23 december 2007

Suzy siger: 1 år ældre

I går havde jeg fødselsdag (jeg blev 29?) Alle der kender mig ved, at jeg altid er i tvivl om jeg skal holde noget; at der bliver noget hvert år; men at jeg inviterer for sent; og at der altid er alt for meget mad og kage. Og så dukker alle op dér om eftermiddagen.

Pga kagekrise måtte jeg ringe i sidste sekund til Lagkagehuset og sige: "Kan I hjælpe?" Ork ja, hun hentede lige en konditor, der bare ville vide, hvad der skulle i. Frit valg? Så blir det hindbær, choko og marcipan-kant. Som sagt, så snedkereret:

Oh baby.. come to Mama...


De sagde, at det var en 10-personers, men de 15 der var her i går kunne ikke gøre kål på den. Så der står stadig 1/4 i køleskabet og venter på, at jeg kan tåle lidt ekstra af The Evil Carbs.

Skolkopper, influenza og andet skidt havde gjort kål på mine juniorgæster i år - men én kom dog, og han er bare en marcipangris - lige til at bide i:


Og når han ikke grinede af sig selv, så hjalp jeg ham lidt på vej...
*dikke-dik*
Selvom det var hyggeligere end politiet tillader, kostede vi dog de sidste gæster ud ved 18.30-tiden - for mig og Sukkertrutten skulle ud og bruge kniv og gaffel og 33'eren kørte næsten lige derind.

Restaurant Nouveau ligger usandlysnligt hyggeligt i magstræde. Julemenuen var for stor, så jeg fik pighvaren og manden fik grisen. Og så brændte vi hele budgettet af på at drikke champagne til maden - min blonde mand var ved at flække som en juletræsko, da tjeneren sagde "hmm.. hvad med en rosé-champagne?" Og når han først ser sådan ud, så kan jeg ikke nægte ham noget. Jeg fik ikke lov til at se prisen, og det var nok meget godt. Men ... vi kom også direkte i himlen med den flaske. Sikk'n føsdag.

Nå - vi ville helst ha kaffen hjemme, for så kan man smide fødderne og knappen op.
Og så sku Suzy have sin kaff & cognac:

Bare rolig. Glasset er skabt til at ligge ned - ingen fod. En glaspuster med bod på Christianias julemarked fangede med sine flotte sager min mands øje (for mange år siden), hvor gaven til hans cognac-afficionada af en hedonistisk kone stod og blinkede i neon. Jeg pakkede op og besvimede næsten af glæde. Så fik jeg også et med blå stilk, til gæster. Men det grøn-stilkede er mine, MINE!, og kommer frem, når der skal forkæles mere end hvad godt er. Så slubrede jeg cognac og lyttede til den cd med Booty Cologne, som jeg havde ønsket mig, og fået :o)

Da sprutten gik ind gik de sidste to brikker i seng og jeg gik med.

Er do vimmer hvor var jeg træt i morges. "Suzy, du skal op nu" sagde manden mildt - vi skulle mødes med det gamle uni-slæng til god-jul-brunch-tradition. "Men jeg gider ikk" pev jeg fra neden under dynen. Så tog han med højre hånds tommel og pege og flåede mig ud under bruseren hvor jeg vågnede - og lidt senere sad vi med svulmende hjerter på Cafe Emil i Valby og ønskede alle vennerne glædelig jul.

Suzy Q
- en ex-fødselar ønsker Blogland GLÆDELIG JUL

5 kommentarer:

Acq sagde ...

Tillykke med i går - og jeg lyver ikke; mine tænder løb i vand da jeg så billedet! mums!

Suzy Q sagde ...

tak :o)
jeg har lige spist en skive lagkage og nu har jeg kvalme igen ;o) MEN, hvor er den god.......

Uden Relevans sagde ...

confuckugratulations lille du :o)

Regitze sagde ...

sagomelme! jeg glemte at råbe tillykke på dagen. men nu får du den i stedet for: hjerteligt tillykke, Suzy Q. jeg ønsker dig et glædeligt og lykkeligt nyt år.

Suzy Q sagde ...

Tak tak :) jeg glæder mig til det.