikk man ku ta' lidt forskud og gå derud i det her vejr.

Mon ikke de kloge ho'der ville bifalde hvis Suzy tog en slapper?
det ku være så hyg'ligt og jeg syns jeg har været edder-tapper.
Så nu ta'r jeg en hynde, en bog og lidt hensyn til min lykke
går ud i haven og skider midlertidigt det rådne speciale et stykke.

Suzy Q
- det er vedtaget

4 kommentarer:

Pedrsn™ sagde ...

AHVAA det for noget rimeri! det har du brugt Way for meget tid på at udtænke ;0)

håber din slapper var go' og gavnli'
det har du trængt til og fortjent
nemli'

WOOT!!!!!!

Suzy Q sagde ...

nej Pejersen, jeg sværger maaan.. det går lynhurtigt når jeg digter, do.

Pedrsn™ sagde ...

crazy! måske du bare sku skifte branche? eller måske bare skifte retning!!

tror den der sing/song/writer er mere din genre!

ÅH hvaad ! ta' den! :0)

Regitze sagde ...

fabelagtigt!
jeg holder med dig.