10 december 2007

Suzy siger: Suzologiske julerier

Ja, jeg ligger i eksamensræs, så det blir bare en kort en.

Men I skal da ikke snydes for den sandfærdige historie om, hvordan jeg i går aftes fik den ene af mine nødder nær knækket i nøddeknækkeren.

Ja. Du læste rigtigt. Hvordan kan det så lassar gissar? kan jeg høre dig tænke.

Det man gør er, at man tager en hasselnød - en stoooor flot en - og så klemmer man den op i toppen af en god, gammeldags klemme-nøddeknækker. Helt op i toppen, så nøddeknækkeren gaber mest muligt nede i den anden ende.

Så presser man. Når man er helt gasblå i hovedet, fordi man ikk' kan få knækket hasselnødden, så tager man hele arrangementet - nøddeknækker, hasselnød og to halv-blå desperat knugende og klemmende hænder - op og ind til brystet for virkelig at lægge kræfter i.

Når hasselnøddeskallen så knækker, så bli'r den helt fladmast inde i knækkeren. Det betyder, at knækkeren også klemmer sammen i den anden ende. Og hvis den ende også er kommet til at gabe (uforvarende) over noget, og da sådan en knækker jo er lavet af jern og den blir klemt sammen med alle de kræfter man har... så kan man ende med sådan noget her:

*Ase-mase* *ase-mase* *forbandede!* *ase-mase*

HU! *knas * "AAAAAV!" *HYYYL*

Lakonisk ægtefælle: "Hvad laver du?"
Forskrækket kone med den ene hånd beskyttende om den sårede legemsdel:
"Jeg fik min ene boob i klemme i nøddeknækkeren!"
Syg-i-bøtten-ægtefælle: "HAHAHAHAHAHAHAHA det kan man da ikke! AHHH-HAHAHA, hvordan kan man være så klodset!"
Forpint kone: "Aaaaaaaaauuuuuuu."


Suzy Q
- men så snappede jeg med nøddeknækkeren efter ham, og indikerede at der eventuelt kunne findes flere nødder at knække! Og så kan det nok være, at det ikke var sjovt mere.

9 kommentarer:

Regitze sagde ...

nååååh. god bedring til Nutte.
og i ren medfølelse har jeg også helt ondt i den ene lunge nu.

Suzy Q sagde ...

Tak :) man skal passe på. Det var ikke lige dér jeg troede man ku få klemmelus.

www.fiskerfernandez.wordpress.com sagde ...

Ej undskyld, jeg er ved at dø af grin, men det er noget at det sjoveste, jeg længe har læst. Det værste er, at det ku' ske for mig. Jeg tager mig i agt for min nøddeknækker fra nu af :-)

Suzy Q sagde ...

fiskerfernandez: I aim to please :o) tak for kommentaren, og pas godt på derhjemme!

Acq sagde ...

hehehehe (avavavav!)

Carina sagde ...

hmmm er det så nu man skal indrømme at det kun er en lille måned siden jeg rendte rundt med et blåt mærke samme sted af nøjagtig samme årsag?
Nej?
Jeg føler med dig, det gør ondt og er kun alt for let at komme til.

Suzy Q sagde ...

HAHA

d'damer, der er smil og blå babser allevegne!

AnetQ sagde ...

Hahahhaa kan faktisk levende se for mig, hvordan det kan ske... De fleste ulykker sker jo som bekendt i hjemmet, men det er da sjovere måder at få blå mærker på?!

Dana Watsham sagde ...

- og tænk hvis man så er (ikke-erkendt)nøddeallergiker oveni?

Jeg har osse en fin blå klemmelus på venstre babs. Min dybeste sympati!