20 april 2008

Suzy siger: Tror I det er psykisk?

Jeg havde et anfald af dem her, der varede 3 stive timer. Det er vist ikke meningen at de skal vare mere end 5-10 min. Hold kæft hvor var jeg dårlig, mand. Bagefter rev feberen mig rundt (der har vi nok forklaringen) og kl. 5 i morges havde jeg svedt det sidste ud. Mit nattøj kunne vrides. Min brystkasse føles som om den er blevet kørt over af en lastbil.

Mens jeg tænkte over hvad fanden der kan være årsagen til al den galskab, kom jeg i tanker om, at jeg her i sidste uge så en eller anden doktor på fjernsynet, der fortalte om dos and don'ts omkring blodtryk.

Han sagde at man selvfølgelig ikke skulle drikke for meget kaffe. MEN - så sagde han, at man faktisk havde fundet, at te-drikkere generelt havde lavere blodtryk end andre mennesker.

A'hvad? Så vidt jeg ved, så er der da lige meget koffein i kaffe og te (i te kaldes det dog thein). Hvorfor skulle medova ellers ta' trætheden kl. 3 ?

Tror I det er psykisk? Er det simpelthen de Zen-fødte der vælger at drikke te?
Men min bror er te-drikker og mega-hyper. (Okay, det kan også hænge sammen med de litervis af cola han indtager hver dag). Min far og svigerinde er te-drikkere. De er født totalt Zen.

Og jeg drak min 1,5 kop kaffe i morges - totalt Zen. Eller bare pisseudmattet.

Suzy Q
- hvis jeg var en ged, så var jeg barberet nu.

17 kommentarer:

Dana Watsham sagde ...

Jeg tror mere det er hvad man er bygget til. Som megakaffekonsument tænker jeg altid, når jeg hører te-prædikanterne udbrede sig, at hvis de har ret er det kaffen der holder mig i live! Med gennemsnitlig tre stempelkander pr. dag (samt en betragtelig overvægt)holder jeg et stenstabilt tryk på 120/60, og har gjort det i 30 år. Hvis jeg holdt op med kaffen ville mit kredsløb sgu gå i stå!

Pedrsn™ sagde ...

aj mann . .har du haft et "snævert bryst" i tre timer! du stresser for meget over det der opgave gejl!

relax mainn ;)

jeg ved ik, hva så hvis man er både og? jeg bæller lisså gerne the som kaffe . . er man så über Zen - på den fede måde :)
?

Dana Watsham sagde ...

Næmli, pedrsn! Hvis nu konen stressede lidt mindre og læste lidt mere? Man ka jo grundskimme på fifaen så man får følelsen af fod på projektet?

Suzy Q sagde ...

dana: hehe din kompetente rotte... Tak for de ord :)

Lidt af hvert er nok løsningen. Måske skulle jeg stoppe med at stresse så meget over at jeg er syg, og så få arbejdet noget på de dage hvor jeg er rask :)

Linda sagde ...

Øhm, er jeg den eneste, der ser mistænkelig sammenhæng imellem amerikansk for-godt-til-at-være-sandt receptnarko og hjerte, der forsøger at flygte ud igennem brystkassen?

Pedrsn™ sagde ...

aj Linda! nu ska du ikke kompromittere de fede Cold Relief stoffer fra udlandet . . :) . . sådan en gang Phenylephrine og Dextromethorphon - works like a charm!

Naja sagde ...

Føj for en oplevelse. :(

10 minutter må være hæsligt, jeg tør slet ikke tænke på hvordan det har været i flere timer af gangen.

Jeg kender dig jo kun fra din blog, men måske er det et vink med en velvoksen vognstang? (muligvis kombineret med vidunderdrugs)

Har du tjekket de aktive stoffer i lægemiddelkataloget?

...og måske overvejet at skære ned på bare en enkelt af den imponerende mængde bolde du holder kørende på samme tid.

Pas nu godt på dig selv, ikk' å' :)

P.S. Hvis kaffe skulle trigge sådan en omgang skulle man da have det intravenøst ;)

Anonym sagde ...

Er jeg den eneste, som tænker at du lige skal snakke med en læge om det her... det er trods alt temmelig alvorlige sager!

Uden Relevans sagde ...

its alle in the mind.

god karma herfra.

Pedrsn™ sagde ...

Jæs (s)Ku - smut til lægen dér! eller du får bank ! ;b

Suzy Q sagde ...

Naja og Linda: Ja.. jeg har tænkt over det.. men der står max 12 tabletter i døgnet på pakken og jeg tog i alt 4. Så mon ikke jeg er på den sikre side.

Pedrsn & Ano: yes yes.. har ved nærmere eftertanke sendt en mail til min læge.. hun er rimeligt sten-cool, så hvis hun ikke hidser sig op, så gør jeg det heller ikke :)

Jeg har det fint i dag.

Pedrsn™ sagde ...

:D freaking fine . .

hygge dér!

Dana Watsham sagde ...

Og tilbagemeldingen er?

Suzy Q sagde ...

Ehhhh konen har hukommelse som en elefant :)
Jahhmen jeg skrev til hende og hun skrev tilbage at deeeet ku være mange ting og at jeg, for en god ordens skyld, skulle bestille en tid og blive undersøgt.
Men det har jeg ikke gjort.
Jeg skal sgu bare holde op med at være sådan et fjols - wouldn't you say? :)

Dana Watsham sagde ...

Ti minutter på at få tjekket trykket og lungerne er aldrig spildt tid.

Anonym sagde ...

Aij, få det lige tjekket!
Jeg har selv gået længe (3mdr), efter jeg havde det sådan, som du beskriver og en af mine søskende er læge. Og til sidst blev jeg bedt om at få det undersøgt - og det er jeg taknemmelig for jeg gjorde!

Anonym sagde ...

Aij, få det lige tjekket!
Jeg har selv gået længe (3mdr), efter jeg havde det sådan, som du beskriver og en af mine søskende er læge. Og til sidst blev jeg bedt om at få det undersøgt - og det er jeg taknemmelig for jeg gjorde!