21 november 2007

Suzy siger: Hutchence remembered

I morgen er det 10 år siden at Michael Hutchence fra INXS blev fundet død.

Vildt.

Jeg så INXS på Midtfyns Festivallen i juli 1997 - jeg nåede det lige!

Hutchence var tændt lige fra starten. Han sprang ind på scenen og fyrede den af, og allerede 10 minutter senere lå han på ryggen med hovedet ud over scenekanten og lavede sære bevægelser med understellet.

På et tidspunkt råbte han ud til forsamlingen: "Does anybody have a joint?" hvorefter manden chokeret blev bombarderet med velrullede kanonslag på scenen. Han samlede et særdeles velvoksent eksemplar op, gik hen til nærmeste kamera (som der straks blev klippet til på storskærmen) og tændte op - lige op i linsen. Og sendte det bredeste lurendrejersmil til os allesammen.

Hedonist. Hvor var det godt at han var på jorden.

Jeg skal altid danse til "Mystify" til mine egne fester. FanTAStisk. Giv lige videoen 30 sek. - så sker der noget.




Suzy Q
- some silky moment goes on forever

2 kommentarer:

Marie sagde ...

Også min yndlingssang (jeg klapper altid meget højt i mine hænder når jeg hører den sang).

Jeg husker jeg var til koncert med INXS da jeg var 14, og blev uvenner med mine veninder, fordi de ikke troede på, at JEG altså havde haft øjenkontakt med Michael. Hmhm. Men det havde jeg altså...i mindst 3 sekunder!

Anonym sagde ...

Jeg så ham på Midtfyns i '93 og fik i min ungdommelige vildskab presset en autograf ud af ham. Som røg ud ved en flytning et par måneder før, han desværre døde.
VM i timing stormester samtlige år.