13 august 2007

Suzy siger: Pølser og frikadeller

Så var jeg til børnefødselsdag i går - det var faktisk rigtig hyggeligt.

Men der var en mor, der blev ved med at snakke om, at hendes datter havde smidt bleen. "Jeg skal tiss' jeg skal law pølser, jeg skal tiss' jeg skal law pølser" imiterede moderen sin datter. Og fortsatte: "I går aftes, der lavede hun en STOR, FLOT pølse på potten, lige midt inde i stuen."

Tavshed omkring frokostbordet, hvor vi alle sad og spiste kartoffelsalat og frikadeller.

Hun blev ved: "Tænk engang!" reflekterede hun "..man sidder der i stuen, og så laver ens barn bare en stor pølse lige dér, og så sidder man og klapper af det" og grinede ad sig selv.

Jeg sank med besvær min frikadelle.

På vej hjem i bilens køretrance brød jeg træt tavsheden og sagde til Sukkermåsen: "Nogle gange er jeg egentlig glad for at vi ikke har børn". "Jah.." konstaterede han.

Suzy Q
- I skal altså sige det, hvis det er mig der er sart.

14 kommentarer:

Sifka sagde ...

Overvej lige, at jeg skal stå i embeds medfør og være begejstret over en pølse i potten.

Hvad filan laver en potte i stuen??

Suzy Q sagde ...

det ved jeg heller ikke!! :D

Stine sagde ...

Jeg ville aldrig aldrig aldrig lade en sidde på potte i stuen. Den slags gør man da på badeværelset.

Jeg så engang det der Nanny 911 med engelske barnepiger på job i USA, der var en familie, hvor drengen kun ville tisse på fortovet eller under et træ. "Charmerende", hvis omtalte barn fremover kun kan i stuer - puh ha siger jeg bare!

Carina sagde ...

ARj det var da vist ikke helt almindeligt, troede hun det var en mødregruppe?

Suzy Q sagde ...

Hehe nejnej, hun pludrede bare. Det var mere bare de dér PØLSER hele tiden.
Hvad kalder man det? Helt ærligt? Der findes ikke et pænt ord, vel. Men "pølser" betegner jo lissom Formen, hvor imod "lort" betegner Massen. Så kunne det jo lisså godt hedde "at lægge en pind" f.eks. Eller at "have afføring". Arj, hvor blir det latrinært. Undskyld.

Fr. Møller sagde ...

Hm - var der ingen, der "sagde noget"? Hvis jeg havde befundet mig i det selskab, havde jeg sgu nok ikke kunnet lade være med at gøre bemeldte mor opmærksom på, at emnet ikke liiige hører hjemme, mens andre sidder og spiser...

Uden Relevans sagde ...

Jeg havde bare sat mig over på potten og forsøgt at lægge en bæ bare for at vise at jeg også kan.

Det er vel ikke uden grund at det hedder Ammehjerne?

Acq sagde ...

adrk.

og det er en uvane at kalde lort for pølser. Helt ærlig!! Ydrk!

En far sagde ...

Emnet, der ikke ville dø... det skal være titlen på min næste bog!

Man kommer nemt til at falde i fælden med at snakke løs om de små... men hvis der er "barnløse" til stede må man altså lige moderere det.

Og en potte har absolut og overhovedet intet at gøre udenfor badeværelsets vægge. Sæt nu ungen okser rundt og lægger den brune dej på træplankerne? Eller endnu være i gulvtæppet. Fyfforpyffer.

En lussing kan nogen gange bryde isen, Suzy, det er det bedste råd jeg kan give dig. HhahAhAHaH!

Suzy Q sagde ...

nahrmen SÅ sart er jeg heller ikke, at jeg ikke kan tåle at høre det omtalt. Men der var bare liiige lovlig mange imaginære pølser dér ved frikadellerne.

Suzy Q sagde ...

Men jeg har intet mandat til at rette folks samtale-emner, for jeg er selv kendt for at sige de mest upassende ting på de allermest pinlige tidspunkter... sååå deeettt... :)

Talfeen sagde ...

Jeg føler trang til at udtrykke forståelse for hende moder-dyret. Det er da ikke så mærkeligt, at hun begejstres. Bæ i potte betyder jo slut med bæ i ble, og det er en god ting, hvis man ikke er interesseret i at tørre ildelugtende, brun masse af sit afkoms bagende mere end aller højest nødvendigt.

Når det er sagt, så hører den slags snak hjemme blandt ligesindede. Barnløse bliver jo skræmt fra vid og sans. Nej så er det bedre, at I lever i velsignet uvidenhed :)
Kunne man måske en anden gang forsøge diskret at skifte emne?

For en god ordens skyld: Hos os stod potten på toilettet. Og ingen andre steder. Det andet er simpelt hen for ulækkert.

Ulla sagde ...

Det er ikke dig, der er sart. Så er jeg det i det mindste også. Jeg haaaaaader når forældre, hvor stolte de end er om deres afkom, lige vil dele deres sidste bleskiftningsoplevelse og detaljeret fortælle om farve, lugt og konsistens.

SÅ STOP DOG, MENNESKE! Hvem er du og hvor har du gjort af min ven?

Fr. Møller sagde ...

ulla, da min bedste veninde havde babyer, var jeg simpelthen nødt til at holde lidt distance et par år. Jeg havde fuld forståelse for, at hendes verden for en stund begrænsede sig til de store oplevelser, hun havde med sit afkom. Men jeg kunne ikke aftvinge hverken vælling eller bleer tilnærmelsesvis samme interesse. Ejheller falde i svime, når ungen sagde "gyyh" på en ny måde...

Men det gik jo over. I dag har vi igen et fint forhold - og jeg ælsker hendes unger.