16 december 2007

Suzy siger: Dagens gode gerning - hjælp mig

Nys overstået eksamensræs kombineret med 12 timers hardcore firmajulefrokost har efterladt nul - siger & skriger: NUL hjerneceller til min (g)rådighed.

Nu dukker jeg op af tågerne og opdager, at jeg har fødselsdag på lørdag - og jeg har glemt at invitere nogen. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af det.

Hvordan og hvem?

Hvordan: Vi kommer ikke uden om at der er børn involveret. Så tidsrummet betyder meget:

A1) Invitere kl. 11 - så kan børnene lande, få noget frokost og ryge ud i barnevognene. Så er der kaffe til de voksne og leg når børn står op - og så farvel og tobak. Og så går mig og Sukkermusen ud og spiser med kniv og fagaffel om aftenen.

A2) Invitere til efter børnelur, dvs. ved 15tiden, til kaff' og kaw og så hente nogle kyllinger og nogle flødekartofler til om aftenen.

A3) En hardcore kl. 13-18 - kaffe og kage, kom og gå når I vil (plads til restaurant om aftenen).

Hvem: Hvor kompliceret skal det være? Hvor meget arbejde? Og hvem kan få deres liv til at hænge sammen i december?

B1) Kun familien, sviger- såvel som egen. Det er forældre og nogle søskendesæt med tonsvis af sønner.

B2) Kun veninderne. Stanglækre damer med små børn. Familien skal jeg se i julen (-ish) og veninderne er såre forsømt pga. eksamensræs osv.

B3) Hele rosset. Familie, veninder og venner og fanden og hans pumpestok. Både for ikke at ekskludere nogen, men også fordi at jeg nu er så sent ude med invitationen, at det højner sandsynligheden for at der kommer nogen, hvis jeg inviterer mange.

Jeg ville gerne ud og spise med min mand om aftenen. Men det blir også en lang dag med gæster og det hele, og så ud. Vi har før prøvet det, hvor jeg så næsten ligger hen over souffléen af træthed kl. 21. Men det er bare så hyggeligt. Men det er også hyggeligt når gæsterne er der. Og så er man ked af at de skal gå, bare fordi man skal ud og spise. Det kan man jo altid gøre, men nu sidder vi lige her og har det så hyggeligt.

HJÆLP. I kan godt se at det er alt, alt for mange muligheder for mine indsunkne små grå. Og her har jeg slet ikke inkluderet problemstillinger om parter, der ikke kan inviteres til at være i samme stue, og folk der ammer, og dem der skal holde jul for deres børn dagen-før-dagen-før-dagen og dem der kommer langvejs fra og egentlig skal noget andet, PLUS alle dem, der skal ud og købe de sidste julegaver. Og hvor træt er jeg lige selv? Og hvor vigtigt er det cirka at holde freakin' fødselsdag i en alder af tollund-damen?

Jeg hælder lidt en A3 + B3 i øjeblikket, men lammes af handlingsparalyse når jeg forsøger at gøre noget ved det.

Min mand er så opsat på at behage mig, at "Jeg vil hvad du vil" er hans mantra - hvorved han i sin godhed nærmest tyrer perler mod svin (det er mig). Det er nu jeg har brug for bloggerne.

Suzy Q
- kan man officielt flytte sin fødselsdag til om sommeren?

Update: Det endte med en A3 kombineret med en B1 og B2, plus en restaurant om aftenen.
Men hvilken restaurant!?!? ohhhhh neeeeej... ikke flere muligheder til verdens mest vægelsindede person, tak....

5 kommentarer:

Regitze sagde ...

A2-B2.
det smager lidt af AC/DC. eller R2-D2.
arj. veninderne kl 15 (så når alle også at købe ind og hejs) og så hænge ud sammen. og få talt igennem. i vores alder ved man aldrig hvornår det er sidste gang.. hehe.
familien ser du om lidt.
istedet skal I to så ud og spise brunch eller frokost sammen på søndag.

som novemberbarn går jeg også ind for at fejre halvårsfødselsdage.
absolut.

Pedrsn™ sagde ...

jeez .. jeg kan ikke engang overskue at læse videre efter A2!?

jeg ville nu nok rykke det hele til en dag i januar - og bare ta med hubby en tur på restaurante..

er du KLAR over at der kun er en uge til jule tingen der?

held å lyk! :)

berit sagde ...

Øh jeg stod også af over alle de kombinationsmuligheder. Udskyd det til januar, smid dig på sofaen hele dagen, og spis en laaaang middag ude med manden om aftnen! Eller lad i ihvertfald det være planen, og så kan du jo altid se hvad der sker på når dagen oprinder.

Suzy Q sagde ...

Tak :)

en R2-D2 (kan jeg også godt lide, hehe) eller et helt ryk mod januar.
Hm... nu har jeg endnu flere muligheder...

visitsen sagde ...

Nu hvor du jo har fundet ud af det er det for sent at komme med gode råd, men jeg kan fortælle at de to veninder jeg har, der har fødselsdag nytårsaften og nytårsdag er begyndt at fejre deres fødselsdag om sommeren - no problem for os der bliver inviteret på det tidspunkt.... hende der har fødselsdag lille juleaften insistere på at holde den der og vi andre kommer glade (eller næsten ... og vi har da tid....selvfølgelig)