24 marts 2008

Suzy siger: Er der svar at finde i fortiden?

Nogle gange kommer man i tvivl om, hvorfor man er, som man er. Eller, jeg gør i hvert fald.

Når man gang på gang får at vide at man er en besynderlig størrelse, så begynder man at spekulere. Arv? Miljø? Medfødt personlighed? Her den anden dag opdagede jeg noget ved mig selv, som bare må være medfødt og som jeg derfor nu bare må acceptere som nedlagt i min dna og som derfor ikke står til at ændre. Så kan man slappe af omkring dét.

Da jeg altid har haft fødselsdag op til jul, var det som barn svært at holde fødselsdag. Derfor fik jeg nogle år i stedet lov til at holde en "fest" om sommeren.

Clue 1: Jeg har altid plaget for at få lov til at holde fest.

Her er jeg fotograferet til en af mine fester. I det fineste tøj som en pige på 8 år som mig kunne finde til sig selv.

Clue 2: Sorte, formelle bukser med vidde forneien og hvid skjorte (der engang havde været strøget, men som jeg krøllede til i løbet af 5 danse/sidde/stå-minutter). Alle de andre tøser var i jeans og lilla. Det eneste jeg ærger mig over pt er faktisk kasketten. Og så alligevel ikke.


Clue 3: Jeg havde min første brandert da jeg var 1 år. Det var i '70erne, sofabordene var lave, glassene lige til at nå og jeg havde lært at gå og var hurtig som en ninja. De lagde mig på en dobbeltseng og øjnene rullede rundt i hovedet på mig. Siger de og undskylder mange gange. Jeg er ligeglad. Lykkeligvis er jeg for ambitiøs til at gide at få et misbrug. Man fatter jo ikke en skid når man har tømmermænd.

Konklusion: Jeg vil nok altid være en excentrisk festabe mini-executive look-alike med en alvorlig omgang discofeber. Jeg prøver nogle gange med broderede bluser og afholdenhed og normalitet, men det virker aldrig rigtigt.

Og se engang på symmetrien: Ambitionerne og festeriet holder hinanden i en smuk balance.

Suzy Q
- men der er stadig ikke noget der forklarer min sygelige hang til teaktræ. Eller hvad? Er det 70'erne igen!?!?

8 kommentarer:

Regitze sagde ...

teaktræ og tarteletter.

Audio Video Disco sagde ...

Ja, det er muligvis 70erne der er skyld i teak'en...

Men du glemmer en anden vigtig ting, som også har påvirket dit kluns og dit indbo: Du var ung i 80erne. Det forklarer bl.a. forkærligheden for at bruge sort, hvor man normalt ikke bruger sort.

Suzy Q sagde ...

Regitze: Jeg elsker fyldet i tarteletterne - høns.

AVD: Det er rigtigt. Jeg var og er helt syg med sort. Jeg havde en dag en grå/blå bluse på og skulle møde min mor. Hun kunne ikke kende mig. Seriøst.

Uden Relevans sagde ...

Du er/var nuttet!

Suzy Q sagde ...

moffe: tak! men danser jeg mon "hands up. Baby hands up. Gimme your heart gimme-gimme your heart gimme-gimme". Det tror jeg sgu nok!

Styx sagde ...

Lige den med teaktræ'et har jeg godt nok undret mig en del over :-)
Det lyder som en slem skade?

Suzy Q sagde ...

styx: Jeg er helt syg med det teaktræ, mand. Sådan noget som det her http://www.kraemmergaarden.dk/teaktrae.htm får mig til at *SNAPPE* efter vejret.

Pedrsn™ sagde ...

Peace Out - du var oså en gennemført Pode den gang - det lyser da ud af dig ! :)

Og hatten er sku bare super Kæk. . Huh. ligner sådanne en matros kasket!

Syns din trip down memory Lane dér er super . . for det sætter sku da nogle ting i perspektiov . . TrommeHvirvl!

Din hang til Teak er bare et levn fra fortiden . . men for dælen . . sikke et levn! Teak er sku da herr'n syg lækkert! ;) ALTSÅ I SMÅ doser? . . .supa..

det var alt fra "spørg John" . .