18 marts 2008

Suzy siger: Om parfume

Til alle jer, der synes at rygning lugter grimt
(det gør det sådan set også, men bare for sammenligningens skyld):

I skulle bare vide hvordan det er at være parfume-intolerant. De fleste parfumer STINKER.

Der er nogle ingredienser i nogle parfumer som jeg slet-slet ikke kan tåle og dermed heller ikke fordrage. Jeg ved ikke hvad det er, men det forefindes især i herreparfumer og også i nogle af de nymodens dameparfumer.

Når et menneske kommer mig i møde, iført noget af den der duft.. PUUUHHHHHH! Først får jeg akut kvalme, og så knalder lugten lige op i panden på mig og sætter gang i en mega hovedpine.

Så hørte jeg en dag en flok damer spekulere: "Ih, de siger jo at små børn kan tage skade bare man lugter af røg" sagde de til hinanden og sendte belærende blikke til rygerne. Oh man. Og så sad de bare med litervis af rævepis hældt ned ad halsen, fyldt med hormonforstyrrende stoffer, lige der hvor babys ansigt lå. Jeg tænkte mit.

Men det værste er ikke parfume. Det værste er for meget parfume. Og hvis man fx. har brugt den samme parfume længe, så er det et videnskabeligt faktum, at man til sidst ikke kan dufte den selv. Og derfor sprøjter man alt for meget på. Det betyder, at jeg må rejse mig og gå, hvis der havner sådan en i nærheden af mig i biografen.

Derfor må man aldrig, aldrig bruge mere end to *whif* når man ta'r duft på.

Så hvis du sidder i biffen med mere end to whif på og der pludselig er en kvinde der hælder det her på dig:




.. så har du bare mødt en der har det som mig :o)

Suzy Q
- aldrig mere end to whif!

10 kommentarer:

Søren sagde ...

og så er der folk som mig der er græsallergikere. Så når andre folk dufter nyslået græs for første gang og bare står og ligner små børn med nyfalden sne, så ser man mig stå og vrænge på næsen i væmmelse...føj!!!

Bloggerella sagde ...

Beklager - tror nogle gange jeg er en ret hæftig parfume-bombe... Eller stinkdyr, er det vel i din verden...

Pedrsn™ sagde ...

uii - smart med sådan en lysserød stink killer ;) og forestillings evnen er stor - når man sagtens kan se dig rende rundt i indre by og hadsk sprøjte det på de klamme parfume Biatches!!

;)

Men det må være en frygtelig ting at være overfølsom over for lugte/dufte. Det sådan lidt mere uhåndgribeligt end det evige græs/pollen/støv u name it. .

Uden Relevans sagde ...

Det værste er når folk hælder ny perfume oven på gammel yeew!

Suzy Q sagde ...

søren: skynd dig at få en have, ing?

Bloggerella: Åhhhh din dejlige rapand, jeg kan slet ikke forestille mig at jeg kunne tænke stinkdyr om dig. Det er jo MIG der er vildt besværlig, dumme krop/helbred. Jeg skylder egentlig også at sige, at det jo ikke er ALLE parfumer, der gør mig dårlig. Fx kan jeg selv bruge DKNY Be Delicious. Den er FRISK.

Pedrsn: Det er vildt irriterende. Tænk at kramme en herre, der lige har gjort sig lækker, og så får man krammet næsen helt ind i hans hals, hvor han LIGE har sprøjtet sig eller gnubbet aftershave på, og så må man bare løbe ud på badeværelset og tørre sig med 100 våde papirsservietter for at få stanken af. Har prøvet det så mange gange, det er skrækkeligt.

Morfor: Yes, det er heller ikke godt. Gør du det?

Uden Relevans sagde ...

Nixen! Neutral deo hver dag og så lidt duftevand når jeg skal ud at føjte.

Therese sagde ...

Hørt hørt, du har helt ret. Hvis der er nogen i bussen der har mere end to whif på, hører man mig nyse 7-10 gange og derefter styrte uf af bussen ved første stop. Bvadr det kan være forfærdeligt!

Pedrsn™ sagde ...

Er du faldet i Paaske Limbo Suzsi? LÆG det LikørÆg FRA dig!!! ;)

Ulla sagde ...

Oooh, stod for nylig i en laaaang kø, som snoede sig og hvor der af og til stank ganske skrækkeligt af parfume. Så jeg siger meget tydelig og klar stemme: "Føj for den da, der er da en der der har fået ALT for meget parfume på". Troede jo det var en længere tilbage i køen som jeg kun kom forbi når køen snoede sig på den vis.

Det var det så ikke. Var ham lige bagved.

Oh well, en eller anden skal jo gøre ham opmærksom på det. Håber bare han lagde to og to sammen.

Suzy Q sagde ...

præcis, Ulla!