03 februar 2008

Suzy siger: Jeg, et IKEA-katalog

Siden jeg blev lykkelig, begyndte gode ting at ske.

I går lykkedes det mig at bruge 2500,- kr på tøj - og ved et tilfælde, nærmest! Jeg, der hader og afskyr at købe tøj og derfor aldrig gør det, er ekstremt stolt og glad. Mig og min hjerwtenskjær havde en fremragende strøgtur i høj sol, kun afbrudt af en quiche med laks og en stor kop kaffe.

Så er der kommet en kunde i mit jeg-har-ikke-engang-nået-at-starte-det-op-endnu firma. Tænk! Jeg kan få lov til at løse opgaven helt som jeg og kunden synes er bedst! Sin egen chef. Udmærket.

Så kom en gammel veninde forbi - om jeg gav kaffe? OM. Det blev til en thai-mad-henter, mand på sofaen og X Factor i fjersynet og en snak så lang, at øjnene lukkede i af sig selv. Efter at hun var kørt, var jeg helt varm i mavsen af oversvømmende hjerteglæde.

Så tog jeg mod til mig, til at stå frem og sige "jeg er uenig og jeg synes ikke jeg er blevet behandlet helt fair". Det plejer jeg bare aldrig. Jeg hader klagerollen, jeg vil hellere bare glemme alt om det og komme videre. Og det gør jeg stadig, men det nye er, at jeg altså får sagt, at jeg ikke var enig. Klagen afleveres i morgen - jeg er oppe på omkring 25 sider, med bilag og det hele. Tør nok siges at jeg har svinget den retoriske pisk og virkelig taget bladet fra munden, men på den venlige og japansk-samurai-sværd-præcisions-skarpe facon. Håber det gør en forskel. Under alle omstændigheder har jeg da ikke undertrykt mig selv til tavshed. Og det er jeg glad for.

I går inviterede vi os selv ud til en god ven, for at kitche igennem til grand prix - han sagde ja! Da vi kom sagde han: "Jeg har en 5-liters tjekkisk fadøl - skal vi drikke den?" "Arj det KAN vi da ikke", påstod jeg. 4 timer senere måtte jeg indrømme at jeg havde taget fejl.

I dag har jeg været et levende IKEA-katalog: Vinduerne står på vid gab, gardinerne blafrer, solen vælter ind, og dynerne hænger til luftning i den sprøde, friske luft. Jeg har hevet urealistisk tøj ud af mit skab og stakket alt det tilbageværende på en fornuftig måde. Jeg planlægger i øvrigt en mega omorganisering af stuen, der inkluderer nyt fjernsyn, ny sofa, ny lænestol, nyt tæppe og ny skænk. Hov, det var alt undtaget sofabordet. Spar venligst op, dame.

Der er to jobs jeg kan søge og måske endda få. (Chok)Det gør mig ekstra opmærksom på, hvad glæderne ved det nuværende er. (Chok igen!)

Men inden vi blafrer os selv helt rundtossede i den klare, hvide lykke, så husker vi lige hinanden på, at jeg ganske snart vil være nede og bide i gulvbrædderne igen, med en oplevelse der svarer til bar røv på en scene, iført narhat, klovnetud og æselører. Det er bare så I ved, at jeg ikke er gået heeeeeelt i zen. Nejnej tro det ikke. Uden modstand, ingen underholdning.

Suzy Q
- men lige nu er jeg bare.. glad.

5 kommentarer:

Pedrsn™ sagde ...

CHOCK!!

nu stopper du den sprudlende kvidren! . .. læg de forårshormoner ned i den manilla envelope og send venligst rundt.. Taark.. :)

Nahaaaj mann - det da super sejt !!

Suzy Q sagde ...

der er vintergækker i haven, Pedrsn. Og jeg gider sgutte søge nogen jobs i denne omgang ;o) men jeg KU, hvis jeg gad. Men det gider jeg ikke.
Hhrar-hahr.

Pedrsn™ sagde ...

Wazzup!

Det kan jeg sku da godt forstå dér .. vent dog - lad op - og SÅ finder du nogle røverhuller der sætter pris på dit strååålende talent samt din nu åbenbart utrolig velkoordinerede garderobe!
.. :)

Lizelotte sagde ...

:-) Man blir jo smittet med glad-i-låget her inde!

Suzy Q sagde ...

pedrsn: giv mig 5 dage, så har jeg rodet hele garderoben til igen :D

lizelotte: Det var godt! :o)