23 november 2007

Suzy siger: Hvad har jeg dog sagt?

Der hvor jeg arbejder, arbejder der også nogle døve-tolke.
Når man trasker sådan lidt rundt dér, op og ned af hinanden på en aftenvagt, så går man jo og snakker lidt sammen, og jeg har med tidens løb fået lært følgende ord på tegnsprog:

Formel-1, arbejde, slik, kaffe og finanslovsforslag. Og jeg bytter om på arbejde og kaffe. Næh vent.. det gør jeg vist ikke.

Nå, men finanslovsforslag vises i 3 dele: finans-lovs-forslag.

Så her den anden dag kom en af de overordentligt charmerende mandlige tolke forbi og sagde hej - jeg stod og sludrede med et par mandlige kolleger. På et tidspunkt var "nå, hva så" og "hvad så, ikk så meget"-udvekslingen blandt mandfolkene tyndet lidt ud, og jeg havde lyst til at prøve noget nyt.

Så jeg gned mine to IQ-point mod hinanden i forsøget på at lave en gnist - og resultatet blev, at jeg lavede tegnet for slik og tegnet for forslag til den charmerende tolk. Mine kolleger stirrede på den lydløse udveksling af tegn.

Og da tolken kiggede direkte på mig og med et smørret smil sagde:
"Det kan vi godt" stirrede de endnu mere. Og af en eller anden grund blev jeg genert og rød i kinderne (jeg skjulte det selvfølgelig fuldkommen - som den agent jeg er).

Okay.. jeg er klar over, at jeg sikkert laver tegnsprog med tyk og gebrokken accent. Men det jeg mente var, om vi skulle æde noget slik sammen. Og det kan også godt være, at det var dét han svarede bekræftende på.

Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, om jeg mon har sagt.. noget .. lidt... andet..
Har jeg udvidet mit klokkefårs-repertoire til også at jokke i spinaten med hænderne?


Suzy Q
- don't give me no lines and keep your hands to yourself ;)

4 kommentarer:

Sifka sagde ...

Jeg har bemærket at der kører en 'You make me smile' award rundt for tiden.

Nu kunne jeg ha' lyst til at gi' dig 'Du får mig til at skrige af grin gang på gang' prisen, for det er det du gør!

God weekend!

Suzy Q sagde ...

Tusind tak Sifka. Ved du hvad, det er den største kompliment du kan give mig. :)

Uden Relevans sagde ...

Hehe han regner med at i skal i kælderen og dyrke lagengymnastik :o)

Suzy Q sagde ...

ja jeg frygtede det ville være den maskuline fortolkning...