06 februar 2008

Suzy siger: Matrikel News

- verdens mest lokale avis. Vores udsendte rapporterer:

Hus fik dyne på - katastrofe afværget
Huset "Rockborgen" fik onsdag morgen dyne på, i form af 400 mm papiruld på loftet - og det var i sidste øjeblik. "Jeg har aldrig set noget lignende" udtaler isoleringsmanden. "Da jeg kom op for at besigtige loftet viste det sig, at der simpelthen ingen isolering var - kun ganske få, spredte måtter af oldgammel glasuld. Det var forfærdeligt" siger han, stadig tydeligt rystet efter den chokerende opdagelse. Han fortæller videre: "Vi skyndte os at lægge 400 mm papiruld på, ellers kunne jeg simpelthen ikke svare for følgerne."

Husets to beboere, der var blålige af kulde, smiler taknemmeligt: "Vi var godt klar over at her blev hurtigt koldt om aftenen, men vi vidste ikke at det stod galt til" fortæller husets kvindelige beboer. "Jeg blev meget overrasket" fortsætter manden, "jeg troede et hus var færdigt når man flyttede ind i det. Men jeg kan forstå at man altså hele tiden skal være på vagt, og jeg måtte da også selv op på loftet for at fjerne den gamle glasuld, så de professionelle kunne komme til" siger den mærkede husejer. "Det var en kamp uden lige - jeg var ved at bukke under flere gange, men jeg holdt ud og det lykkedes altså til sidst" sukker han lettet, mens hans kone rækker ham en klemme.

De to kan nu regne med en anseelig udskrivning på budgetkontoen, men dette skulle nok vejes rigeligt op af den højere temperatur i stuen, samt besparelsen på varmeregningen.

For sin heltmodige bedrift på eget loft er manden nu nomineret til "Årets Ægtemand" i kategorien "Godt det ikke var mig".

Suzy Q
- chefredaktør

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Ha ha ha!!!!!
Elsker din blog..

Suzy Q sagde ...

Tak!