02 december 2007

Suzy siger: Så er julen lissom drukket ind

Vi har på det seneste været usandsynligt trætte her i husholdningen. I går skulle vi så til Det Store Årlige Fantastiske Traditionelle Juleflip hos en kær veninde - med hele slænget fra way back. Det skulle ikke blive for sent, for vi skulle have noget ud af søndagen. Ork ja, vi ville gå hjem når vi blev trætte.

Helt sikkert. Eller som Julie siger: Tsss..

Jeg kom ret kuldret ind ad døren, lidt for sent, og kort efter truede Anet Q mig med et ordentligt speltbrød. Jeg sværger; hun hev det op af posen og fægtede med det. Jeg fik ingen forklaring. SÅ hældte gode, gamle SHA (hun lever! I yderste velgående) hjemmelavet glögg i halsen på mig og jeg sad og hyggede mig med at kigge på allle de små kloner, der rendte rundt og lignede mine venner. Der var mini-versioner alle vegne. Skidehyggeligt.

På et tidspunkt gik børnene hjem. Så var vi kun de gamle rotter tilbage, pilsnerne kom frem, og rugbrødet og den hjemmebagte leverståhej (jeg siger jer, den falder på en himmelsk plet efter kager og glögg) og der blev fortalt røverhistorier, oplevelser og en del om Eagles, faktisk. Nå.

Så blev det lissom til GT'ere, og så ved vi jo godt hvad klokken er slået. Ud på bagtrappen og smøge den, for hulan hvor blev vi kloge. Og dybe. Mand, vi burde ses noget oftere.

Ufatteligt at vi fangede en tak-ska-do-ha på Istedgade kl 3 i totalt usammenhængende tilstand.

I morges havde vi det rædselsfuldt. Vi startede med ambitioner om maling af ny bryggersdør (mig) og lange gåture i naturen (ham), men endte med at tage bilen til Bilka, hvor vi lænsede dankortet og købte hovedpuder, karrysild og blå læderstøvler med snørrer i siden. Hvad kan jeg sige.. der var ingen der stoppede os. Nåja, og lakse-deller.

De sidste har vi lige spist og jeg tror sådan set ikke at jeg holder meget længere. Jeg har hele tiden lyst til noget, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er. Og da jeg stadig bliver tykkere, må jeg hellere holde op med at æde mig frem til svaret.

Suzy Q
- glædelig december

2 kommentarer:

AnetQ sagde ...

Knækket hvede, ikke et anstrejf af spelt her! Jeg skulle desværre (eller altså ikke sååå desværre, men U get the point) videre til giga-julefrokost, deraf det medbragte hjemmebag & balkjole - men det skulle jeg måske have holdt for mig selv? Kunne have bevaret min mystik som flûtessvingende balkjoleklædt diva eller noget...

Og hey, hvad går der galt for blogger? Nu er det ikke længere tilladt at efterlade sin URL på sin ikke-blogger.com-blog, helærlihvorlamt!!

Suzy Q sagde ...

solly.. knækket hvede