05 september 2007

Suzy siger: Retail Therapy

Nååååhja. Så var det så synd for mig at jeg havde nederen, at jeg var blevet meget velkommen til at komme til at shoppe lidt.

Og da musik jo er sjælens sprog, måtte jeg købe mig en pep-talk:


Hehehe... for filan da. Gode gamle Transvision Vamp og deres greatest hits. De er en pigtråd med noget lyserødt fluff omkring."I don't want your money, Honey, I want your loooooove" vræler den hæse kropsdue. Og jeg sprang rundt i stuen og spillede et virkeligt (hvis jeg skal sige det selv) heftigt luft-multi-instrument.

Og så måtte jeg købe billetter til Muse d.24. okt. i Forum. Jeg hader at gå til koncert i Forum, for de leverer sædvanligvis den elendigste lyd i verden, men jeg vil bare se Muse. Deres nummer "Supermassive Black Hole" er det mest sexede nummer jeg har hørt, siden jeg første gang blev væltet ned ad lænestolen af Red Hot "Give it away" i nittenhundrede-grønlangkål. (Det var nyskabende dengang).

Yderligere har jeg fået en Rod Stewart-revival psykose. Altså, helt ærligt, det gode gamle album "Tonight I'm yours" er det bedste. Man kan grine meget af frisuren, men manden var altså saftig på det tidspunkt - og stemmen havde kant og feeling. Jeg kom pludselig i tanker om titelnummeret (du kan høre den på linket, akkompagneret af billeder af Jake G.), med hand-clap og keyboard-klokkespil og det hele :D - og jeg måtte bare have det. Jeg har den på nivyl, men jeg ville ha' den i telefonen, som er i mine øren når jeg *puster på negle og ser vigtig ud* cikler til arbejde. Efter en lang kamp med indkøb på iTunes, noget audio-fiddelihut og noget fil-konvertering - FLOF - så lå den lige i øregangen på mig. Og det har den gjort døgnet rundt lige siden. Det er ALT for fedt, mand.

Musik er sjælens sprog. Og både Rod og Wendy og Muse-drengene siger, at jeg skal sparke røv. Ikke sidde dér og hænge med mulen. Ud og lave noget ballade. Rav i den. Gang i gaden. Skidevær med den anerkendelse som det glubende ego tørster efter. Put a sock in it, Ego. Så må man SELV sørge for, at talenterne ikke går til spilde. Ikk.

Suzy Q
- og jeg holder sukker- og alkoholfri uge. Så i virkeligheden er det hele nok bare et udslag af, at min lever hyler mod månen og kaster aske i håret. Og alt det der.

5 kommentarer:

Milos Vendettas sagde ...

Jeg vil hellere holde sex, alkohol og sukkerfri uge end at holde musikfri uge...

Jeg deler din begejstring - undtagen for Rod S.

Regitze sagde ...

Suzy. du hiver mig rundt ved ørene. lige pt er passaten omdannet til en kulisse for Malcolm Mc Larens Fans for fulde fardiner.
jeg huskede ikke, at jeg kendte hele pladen. og jeg døde af fornøjelse over, at Louissønnen og ny-kæresten gav den optommelfingeren.

capac sagde ...

Jeg er også tunet på Rod Stewart igen, men det er helt tilbage ved An old Raincoat...

Suzy Q sagde ...

milos: hvem sagde sex?

regitze:
"Ohhh Carmen.. your a devil... Hahahaha."
"I know that."

capac: uh godt. der er masser for mig at udforske :) Jeg KAN så til gengæld ikke gå længere frem end "tonight..." Så blir det altså for klistret.

Kenneth sagde ...

Gode gamle transvision vamp - den er lige røget ned i min shopping kurv hos Play.com :D