23 september 2007

Suzy siger: Hvad byder man uventede gæster?

Lørdag morgen, på vej til noget konferrence-værk. Jeg sad lisså roligt og lagde mascara og drak kaffe. Manden puslede udendørs og hoveddøren stod åben. Pludselig var der een der spandt. Jeg kiggede ned... og sagde: "Hej Mis? Hvem er du?"

Den var sgu sin egen. Og sort og så ung at den stadig havde killingedun i pelsen. "Miaw?" sagde den, og med et velplaceret spring placerede den sig på mit skød. Og da jeg havde lagt mascara og kaffe fra mig, fik den en ordentlig kæletur, så den spandt som en lille boremaskine og masserede kløerne ind i mine lårbasser, skød ryg og lavede et overskæg på mig med sin dunbløde hale.

Og så blev den og holdt os med selskab, mens avisen blev læst.


Ubudne gæster bydes på kæl og nus (og lidt chedder fra mit knækbrød)


.. også de svært nysgerrige

Den var med på badeværelset og tørre hår, med i soveværelset for at skifte tøj, og den blev hængende, selv da jeg skvattede over den, i jagten på nøgler, id-kort og andre fornødenheder der altid forputter sig. "Miaw?" fik den indskudt i sin konstante spinden. "Jamen jeg skal altså gå nu" svarede jeg (med en lille schweizerkniv i hjertet).

SÅ var det herrut. Og vi tog af sted på arbejde, flot pyntet med afkælede pels-rester og mudrede pote-aftryk på det stiveste puds. Den slags højner humøret.

... søndag morgen skulle jeg af sted igen. Og lod måske hoveddøren stå lidt pivåben... mens jeg drak kaffe og i hvert fald ikke håbede på noget .. men der var ingen gæster...

Så skal man på søndagsarbejde med sådan en melankolsk fornemmelse...


Suzy Q
- hvad katten?

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Se! Du vil jo godt! Do it! Do it!

Søren sagde ...

Så få dig dog en kat!!! Du får dem jo tilbudt hele tiden. Den kommentar er også fra Katrine

Suzy Q sagde ...

Nej det er hyggeligt nok med besøg :) Hvis jeg får kat mister jeg de første 4 gode venner med katteallergi. Fx gommen fra Sicilien, som gerne skulle kunne sove her i tide og utide, uden at krepere af kattehår i svælget.

Uden Relevans sagde ...

Det er din familien der presser ved at sende den der ind til dig jeg VED det bare.

Suzy Q sagde ...

uden rev: Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det!??!?! Du har jo ret! de har siddet udenfor i en stor kassevogn og hylet af grin, mens de har sendt katten ind. Kæledyrs-terrorisme.... :D