07 december 2007

Suzy siger: Pep den mørke tid lidt op

Tag fis på din ægtefælle.

Du skal bruge:
1) En ægtefælle der er højere end dig selv.
2) To dejlige, varme dyner i forskellige længder - en kort til dig, og en lang til din lange ægtefælle.
3) En kold årstid.
4) Masser af tålmodighed.

Forløbet:

Byt om på dynerne. Der er ingen gener for dig. Om den så var 5 meter lang ville du jo ikke kunne mærke forskel med dine korte stænger. Vent. Vent lidt mere. Vent en hel måned eller mere.

Sig så en aften, under dække af at skrive ønskeseddel med sengetøj på: "Skat? hvor lang er din dyne egentlig? Er det 2.10 eller 2.20?"
-"Den er skulle jo være 2.20. Men jeg synes godt nok at jeg har frosset om fødderne her på det sidste".

Tanken er ude i det fri. Nu skal du være beredt. Ikke mindst når du hører ordene: "Jamen det må da STÅ på de dyner, hvor lange de er".

Mens han lige er på badeværelset, bytter du lynhurtigt om på dynerne igen - dvs. byt tilbage.

Når han så kommer og hiver op i sit dynebetræk, og med møje finder deklarationen og læser på den, og ser at den lidt for korte dyne han har sovet med de sidste mange uger faktisk ER 2.20.... og han rynker bryn og prøver at forstå det hele....

.... SÅ HOLD MASKEN!!!

Det var dér jeg glippede til sidst. Jeg hylede af grin så tårerne sprøjtede.


Suzy Q
- det gjorde han heldigvis også.
(Og det var ikk med vanilje. Jeg var kommet til at bytte om ved en fejl (første gang, altså).

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Hvasså når man har dobbeltdyne? Klippe noget af i den ene side? Neeeej, pjat med mig, altså.

Uden Relevans sagde ...

Dobbeltdyne det er altså FIRSER!

Suzy Q sagde ...

ja helt ærligt Ulla. Hvis jeg var dig ville jeg nok bare klippe lidt i den dér dobbeltdyne - det opdager han aldrig ;)

CresceNet sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.