30 april 2008

Suzy siger: Nu med halv rygrad

Til undervisning i fredags skulle jeg have feedback på min opgave. Jeg havde glædet mig, for jeg havde brug for hjælp og mange spørgsmål jeg gerne ville have inputs til. Jeg fremlagde og fik bl.a. at vide, at det var en kæmpe omgang rod og at jeg slet ikke kunne gøre det på den måde. Jeg kunne ikke være mere enig i dét med rodet, men det andet var jeg vel lissom nødt til at holde fast på, her hvor der kun er 5 uger til aflevering. Jeg fik også mange andre og umiddelbart mere konstruktive kommentarer, men fik i befippelsen ikke spurgt om det jeg havde forberedt. Alt i alt ikke den klarifikation jeg havde håbet på.

Da jeg kom hjem skulle jeg lige til at gå i panik og skrotte alt det jeg havde lavet og bare skifte emne og satse på det sikre - det jeg laver til daglig. Men.. så gik det op for mig, at man ikke for evig tid kan blive ved med at sveje i vinden som et siv. Hvis man gerne vil kunne rådgive andre mennesker, så bliver man nødt til at bekende kulør og være sit eget usædvanlige selv (hvor belastende det end måtte være ind imellem - seriøst!) og så simpelthen sørge for, at man har belæg for det man siger. Seth, Janus og Asger ville sgu nok heller ikke være hvor de er i dag, hvis de ikke havde troet på deres egne projekter og metoder, uanset hvor mange advarsler der blev stukket ud af ængstelige og velmenende sjæle rundt omkring dem.

ANYhoots, så blev jeg til sidst så fanden-i-voldsk inspireret til at klemme ballerne sammen om at gøre mit Værk endnu mere klart i mælet, tro på min egen ikke-traditionelle tænkning og gi' det mit allerbedste skud - og det er jeg faktisk rigtig glad for. Yes ma'am, nu skal der klemmes!
* HUNF *

Jeg er endt med at være dødhamrende taknemmelig for at få at vide, at jeg slet ikke kan gøre det på dén måde. Og nu hvor jeg er oh så kry i min nyfundne zenbevidsthed, så er det selvfølgelig spørgsmålet, om det støvede Universitet er det rigtige sted at være on the edge. Næppe.
Vi ved jo godt at jeg er skabt til ren underholdning, så det ender jo nok med at jeg får en ordentlig lussing, men hul i dét - jeg gider ikke være behagesyg længere. Så må jeg tage de tæsk der kommer.

Suzy Q
- ... og jeg karate!

7 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Dobbelt op på *HUNF* fra mig

Pedrsn™ sagde ...

Tsssk det ska sku da nok gå! ;)

klem de baller sammen Qvinde - de jo så toptunede at det sku vær "et stykke med kage" (hmm) ?

Suzy Q sagde ...

Moffe: Måske skulle det hellere ha været * CRUNCH * ?

pedrsn: du har ikke set mine baaaaahller!!! * CRUNCH *

Pedrsn™ sagde ...

ha! sammenligner dem sku da bare med mine egne! Ass If! ;)

Sifka sagde ...

Nu går det da hen, og bliver rigtig spændende.

Dana Watsham sagde ...

Øjs - var det ikke meningen at din opgave skulle beskrive noget med behov for nyskabelser udi ....?

Det ka man skudda ikke gøre 'på den måde som vi plejer'. Du kan godt. Sæføli kan du godt.

Tilsidst kan du knække krakmandler på den måde!

Dédalus sagde ...

Hi Suzy. Although I visited DK (I stayed in Ahrus) I don't speak Danish. I thought this blog was in English, sorry...

Regards from Spain!