11 november 2007

Suzy siger: Stram lørdag, løs søndag

I går var vi til 110 års fødselsdag. Min farbror blev 70 og hans datter, min kusine, blev 40. Det blev fejret med old school forsamlingshusfest, hvor der var askebægre på alle borde og vi fik den millenium-opdaterede, klassiske menu: hummersuppe, andesteg og indbagt is med fyrværkeri i, præsenteret ved dæmpet belysning. Det smagte godt og jeg gruffede and, så jeg mistede hørelsen i 10 minutter.

Så blev der sat øl, vand og hard likker frem på hvide duge, og et live rock/blues-band, samt familie og forældregenerationens gamle venner satte prikken over i'et. Alle generationer høvlede rundt på gulvet og havde nær flået hinandens skuldre ad led med al den hjemmelavede jitterbug. Slap af, det var sjovt. Fødselarens sted-mors fordrukne bror faldt i søvn opretsiddende og børnene blev lovet en tier hvis de kunne vække ham, min lesbiske kusine snavede sin nye kæreste ned under gulvbrædderne på dansegulvet, fadølsanlægget jammede og smed 10 liter bajere ud på gulvet og forsangeren vrælede "Go-go! Goooo Johnny go-go-go!" og vi gjorde det sgu.

Jeg elsker dem for at vi startede kl. 14 - for det betød at vi festede max og var hjemme på puden før midnat.

Jaja, selvfølgelig havde jeg en migræne på slæb, men jeg huskede at medicinere mig inden jeg skulle sove, og i morges var jeg frisk som en havørn! En hel søndag foran mig, uden noget*.
Der blev vasket tøj og gået en lang, rask tur i det friske vejr, og så ræsede vi på impulsiv kaffe hos veninden i Haslev og fjollede med de dejlige børn.

Så ræsede vi tilbage til Ama'r igen - i snevejr! - og så var der take-away-kylling og Forbrydelsen og partileder-debatten har vi altså bare ikke nerver til. Hold KÆFT hvor er de dumme at høre på, mand. Vi mente ellers at vi som voksne ansvarlige mennesker burde sætte os ind i tingene, men vi holdt kun 20 min. og i skrigende stund er der slået over på "Spil for livet" på DR2, hvor instrumentspillende børn udviser ca. 16.000 gange mere integritet og lødighed end politikerne på DR1. Jeg holder ikke til det.

Nu er der kun tilbage at gå i seng med en bog**.

Dét var en god weekend. Tak deroppe!

Suzy Q
- min femte kusine kan ikke mærke sin nedslidte lændehvirvel når hun har fået 7 gajol-shots.

* "Hvad med lektier?" siger I. Åhhrr hold op
** NEJ sagde jeg.

2 kommentarer:

Maria sagde ...

Det lyder som en herlig fest! Tænk at man er kommet i den alder hvor familiefester blier sjove igen!

Suzy Q sagde ...

maria: det var en super fin fest! :) og ja.. der var engang nede i tyverne hvor den slags bare var "pinligt". Gosh hvor har man været ulidelig :D