23 januar 2008

Suzy siger: Januar-udsalg?

Jeg kan forstå at den finansielle branche holder januar-udsalg?

God bless netbank! Shopping uden prøvrum, størrelsestraumer og andre vederstyggeligheder.

En posefuld Lundbeck til mig - spar 30% ! og lidt go'e, gamle Danske Bank *blinker og tapper sig snedigt på business-næsen* - spar 100 kr pr. stk.

Det hele passer mig perfekt, der er ikke noget der strammer nogen steder. Det var høflig selvbetjening og alt i alt en fin oplevelse. Nu er jeg helt dehydreret og sukkerkold. Jeg må ha' en snack.

Suzy Q
- ovenstående er ikke gode råd, men blot en beskrivelse af min egen adfærd. Og den kender I jo - jeg har blandt andet et tag der hedder "til grin" - så det er på EGET ANSVAR hvis man efterligner - yes?

11 kommentarer:

Carina sagde ...

Hæ jeg kigger på femårs kurserne, er de nede på hvad de var for ca 2½ til tre år siden så siger jeg køb.
Meen man skal måske passe lidt på de der bank aktier.
Sålænge man holder sig til beløb man kan klare at tabe så går det jo nok, selv om det jo er sjovest at tjene lidt på det.
Hvis Novozymes kommer under 350 og DSV på ca 60 så tror jeg også det er fine køb, selv om de også ser ok ud nu ;-)
Danske Bank men også Amagerbanker ser ud til at være gode køb lige nu. Lundbæk har jeg ikke så meget fidus til så hellere vonozymes eller coloplast.

Suzy Q sagde ...

carina: Lundbeck er en satsning :o) og ultrabillig lige nu.
Danske Bank er normalt en utroligt stabil aktie, men er bare billig lige nu pga panik - OG så har de heller ikke noget subprime-snavs på fingrene, såvidt jeg er orienteret.
:o)

Amagerbanken! jeg blev anbefalet at købe sidste sommer - pengene er nu halveret! *grrr* så faen heller om jeg gider købe flere af DEM! ;o)
(selvom man jo burde, nu hvor de er billige? Ehj altså).

Carina sagde ...

Danske bank er nok et godt køb lige nu hvis man forstår at holde på dem til man har tjent på dem.
Nu har jeg lige købt Amagerbanken og dem beholder jeg til jeg har tjent på dem eller de i bedste trelleborgstil overtages af nogen andre og så har jeg jo nok tabt på det ;-)
Jeg venter (nok)lige en måned eller to så køber jeg måske igen alt efter hvordan det ser ud. Det er lidt smartere at investere på forskellige tidspunkter så rammer man ikke helt forkert eller helt rigtigt med alle sparepengene.
Bortset fra hvis novozymes eller dsv bliver lige så gode køb ;-)

Suzy Q sagde ...

Jeg er ret begejstret for Coloplast. Dem holder jeg lige øje med. Tak fordi du lige nævnte dem :o)

Regitze sagde ...

hvad har William Demant nu gjort?

Uden Relevans sagde ...

bliver du rig af de der google ads?

Suzy Q sagde ...

nej I klikker jo ikke påb'm
det er mit salg af stenbordplader fra haven.

Suzy Q sagde ...

regitze - dem skal jeg da lige sætte mig ind i :o)

Regitze sagde ...

så'r det nu, do.
og jeg plejer ellers ikke at pege på mine yndlingsfiskehuller.

det er kun fordi, det er dig.

Suzy Q sagde ...

Jeg kunne ikke få en markedshandel-straks. Så jeg måtte nøjes med en markedshandel - punktum. SPændt på at se hvad prisen blir.

Pedrsn™ sagde ...

er du aktiehaj(ku)? .. :)