20 december 2007

Suzy siger: Marcipan er også mad

Nå. Men så er jeg rask igen. -Ish. For jeg kan simpelthen ikke komme igang med at spise igen.

"HVAD!?" kan jeg høre jer alle sammen skrige derude "skal det nu også være galt!? Og skal det nu komme fra Madam Munchy herself, der ikke har kunnet tabe sig så meget som 10 gram på 5 år!?"

Ja, slap nu af, der var heller ingen der sagde at ligefrem var knust over det, vel. Jeg er bare herresulten. I dag har jeg fået 1 stk toastbrød, 1 stk rugbrød og 2 clementiner og en cola. Og jeg har bare møgondt i bylden og er helt ør af sultenhed ("sult" er måske for stærkt et ord, ikk.)

Men hver gang jeg går ud og åbner køleskabet, så står jeg bare og glor og glor derind - der er intet derinde jeg har lyst til at spise - INTET. Og der er heller ikke noget ovre i Netto. Intet. Bare lugten af noget... FØJ!

Men - HAHAHA - hææææævn over anti-tabnings-krop: Det har frydet mig at tænke på, at i mandags, da Roskildesygen kom om aftenen, da havde min mandel-trang fået overtaget, og jeg havde gået og munchet marcipan om eftermiddagen. HAHA! Og så røg det hele bare op igen om aftenen! No worries!

Når jeg siger sådan noget, så tsk'er min man og ryster på hovedet: "Suzy. Don't go bulimic on me now" sagde han.

Det kommer aldrig til at ske* - for jeg hader at kaste op. FØJ for den lede! Jeg vil heller blive to vognlæs fed, end konstant at få spulet mit sidste måltid op i ganen med galdesmag på. Det er bare så herreklamt og kan aldrig nogensinde blive noget som helst kropsvægt-agtigt værd.

Næh, det jeg mente var: Når nu det alligevel skulle være - (Og igen: er det min nedarvede calvinistiske/protestantiske rygrad der kildrer?) - så var det da en nyttig dag, det skete på. Altså, det havde da være mega-ærgerligt, hvis jeg havde gået pligtskyldigt og gnasket gulerødder hele dagen. Og så få slynget alle de kostfibre, vitaminer og bjerge af god samvittighed lige ned i lokummet? Ellers tak.

Min logik virker. Jeg er POSITIV. Tak, Gud, fordi jeg brækkede mig den dag jeg havde ædt for meget marcipan. (Og kom så med millionen. Kooomsååååååå, du kaaaa jo goooooodt.....)

Suzy Q
- måske kunne man klemme en enkelt, lille marci/nougat-burger ned?

*Højst alzheimer-bulimi. Den, hvor man glemmer at kaste op. (Gammel joke, I know, men den er altså meget sød).

3 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

jamen tillykke med dit nyfundne helbred :o)

dinot sagde ...

Hey - God Jul.
Det lyder som om du bør vinde mandelgaven i år!

:-)

Suzy Q sagde ...

tak moffe.

dinot: Hey tak! og ved du hvad: det gjorde jeg også ;)