05 april 2008

Suzy siger: Sko - HILFE

Står med Ægtehapseren på en metrostation under jorden og venter på iTog.

Han står, høj og rolig, og nynner lidt for sig selv, mens jeg ræser rundt i smølfehøjde og peger og himler:

"Se! SE! Mænd har de gode sko! Store, bløde gummisåler, pænt læder!
Når man skal ud at gå langt, men ikke ligefrem trekke; eller man skal til koncert og stå op længe og se godt ud bagefter i byen - hvad FANDEN gør man så? Jeg har været i 1000 skotøjsforretninger og der er KUN enten støvler eller stiletter. Ingen helt almindelige SKO.
Jeg vil bare have nogle SKO, helt almindelige sko, men til damer, med let fjedrende såler og et pænt udseende.

Hvad GØR andre mennesker!? Hvad nu hvis man bor lidt uden for byen, men skal ind til byen og være lækker i høje hæle - så SKAL man gå et godt stykke med ondt i fødderne ad helvede til, inden man kan sætte sig ned og nyde sin aften. Hvordan fungerer den verden!? Hvordan GØR DE!?

HVAD GØR ANDRE KVINDER!?!" vræler jeg, og kaster hænderne mod himlen i afmagt.

Der er stille et øjeblik og så svarer min mand knastørt, med et løftet øjenbryn ned mod mig: "De bider smerten i sig".

Nuff said.

Suzy Q
- men jeg forstår stadig ikke hvad løsningen er. Sneakers? Skal man så ikke også have et mavebælte og en solskærm? *uff*

18 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Badetøfler, der har du svaret.

Audio Video Disco sagde ...

Du er simpelthen for thirty-something hvis du mener at sneakers stadig hører sammen med mavebælte og solskærm...

carina sagde ...

Øhm man nyder at gå i hæle?
Man kan altså også godt få sådanne sko, også uden de blíver for damede, men det er bare meget sjovere at købe højhælede sko

carina sagde ...

du kan evt prøve at kigge på nogle camper sko, mange af deres twins er både rare at have på, corny og smarte

carina sagde ...

jeg spammer dig lige;
prøv at se dem her;
http://shop.camper.com/product.camper?opcion=29887-001&idescaparate=MUJER#

Dana Watsham sagde ...

Eller osse har man skiftesko med i tasken???

Høje hæle er noget klyt. Gak i Babouche og køv dig et par fede, flade, fikse, vilde GÅvenlige sko!

Suzy Q sagde ...

AVD: Men det ER jeg jo! :D

Carina: Tak! Kendte dem slet ikke.

Dana: Babouche siger, at man kun kan se dem med Internet Explorer og den har jeg ikke. Hvor ligger butikken? Hvis den da findes IRL?

Suzy Q sagde ...

Morfar: Badetøfler LISSÅ snart det er varmt nok til at gå uden sokker.

Uden Relevans sagde ...

Yeah det er også min favoritsko

Pedrsn™ sagde ...

jaja eller den der smarte gummi crocks træsko i pangfarve?!!? deeet da super tjekket ;D

hva der nu galt med et par Converse sko -.- ? eller gummisko lissom af en smart art!

skonoia

Anetq sagde ...

Camper er de fede: Gummibund & ikke-lemlæstende pasform, samtidig med at de er præsentable eller sågar festlige - og de har mange i mellemhøjden; højhælet, men med mulighed for faktisk at GÅ.

Suzy Q sagde ...

ANET!!! men på hjemmesiden kan man ikke se hvor man kan købe dem?? Carinas link fører mig til en forside af en slags.

Suzy Q sagde ...

HAHA! Nu har jeg støvsuget nettet og fundet ud af, at jeg skal ind i Frogey (eller Frogeye??) i morgen. HAHAHA. Bløde fødder fem dage i London. HAHA. Og så købe jeg bare ENDNU flere Camper-sko i London! HAHA.

Annette i Barcelona sagde ...

Kære Suzy Q: Prøv igen på http://www.camper.com Du du er på forsiden kan du vælge sprog først... nederst på de røde knapper. Hvis du klikker på linket "Campershoes" og i "hop-up" menuen vælger "spring summer" - herefter skal du vælge en skotøjsæske som fører dig frem til en "type" af forskollige sko... her vælger du så de sko du vil have... klik på køb online... og voila... (dette er alle de nyeste sko)

Du kan også klikke på "online shoå"shop" som er skrevet med små røde bogstaver under de røde knapper og lede efter DE sko som du vil have....

Happy shopping...

carina sagde ...

der er nogle på tilbud her

http://shoesandfriends.com/

Suzy Q sagde ...

Hej Carina og Annette:
Jeg købte et par i går!!! i Blågårdsgade hos tidligere Frogeye der lige har skiftet navn til GO ON.

Men jeg indså at jeg selvfølgelig ikke skulle have "nye sko" med til London til at GÅ i - det skal bare være mine tudsegamle gummisko.

Jeg VAR inde på shoesandfriends men det eneste par jeg ville have var udsolgt. Og nu rejser jeg i morgen, men når jeg kommer hjem... SÅ skal der købes sko! Jeg har fået appetit på det! :)

Annette i Barcelona sagde ...

Er temmelig sikker på at du kan købe Camper sko i London ;-)

Happy shopping og rigtig god tur...

Må jeg anbefale min absolutte yndligsrestaurant i London?

"Belgo" - I finder den i Earlham Street (nær Covent Garden)... De servere kun muslinger... tilberedt på en "million" forskellige måder og så med Verdens bedste pomfritter til. Og så har de virkelig god øl.

Suzy Q sagde ...

TAK, Annette! :o)
Jeg har mine nye campers på LIGE NU - varmer dem op til at være smart i London :D
De er fede!