12 september 2007

Suzy siger: Havari

Min sukker- og alkoholfrie uge fik en brat afslutning i lørdags, hvor jeg OD'ede på begge substanser. Vi var til 2 x 40 års fødelsdag og den fik bare ikke for lidt. Kom direkte fra uni, så jeg var lidt overgearet af at skynde mig, og så sagde det bare *wruuun* og så røg jeg af sted på en fest-raket.

Og nødlandede lige som et SAS-fly om søndagen. Mit understel føltes knækket og jeg krængede bestemt over mod højre side. Min mavelanding slog ingen gnister, men til gengæld var den langvarig. Jeg magtede kun at ytre ordene: "Jeg bliver nødt til at have noget fransk pæresorbet" da vi vågnede dér ved 11-tiden og ved 12-tiden da jeg stod op, havde min mand hentet det.

Han var også ramt, men gjorde alligevel lidt rent, smuttede lige i Irma (2 gange), sørgede for øko oksehak til hjemmelavede burgere og hældte myredræbemiddel på hele plænen. Han er skabt med genopladelige og stabile batterier, mens mine er sådan nogle udskiftelige nogen der brænder hårdt og så dør ud.

I mens forsøgte jeg at se levende ud, ved at flytte mig med rundt på matriklen med ham. Ude på græsplænen måtte jeg slæbe min havestolshynde ned på græsset og lægge mig ned. Helt stille. Da jeg havde vendt rumpetten mod solen var resultatet, at min bagperron blev stegt i sorte bukser, mens resten af kroppen lå i skyggen (af min egen røv) og frøs. Hvor ynkeligt, mand.

Så lå jeg lidt på briksen på mit kontor. Så lå jeg lidt i stuen. Endelig lå jeg lidt i soveværelset igen og kl. 17 var jeg klar til at agere homo sapiens, gående på to bagben og det hele.

Men ved I hvad... man er jo kommet op i årene. Og een dag til tømmermænd er slet ikke nok. Nej, mandag var jeg stadig rimeligt træt, dog bedre, men med afsindigt ondt i min luftguitar-arm. Hver gang jeg brugte armen kom jeg i tanker om et eller andet glimt fra festen - og klaskede ved mindets grusomhed en flad hånd i panden og hviskede, til mig selv og under my breath: "Jeg gør det aldrig mere". Måtte ha' en morfar på briksen i kontoret da jeg kom hjem fra arbejde.

Jeg fatter ikke at havarikommissionen ikke har ringet endnu. Alle modeller af mærket Suzy Q burde have direkte ordre om et flyve-, feste- og danseforbud. Med en prop i drukhullet. Så er der også stille så længe.

Suzy Q
- og der var også røg i kabinen.

6 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Hædr så levende beskrevet :o)

Suzy Q sagde ...

True story, du :)

styx sagde ...

prop i drukhullet ?
Meget visuelt ;-)

Suzy Q sagde ...

styx: Du kan godt spare dig. Jeg mener: dér hvor jeg hælder G&T ned i kloaken.

Anetq sagde ...

G&T fik også ram på mig, men den med luftguitararmen er du altså selv ude om - jeg advarede om de der uergonomiske greb!

Suzy Q sagde ...

ja jeg var vist mest ude i noget punk med bare at høvle løs ;) og så skreg jeg jo i vilden sky, så jeg havde piss'ondt i halsen også..