19 februar 2008

Suzy siger: Forår i luften

.. en indretningsodyssé i 4 akter.

Jeg sidder her med mit livs første kop Kusmi te. Prins Vladimir, med vanille og citrus. Hallo, den er god, mand.

Der er gået totalt bidsk rede-bygger i mig! Pludselig kunne tilværelsen ikke fortsætte uden nye gardiner i soveværelset og en ny sofa i stuen. Kunne ikke. Og nu er jeg jo slet ikke typen der kammer over, slet ikke [indsæt selv ironi her] *suk*.

Jeg, der hader alt hvad der har med vask, strygning og ophængning af gardiner at gøre, fik indkøbt to sæt blå gardiner med påsyede lyseblå undergardiner - så alt skal gøres dobbelt. Undergardiner, mand. Og jeg er ikke engang fyldt 40! Nå, men efter en uges intens kamp er de nu vasket, skrumpet, strøget og hængt op. Jeg aner ikke hvornår jeg får lagt dem op. Måske aldrig. så skal de jo ned og op igen!

Nåja og gardiner var jo ikke nok, vel. For der var jo også mini-gulvtæpper og sengetæppe i samme blå farve som gardinerne. Så nu er vores soveværelse et vammelt boudoir af et bjerg af blå tekstiler. Jeg kan ikke lide sengetæppet til 500 kr, men det kan ikke returneres nu hvor jeg har pakket det ud.

Sofa. Det startede med, at vores nuværende sofa er en, som jeg købte for 300 kr i noget kræmmerhejs på Øresundsvej i 1993. Den var så 60'er/70'er-agtig i galdegul/grøn nubret stof. Så ombetrak jeg den selv i indisk bomuld (det var 90'erne, ik). Så ombetrak jeg den senere i noget gråt halløj. Omkring år 2001 smed vi et dækken af bredriflet, beige fløjl over den. Det hjalp.

Nu er det sådan, at vi godt selv kan finde ud af at sidde på sådan et sofadækken. Men når vi har gæster går der ikke mere end 5 minutter, førend de har fået kørt rumpet og dækken så meget rundt, at sofaen ligner lagenet på dobbeltsengen hjemme hos et nyforelsket par.

Plus. Vores stue er så lille, og vi har prioriteret en 2 meter lang teaktræsskænk så højt, at når vi skal rundt om sofabordet, så er det noget med at trippe sidelæns med bittesmå skridt og man slår altid knæet alligevel.

Altsammen skaber et fremragende alibi for at gå ud og købe ... en 2,43 m lang lædersofa. Suuuuperlækker 60'er-ting, der bare skriger "Cocktails" til himlen. Jeg har købt den, men endnu ikke hentet den, for det gik op for mig i nat (!) at den er for lang til at komme ind gennem entréen.

Så ryger teaktræsskænken. Så skal man have en ny skænk. Men mindre, og stadig smuk.

Så skal man ha' et andet sofabord - for det vi har nu er kvadratisk, og det går ikke til sofa på 2,43 m. Men vi vil ikke af med det vi har nu. Wegner fra Tuck. Det er en keeper. Men hvor skal det stå?

Så skal man af med farfars anretterbord - AV! Men der ER ikke plads. Men hvor skal anlægget så stå? HVOR!? Vores stue er så lille, at hvis man snubler ved sofabordet, så lander éns fortænder i spisebordet.

I kan godt se, at jeg er igang med noget enoooooormt. Lad os blive overanalyserende omkring det: Er der også en ombygning igang inden i mig? Er jeg ved at rykke rundt på de indre møbler?

Eller er det hele bare en for vild overspringshandling i forhold til, at jeg snart skal igang med

*indsæt gysermusik her *

s p e c i a l e s k r i v n i n g

*der hakkes i badeforhænget med brødkniv og strygerne hviner af rædsel *

Men er det så ikke bare hamrende fint at jeg gør det NU, inden jeg er gået igang, og ikke når jeg skal aflevere?
"Joooooo", råber I alle i kor. Tak for det. Nu har jeg det meget bedre.

Suzy Q
- tjekker den blå avis hvert 5. minut. Cirka. *Suk* måske man skulle skrue lidt ned for den målorienterede adfærd.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

For hunden da også kvinde - jeg ligger tit flad af grin over dine beretninger, og du har hermed tegnet et meget fint billede af, hvordan Jeres stue ser ud.

Tak for dagens grin - med fortænder ;-)

Pedrsn™ sagde ...

hva faen mann . . det forår har igen fat i dig og hormonerne. .

OG er du også faldet i den der crazy kusimi tee bølge! Aii då! Den sidste bastion er faldet. . skal du ikke bare snart ha' den unge - og få det hele overstået mann!! ? ;)

ha! Ta' dén du...

Suzy Q sagde ...

anonym: hvor er det fedt at du lægger en kommentar! Ellers ved jeg jo ikke at du er der. Tak :o)

Pedrsn: Er der en kusmi-bølge? En unge? Hvad med dig SEEEEELV?! din haveblogger :-P

Pedrsn™ sagde ...

HUH!! mann! Er du fræk!!!

Jah der bliver sippet kusimi over hele linien :)

Peace out - det med ungen trækker jeg tilbage! . . word!

Og jeg ved det.. mit sarkastiske bid kommer slet ikke til sin ret når jeg haveblogger! Folk tror garntrisse jeg sådan en blid madamme - men HA det da helt crazy! MUhahaha . .

Em.. sagde ...

Jeg giver mig gerne til kende - nu under navnet Em..

Held og lykke med indretning og SKRIVNING AF SPECIALE !!! ;-)

Suzy Q sagde ...

em: *skriiig* jeg vil ikke!

Suzy Q sagde ...

pedrsn: så kan du lære det :)