19 oktober 2007

Suzy siger: Jogging og hovedbeklædning

Jogging
Nå, jeg gik jeg rundt og tænkte meget på min opgave i mediejura og -etik, her i onsdags hvor jeg havde en fridag. Men jeg fik ikk lavet en skid. Ved 17-tiden kom jeg i tanker om et program jeg havde set med Puk Elgaard, hvor alle bare rendte rundt og sagde: "ih.. jeg er begyndt at løbe og det har bare givet mig SÅ meget energi, og mit liv er bare SÅ meget bedre, og når jeg kommer hjem fra arbejd', så løber jeg lige en lille tur og så får jeg bare SÅ meget energi" osv.

Det virkede svært attraktivt dér onsdag kl. 17 hvor jeg havde lavet nada hele dagen. Så jeg spændte hjelmen snørrebåndene og begav mig ud på ruten. Fandme SÅ, ud af røret dame!

Et minut inde i "løbeturen" [læs: løb og gang, gang, gang, løb, gang, gang, gang] gabte jeg som en flodhest. I den forbindelse vil jeg gerne have, at forskningen i sammenhængen mellem gabning og iltmangel genoptages af videnskaben.

2/3 henne udviklede jeg mega astma-anfald og rallede og pev som en forkølelse på den mest tilstoppede dag. Jeg skyndte mig hjem (så hurtigt jeg kunne), vaklede ind i entreen og videre ind i stuen, og lagde mig på gulvet og trak vejret. Og hostede. Flere ral og vindblæste piv fra kråsen.

Så sker der det når jeg løber, at min mave spiles op som en tromme. Det skete også denne gang. Den var simpelthen så hårdt spændt, at hvis man knipsede på den, så sagde den *bojjjjjjnggg*.

En time senere var det eneste jeg kunne få derned tynd grøntsagssuppe, så det prøvede jeg. Men det hjalp ikke en meter og kl. 21.15 måtte jeg indse at jeg var blevet så syg og dårlig af min "løbetur", at jeg nødt til at gå i seng. Så det gjorde jeg, mens jeg i tankerne viftede med knytnæverne efter alle med løbelækre overskuds- og energifyldte kroppe.

Men jeg er da vildt glad på Puks vegne over, at hun bare får SÅ meget energi af at løbe.. *skumle*

Hovedbeklædning
Når jeg bevæger mig udendørs i vinterhalvåret, bærer jeg ørevarmere. Ja, jeg ved det godt ... men mine ører blir altså nemt kolde! Nå, men det sæt jeg har er de originale - dvs. vel omtrent fra 1984 - seriøst!! Og nu har jeg udholdt to dekader med hån hån HÅN fra min omverden på grund af mine ørevarmere. (Selvom jeg mange gange har siddet med varme øren og rakt tunge af de senere så kold-ørede drillere) - og nu, mine damer og herre, er jeg blevet retro-smart - for ørevarmerne er in igen.

Og i den forbindelse så jeg i dag i avisen det sødeste billede - fra Finnair:




... nogenlunde ligesom som jeg ser ud, når jeg nødlander i min entré efter en "løbetur".


Og når jeg får lavet den !"#¤%&/(! jura- og etikopgave, og skal fremlægge den for den måbende befolkning, må jeg så ikke nok... PLEASE, må jeg ikke nok....?????

(billede fra http://www.greatwigs.co.uk/shop/14163.shtml hvor man rent faktisk kan købe dem)

Jeg tror helt ærligt godt jeg kan bære det.


Suzy Q
- eller også kan jeg jo tage den på til min næste "løbetur".
"Y'onor... the Crown asks permission to approach the bench.. and lie down"

5 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Ham der opfandt jogging døde rent faktisk af det.

(til denne kommentar bør høres Kiss med nummeret "Going blind".)

Suzy Q sagde ...

I knew it

Regitze sagde ...

hvis det var sundt at løbe, havde vi ikke udviklet os væk fra fire ben. parykken er tilgengæld nydelig. den må du godt.

aNGELIKA sagde ...

Ehm... er det ikke noget med at de mørke mennesker - MÅ man overhovedet kalde dem negere eller hvordan? Well, er der ikke noget med at de har lår som er langt bedre "udviklet" og de derfor har den egenskab at de er hurtige løbere? De er FØDT til at løbe.

Så er det jo derfor klar at os blegansigter bare ikke har evnen og dem der påstår andet lyver!
Nej vi nøjes med at gå. Det må være rigeligt og evt cykle. Yes.

Suzy Q sagde ...

regitze: og ved du hvad. jeg blev glad for at cykle på arbejde. SOM DU SAGDE jeg ville :)

angelika: jeg tror bare at man helt individuelt skal mærke efter hvad ens krop vil gøre af sig selv.
Og min vil gå - og danse! :)