06 september 2007

Suzy siger: Kan / kan ikke

Ting jeg ikke er god til:
- At placere reklamer på min blog. Morgentræt. Klikke og rode backstage. Hov? UPS! Hvordan fiiiilan....!? Forkert sprog, forkert placering og ingen udsigt til at kunne finde ud af det. Oh well.

Ting jeg er god til:
- At tage tingene humoristisk. I går stressede jeg rundt for at nå til et møde, der så ikke blev til noget fordi jeg blev godt gammeldags brændt af. Oh well. Så behøver jeg ikke at stresse - så har jeg jo masser af tid! 10 minutter senere henvender en netop opmødt og omsorgsfuld mandlig kollega sig medfølende til mig:
Kollega: "Nåhhhrrr... Har du sovet dårligt?"
Mig: "Nej".
*pinlig tavshed*
Mig: "Hvorfor?"
Kollega: "Nåhrmen du ser bare ud... du ved... som om du har sovet dårligt."

Fedt. Jeg havde sovet skidegodt hele 2 nætter i træk. Spartlet, tørret og malet mig. Gjort mit yderste.

Mig, desperat: "Okay. Men sådan ser jeg altså bare UD, nu. For 2 år siden var det når jeg havde sovet dårligt. I dag er det på en god dag. Mand hvor har du bare jokket i det, do!" *skoggerlatter*
Kollega: [indsæt selv syndflod af forklaringer]

Mig: "Du kan sguda SELV se ud som om du har sovet dårligt. Det er sguda dig der har sovet dårligt". [an olive branch, if you ask me]
Kollega: "JA! [accepting the olive branch] Ja, men det HAR jeg. Jeg har sovet viiiildt dårligt, mand. Jeg er bare totalt groggy. Var oppe 2 x 2 timer med den lille i nat, man kan ingenting gøre du. Der var bare fest og ballade."

Herefter følger meningsfuld samtale om livets små udfordringer; en samtale vi ikke ville have haft, hvis jeg ikke alt det andet var gået forud.

MEN NU: Vil jeg gå udenfor, og bruge dét talent jeg som smede-datter har fået i vuggegave og som simpelthen ikke kan gå galt, fordi jeg er skidehamrende god til det: Manuelt arbejde. Jeg vil slæwe store kæmpe effing fliser fra den ene ende af grunden til den anden. Jeg vil knokle mig selv sønder og sammen, inden jeg i morgen tager fat på et nyt semester på Uni-Vunni, hvor man skal sidde på sin rumpet dagen lang, og gøre meget af dét, som man ingenlunde er født til, og som man ikke er helt lige så god til, som man er til at slæwe sten.

Suzy Q
- jeg elsker at slæwe sten.

6 kommentarer:

Carina sagde ...

Det er altså derfor der er en engelsk google reklame i dårlig kvalitet i toppen?

Uden Relevans sagde ...

KAn ud få det skrammel væk.... :o)

Suzy Q sagde ...

Carina: Ja :-S

Moffling: Jeg ville nu helst have det ud i venstre side.

Anetq sagde ...

Som håndværkerdatter selv må jeg tilslutte mig dén der med det manuelle arbejde...

Suzy Q sagde ...

anetq: yes det er skønt at ta' fat. Og ved du hvad, jeg gjorde det bare. Lidt for godt. Havde vældig ondt i kadaveret på arbejdet. *suk* jeg er altså LIDT dum.

visitsen sagde ...

Der er rigtig rigtig mange sten og fliser til afhentning i den blå avis - der kan slæbes fliser til en have eller 10, hvis det skulle være