26 september 2007

Suzy siger: En usædvanlig kompliment

Så var jeg til tandlægen - hun er altså en knag. Hun hedder Tine og det er sjovt, for da jeg var barn var der sådan en tandplejedame der kom rundt på skolen og gav os børn flour-skylninger. Jeg ville satme ikke have det stads, flour, for det gav mig kvalme. Lang og sej kamp med voksne. Nåmen jeg fik vist min vanille til sidst. Anyhoots: hun hed Tine Tand. Tine Tand! I børnemunde, altså.

Nu går jeg så hos en anden Tine, som jeg hele tiden er lige ved at kalde Tine Tand. Men jeg gør det ikke. Hun er en høj flot kvinde der storker igennem sin herskabslejligheds-klinik så trægulvene gynger og knirker, og så siger hun "Op på skafottet!" og så aer hun hele tiden min kind!? Nus nus nus. Som om jeg var en lille unge. Det er meget grænseoverskridende, men jeg lader hende gøre det, fordi hun er så umiddelbar. Og jeg skal komme over min generelle kropsforskrækkelse.

Nåmen i mandags hvor jeg var hos tandlægen, så bliver hun færdig med at undersøge min mund og siger "Det ser bare SÅ fint ud!" og aer min kind igen. Jeg er altså 35! Nåmen så siger jeg: "Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?" og hun siger "næh, det hele er bare så fint".

Og så fortsætter hun: ".. og du har bare SÅ lækkert tandkød."

Mit sind står helt stille og har endnu ikke fordøjet den usandsynlige ordsammenstilling, da Tine fnisende videre forklarer: " Det nubrer når man puster på det".

.....
....
...
..
.

A'hvad!?

"Jo. Appelsinhud, den vil vi meget nødig ha' - her" siger hun og giver sig selv et ordentligt klask i bagperronen, "men når man puster på tandkød" og her nikker hun over mod puste-værktøjet på skafottet "så skal det nubre. Så ved man det er sundt tandkød. Og dét er ikke noget man får, ved bare lige at børste lidt ekstra den dag man skal til tandlægen! Så dét kan man ikke snyde med."

Hvad tror I så hun gør? Ja. Hun aer min kind igen. Jeg er 9 år og har lækkert tandkød.

Så ud over at få renset bisserne, så får man altså også en foryngelseskur og uanede gratis mængder ros og anerkendelse hos Tine. Det er en svir at gå til tandlægen. Og hvis I ser mig en af dagene, med et giga kæmpe tandkødssmil på, så ved I hvorfor.

Suzy Q
- jeg spekulerer som en gal på, hvordan jeg kan komme til at puste på Sukkermåsens tandkød. Jeg tvivler på at jeg kan få ham til at ligge stille med åben mund. Han spræller og hyler altid og vil absolut vide hvad jeg vil. "Hva vil du!? Hva vil du!? skriger han, mens hans øjne flakker af panik. Og på en eller anden måde tror jeg bare ikke at han godtager forklaringen: "Jeg vil bare puste på dit tandkød!" Selvom det jo er rigtigt nok.

6 kommentarer:

Angelika sagde ...

Neeej hvor... erhm.. anderledes, men hyggeligt.

Hvor har du tandlæge henne? Jeg er lige flyttet til Kbh og har pt. ingen.

Suzy Q sagde ...

angelika: Ja hun er vildt god. Se på www.taender.dk

Sifka sagde ...

Jeg tror det er et kursus, nogle af tandlægerne har været på. Min tandlæge er også sådan lidt kindklappende og altid enormt glad for, at jeg er kommet.

Lizelotte sagde ...

HAHAHA .... sjovt. Gad vide om mit tandkød nubrer. Må spørge min husbond om han vil puste på det ... men så skal han jo ha' briller på ... og måske tror han det er en bizar sexleg eller noget...

Angelika sagde ...

Perfekt tak :) Jeg bor nemlig på Østerbro, så det kunne ikke være bedre :)

En far sagde ...

Hun flirter med din mund, Suzy! Pas på, pludselig er Sukkerjohn forment adgang!